مهدی زارعی- بسیاری برای این که سوژه اصلی نقل و انتقالات شوند، درون میدان می درخشند، اما ستاره های کم شماری هم هستند که می ئتوانند بیشتر از بازیکنان بزرگ سر و صدا کنند؛ بدون این که گل بزنند یا مانع از گلزنی مهاجمان بزرگ شوند.

فاریتزیو رومانو نمونه بارز ستارگان فصل نقل و انتقالات است که برای دیده شدن نیازی به حضور در زمین و گلزنی ندارد. رومانو روز 21 فوریه 1993 در ناپل ایتالیا متولد شده و در بین تمامی تیمهای بزرگ و کوچک فوتبالی، تیم واتفورد انگلیس را به عنوان تیم محبوب خود انتخاب کرده است. او هنوز 30 ساله نشده اما تسلط کاملی بر زبانهای ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی دارد؛ امری که کمک فراوانی به شغل او می کند.

رومانو برای تحصیل در رشته روزنامه نگاری، دانشگاه « کاتولیکا دل ساکرو کوئوره» شهر میلان را در 18 سالگی انتخاب کرد. پیش از آن و از دوران نوجوانی هم مطالبی برای سایتهای فوتبالی می نوشت و امید داشت که این وب سایتها مطالب او را منتشر کنند؛ بدون این که به دنبال کسب درآمد از مطالب خود باشد. اما کمی بعد، فرشته شانس به او تلفن زد. معلوم نشد چگونه؟ اما یک مدیر برنامه ایتالیایی که در لاماسیا بارسلون کار می کرد، به رومانو زنگ زد و از او خواست که برای دو بازیکن جوان، رزومه ای بنویسد تا او بتواند وکالت آنها را به عهده گیرد. در آن زمان کسی جرارد دلوفئو اسپانیایی و مائورو ایکاردی آرژانتینی را نمی شناخت. اما کمی بعد این دو بازیکن لاماسیا را ترک کردند و رومانو هم اولین خبر نقل و انتقالاتی خود را اعلام کرد که مربوط به ترانسفر ایکاردی 18 ساله از لاماسیا به سامپدوریای دسته دومی بود.

دو سال بعد- در سال 2013- بود که همان مدیر برنامه برای جبران، به رومانو زنگ زد و خبر انتقال ایکاردی به اینتر را به رومانو اطلاع داد. به این ترتیب رومانو اولین کسی بود که خبر این ترانسفر را از طریق وب سایت هواداری نراتزوری اعلام کرد و از همان زمان، نامی برای خود دست و پا کرد. حالا این قدر مشهور شده بود که شبکه اسکای اسپورت ایتالیا او را استخدام کند و رومانو هم تصمیم بگیرد با دنیای خبرنگاری مستقل وداع کند.

با ورود به اسکای اسپورت، رومانو با مجری شناخته شده این شبکه « جیان لوکا دی مارتزیو» آشنا شد؛ خبرنگاری که در آن زمان مهمترین نقل و انتقالات از زبان او بیان می شد؛ مردی که به رومانو یاد داد برای شنیدن شایعاتی و پی بردن به خبرهای مهم، به تمام جاهایی سر بزند که ممکن است فوتبالیست ها با هم ملاقات داشته باشند؛ جاهایی مثل رستوران ها، کافه ها یا حتی هتل ها.

رومانو درسهای لازم را از مارتزیو گرفت و تمام آنها را در دنیای مدرنی به کار برد که به سرعت در حال تغییر بود. دیگر لازم نبود شایعات و اخبار دست اول نقل و انتقالات تنها در روزنامه ها و وب سایتها منتشر شود. وقتی او دید که بیشتر پرسش های مردم از او در شبکه های اجتماعی درباره نقل و انتقالات هست، تصمیم گرفت که از شبکه های اجتماعی برای انتشار اخبار انتقالات استفاده کند. در طول سالهای حضور در اسکای، او با مسوولان باشگاههای مختلف، ایجنت ها و واسطه های فراوانی آشنا شده بود و اخبار را از طریق این افراد دریافت می کرد. بعد از آن عبارت Here we go! را در شبکه های اجتماعی خود استفاده می کرد؛ یعنی: بزن بریم!

در مدتی کوتاه عبارت « بزن بریم» تبدیل به مهمترین عبارت صفحه رومانو شد؛ عبارتی که نشان می داد یک انتقال قطعی فوتبالی رخ داده و اولین کسی که خبر آن را منتشر می کند، رومانو است.

433 Podcast on Mané transfer ft. Fabrizio Romano and BFW's Tom Adams -  Bavarian Football Works

در سال 2020 بود که شایعات مربوط به حضور فرناندز پرتغالی در منچستر یونایتد شنیده می شد. رومانو تا مدتی این شایعه را رد می کرد. تا این که مردم سراسر دنیا، عبارت« بزن بریم» را از طرف او شنیدند و این یعنی قطعی شدن انتقال فرناندز در اولد ترافورد.

از حدود دو سال پیش بود که فعالیت رومانو در شبکه های اجتماعی گسترده تر شد. به طوری که تا همین چهار ماه قبل تعداد 5.6 میلیون نفر در اینستاگرام، صفحه او را دنبال می کردند و الان این عدد 3 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. در توئیتر و فیس بوک و یوتیوب هم او شرایطی مشابه دارد. به طوری مثلا تعداد دنبال کنندگان صفحه رومانو در توئیتر نزدیک 3 برابر فالوورهای باشگاه اینتر است. به همین خاطر، حالا بسیاری از باشگاههای اروپایی ترجیح می دهند به جای آن که اخبار خریدهایشان را از طریق وب سایت خود اعلام کنند، این کار را رومانو انجام دهد. مثل انتقال مارکوس آندره به والنسیا که باشگاه اسپانیایی خبر انتقال او را از طریق رومانو به سراسر جهان اعلام کرد. رومانو در حال حاضر برای گاردین و CBS SPORTS هم فعالیت می کند و معتبرترین کارشناس و خبرنگار مربوط به نقل و انتقالات است.

یک ستاره واقعی در دنیای فوتبال، بدون نیاز به این که در میادین فوتبال بدرخشد.

نظر خود را درباره «فاریتزیو رومانو چگونه سلطان نقل و انتقالات فوتبال اروپا شد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فاریتزیو رومانو چگونه سلطان نقل و انتقالات فوتبال اروپا شد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.