زمان مطالعه: 3 دقیقه
به یادماندنی نبرد ایران مقابل کره جنوبی

به یادماندنی نبرد ایران مقابل کره جنوبی

در تاریخ نبردهای ایران و کره جنوبی، یک برد عجیب (6-2) به سود ایران دیده می شود. اما این برد چگونه رقم خورد؟

روز دوشنبه 26 آذر 75 نتیجه عجیبی در مرحله یک چهارم نهایی جام یازدهم فوتبال کره جنوبی 2

برای این که ببینیم این نتیجه عجیب چگونه رقم خورد، مروری می کنیم بر تفسیر هفته نامه دنیای ورزش درباره این مسابقه:

****

  • ورزشگاه آل مکتوم دوبی (امارات)
  • ایران: 6 (گل ها: دقایق 30 کریم باقری، 52 خداداد عزیزی و 66، 78، 85، 88 علی دایی)
  • کره جنوبی: 2 (گل ها: دقایق 12  کیم دوهون و 35 سین تای یونگ)
  • داور: جمال شریف (سوریه)
  • تماشاگر: حدود 10 هزار نفر

در سالروز میلاد باسعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام سجاد(ع)، بازیکنان پرتلاش و متعصب ایران اسلامی با نمایشی دلپذیر 6 گل زیبا به فوتبال هدیه کردند و با برهم زدن تمامی معادلات و پیش فرض ها با شایستگی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

بعدازظهر روز دوشنبه هفته گذشته در حضور بیش از 8 هزار تماشاگر خونگرم ایرانی حاضر در ورزشگاه آل مکتوم دوبی ایران با یک بازی روان و تاکتیکی حساب شده هیچگاه اجازه تفکر به بازیکنان کره ای نداد.

بعد از آنکه کره در وقت نخست با دو پاس عمقی از ناهماهنگی مدافعان میانی ایران سود برد و نیمه اول را با حساب 1-2 به سود خویش خاتمه داد آنگاه در مصاف تاکتیکی مربیان، محمد مایلی کهن سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، بر پارک جونگ  گوان از کره برتری نشان داد. تیم ما ابتدا نقاط ضعف خود به ویژه در عمق دفاع را پوشش داده و با همخوانی صحیح خاکپور، فلاحت زاده و پیروانی و مشارکت دائمی استیلی و باقری از طرح های تدافعی اجازه تفکر و سازندگی را از مردان میانی و حمله کره جنوبی گرفت . تا سعداوی، میناوند و منصوریان فارغ البال به بازی پردازی و تغذیه مستمر خداداد عزیز و علی دایی همت گمارند. زمانی که انسجام و وحدت تاکتیکی در خطوط سه گانه تیم ملی ایران به وجود آمد و حرکت از کناره های زمین و اجتناب از  حرکات زائد در دستورکار قرار گرفت. آنگاه بازیکنان ما با سرعت دادن به بازی کاملا بر زمین و توپ مسلط شدند و دروازه کره جنوبی را هدف آماج تهاجمات خود قرار دادند.

گلی که خداداد عزیزی با همکاری خوب دایی در دقیقه 52 به دروازه کره دوخت، تیم ما را به مرحله آرمانی نزدیک ساخت، تا یاران کم رمق کیم جو سونگ دست بسته شاهد و ناظر درخشش بازیکنان ما باشند. با آنکه پارک جونگ گوان مربی مجرب کره ای در ادامه بازی تغییر و تحولاتی در سیستم بازی تیمش ایجاد نمود تا سدی مقابل یاران ما ایجاد نماید اما پیوند مناسب بازیکنان ما و درخشش بی نظیر خداداد عزیزی و علی دایی خط حمله تیم ایران را مهارناپذیر نشان داد.

در دقیقه 66 علی دایی مهاجم گریزپای ایران در جدال با مدافع میانی کره توپ را تصاحب کرد و با اندکی پیشروی و با شوتی دیدنی تیر خلاصی را شلیک نمود و گل سوم تیم ایران را به ارمغان آورد.

از این لحظه به بعد کره جنوبی در زمین خود گرفتار شد و با درخشش فوق تصور حمید استیلی و  علیرضا منصوریان دو بال خط میان و استارت های سعداوی و میناوند پیستون های کناری تیم ایران مدافعان رقیب تنها ناظر هنرنمایی خداداد و دایی بودند.

در دقیقه 87 فرار تند و تیز سعداوی از راست و پاس پخته وی را علی دایی با کنترل و شلیکی رعدآسا به سقف دروازه حریف کوبید و سیل علاقه مندان  حاضر در ورزشگاه آل مکتوم دوبی غرق در شادی و شعف نمود.

در 10 دقیقه پایانی خداد عزیزی مهاجم ریزنقش و توانای ایران با حرکاتی ویران کننده، مدافعان کره جنوبی را تحت تاثیر مانورهای عالی خود قرار داد و بساط دو گل ایران را با ضربات علی دایی فراهم نمود.

خداداد ابتدا از  کمند مدافعان رقیب گریخت و با فریب دو مدافع کره ای، لقمه ای لذیذ برای مهاجم فرصت طلب ایران فراهم نمود تا دایی بلادرنگ فاتح دروازه باشد.

فراخوانی داریوش یزدانی به جای منصوریان در  لحظاتی پایانی این فرصت را ایجاد نمود تا تیم ما با حفظ تعادل و انسجام در حرکات خود، به اداره بازی بپردازد. یزدانی هافبک جوان ما در دقیقه 88 با غنای تاکتیکی که در وجود او سراغ داریم، از میانه میدان گریخت و با پاس عرضی خداداد را به پیش فراخواند، خطای مسلم دروازه بان  کره روی خداداد یک پنالتی برای تیم ما به همراه داشت که علی دایی با استادی توپ را به تور چسباند، تا در روزی به یادماندنی ایران با برتری 2-6 مقابل کره جنوبی، یک قدم به جام یازدهم نزدیک شود.

( ایران در این مسابقات سوم شد)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «به یادماندنی نبرد ایران مقابل کره جنوبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره به یادماندنی نبرد ایران مقابل کره جنوبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.