زمان مطالعه: 2 دقیقه
فوتسالی محکوم به باخت!

فوتسالی محکوم به باخت!

شکست همیشه می تواند غم انگیز باشد، اما مسائلی تلخ تر از شکست نیز در ورزش ایران وجود دارند.

تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2021 در حالی که آسان تر از همیشه می توانست به جمع چهار تیم نهایی صعود کند، اسیر کامبک قزاقستان شد و حضور در نیمه نهایی را از دست داد. هرچند شکست از قزاقستان غم انگیز است و روی کاغذ ناباورانه، اما وقتی عملکرد ضعیف ایران در مسابقات قبلی را می نگریم، نمی توانیم نتیجه مقابل قزاقستان را چندان غیرمنتظره بدانیم.

ایران در حالی در این جام به یک چهارم نهایی رسید که در هیچ مسابقه ای کمتر از دو گل دریافت نکرد؛ حتی در برابر آمریکا که از نظر آمار- و به گفته صدا و سیمای ایران- ضعیف ترین تیم این تورنمنت بود.

برد مقابل ازبکستان هم در شرایطی کسب شد که تاکنون در تاریخ جام جهانی سابقه نداشت تیمی با وجود برد در یک مسابقه هشت گل دریافت کند! ضمن این که حداقل دو گل ایران به لطف سیستم پاورپلی و بدون مهاجم ازبکستان بود و عملا برنامه ای پشت آن دیده نمی شد.

ایران مدتهاست ترکیبی دست نخورده دارد. تیمی که جوان ترین بازیکن حاضر در آن 26 ساله بود و از این تیم نمی توان انتظار داشت که در دقایق پایانی مسابقه معجزه کند. همین اتفاق در برابر قزاقستان هم رخ داد و در شرایطی که ایران با 2 گل پیش بود، سه گل خورد، حتی نتوانست از پنج خطا شدن قزاقستان برای گرفتن پنالتی استفاده کند و به این ترتیب باید منتظر دوره بعدی مسابقات باشیم تا ببینیم نسل جدید فوتسال ایران چه خواهد کرد.

اما به همین بهانه بد نیست مروری داشته باشیم یکی از شکست های پرحاشیه تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی را. در سال 2000 ایران در جام جهانی از اسپانیا و آرژانتین باخت و در مرحله گروهی حذف شد.

*******

باخت ايران از زبان حسين شمس، مايلي‌كهن و نظری جويباری!!

وقتي ايران شكست خورد، حسين شمس علت باخت تيم ملي را «روزنامه‌هاي طرفدار باشگاه استقلال» عنوان كرد. ظاهراً چند ماه قبل از جام جهاني، فوتبال استقلال در يك تورنمنت، تيم ملي را در ضربات پنالتي شكست داده بود(!) و وقتي روزنامه‌هاي حامي استقلال، شكست تيم ملي را تيتر كردند، روحيه ملي‌پوشان تضعيف شد(!)

در مقابل، سرپرست استقلال (نظري جويباري) اعتقاد داشت كه حسين شمس در برابر هواداران استقلال «مثل قطره‌اي است در برابر دريا» و حق ندارد از استقلالي‌ها انتقاد كند تا خاطر استقلالي‌ها مكدر نشود!

محمد مايلي‌كهن هم مثل هميشه و با عقايد «دون‌كيشوت» وارانه و ضدفرنگي خود، در برنامه 90 عامل شكست تيم ملي را مشاور بلژيكي حسين شمس دانست كه طي يك ماه حضور در تيم ملي سبب تغيير تاكتيك تيم شد! احتمالاً مايلي‌كهن انتظار داشت ايران با همان سيستمي كه در برابر چين تايپه و ماكائو به ميدان مي‌رود، در برابر اسپانيا نيز مسابقه دهد(!!!)

*******

حالا دیگر ایران نه مسابقه ای با تیمی باشگاهی کرده است و نه مشاور و مربی خارجی داشته است. اما باز هم باخت و به این ترتیب یک بار دیگر شانس رسیدن به افتخار از دست رفت.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فوتسالی محکوم به باخت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فوتسالی محکوم به باخت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.