زمان مطالعه: 2 دقیقه
معروف‌ترین غذاهای قطر

معروف‌ترین غذاهای قطر

غذاهای قطر همانند دیگر کشورهای عربی طعم خوشایندی دارند. بخاطر جام جهانی این کشور خود را برای طبخ انواع غذاها آماده کرده است.

غذاهای قطری مابین توریست‌ها بسیار معروف هستند. غذاهای سنتی این کشور هم بسیار خوشمزه و لذیذ می‌باشند و طعم ادویه‌های خاص عربی به لذیذتر شدن غذاها کمک می‌کند.

اگر قصد دارید به کشور قطر مسافرت کنید و یا به‌خاطر جام جهانی در آن‌جا حضور دارید، پس حتما این پست آسمونی را مطالعه کنید. در ادامه با ما باشید تا در ابتدا لیست غذاهای قطری را ببینید و همینطور شما را با 5 غذای قطر آشنا کنیم.

  • مجبوس
  • قوزی
  • ثرید
  • بلالیت
  • سالونا
  • مدروبا
  • لقمات
  • کدوی شکم پر
  • مرگوگ
  • ام علی
مجبوس

مجبوس (Machboos)

مجبوس یکی از غذاهای قطر است که در کشورهای عربستان، کویت و هند هم طبخ می شود. دیزاین مجبوس و نوع طبخ آن در بعضی رستوران های قطر متفاوت است. مجبوس معمولا با گوشت بره یا مرغ درست می شود و چون این غذا به آرامی پخته می شود عطر و طعم خوبی دارد. این غذا را روی برنج ادویه دار همراه با سالاد و سس گوجه فرنگی خانگی سرو می کنند.

قوزی

قوزی (Ghuzi)

قوزی مابین توریست ها بسیار معروف است. این غذای پلویی از ترکیب برنج و گوشت درست می شود. بره کباب شده را با برنج، سبزیجات، مغزیجات و همینطور ادویه جات معطر ترکیب می کنند و غذای خوش طعمی آماده می شود.

ثرید یا ترید

ثرید (Thareed)

ثرید یا ترید که شبیه آبگوشت ایرانی ها می باشد، یکی از غذاهای محبوب قطر است. برای طبخ آن از هویج، لوبیا، پیاز و سیب زمینی با گوشت مرغ یا بره تهیه می شود. ترکیب غذا را روی تکه ای نان قرار داده و میل می کنند.

بلالیت

بلالیت (Balaleet)

بلالیت یکی از غذاهای خوشمزه قطر است. سرو این غذا هم به صورت گرم و هم سرد است. بلالیت نوعی از پاستای شیرین است که با نودل یا ورمیشل تهیه می شود. قطری ها می گویند این غذا از طریق دریا و خلیج فارس به کشورهای حاشیه راه پیدا کرده. در کشور قطر، بلالیت را یا هنگام صبحانه و یا برای میان وعده می خورند. ورمیشل را در آب جوش قرار می دهند و بعد همراه با شکر، زعفران و … تفت می دهند و روی آن نیمروی برشته قرار می دهند. جالب اینکه گاهی همانند فالوده ایرانی آن را به صورت سرد و برای عصر سرو می کنند.

سالونا

سالونا (Saloona)

سالونا از گوشت پر از ادویه و سبزیجات گوجه، بادمجان، هویج و سیب زمینی تهیه می شود. در تهیه این غذا می توان از انواع گوشت مثل مرغ، بره یا غذاهای دریایی استفاده کرد. سالونا را هم می توان با برنج یا با نان خورد. برای ادویه دار کردن گوشت این غذا از ادویه جاتی مانند پودر گشنیز، پودر کاری، پودر سیر، دارچین آسیاب شده و .. استفاده می شود و چون پخت آرامی باید داشته باشد مزه خوش طعم و لذیذی پیدا می کند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معروف‌ترین غذاهای قطر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معروف‌ترین غذاهای قطر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.