زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی غار دانیال در سلمان شهر

معرفی غار دانیال در سلمان شهر

غار دانیال دیدنی‌ترین غار رودخانه‌ای ایران در روستای دانیال سلمانشهر است. سطح آب در تمام نقاط این غار تقریبا یکسان است و قابل شرب است.

غار دانیال در روستای دانیال، سلمان‌شهر واقع شده و دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران بعد از غار قوری قلعه روانسر در کرمانشاه می‌باشد. دمای داخلی این غار در طول سال تقریبا یکسان است. جریان رودخانه از ابتدای ورود به غار تا بخش انتهایی وجود دارد که از بهم پیوستن چندین جوی و چشمه بوجود می‌آید. عمق این جریان در بخش‌های مختلف غار متغیر است ولی به طور کل از یک متر بیشتر نیست. البته چندین گذرگاه و بخش در این غار وجود دارد که در هنگام بارندگی عمق آنها بالا آمده و گذر از آنها تقریبا غیر ممکن می‌شود. آسمونی در این بخش غار آبی دانیال را به شما معرفی می‌کند.

غار دانیال کجاست؟

غار دانیال کجاست
محیط داخلی غار دانیال

غار دانیال که به غار (کرد کوی - گرده کوه - چاری) معروف است یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استان مازندران واقع شده است. غار دانیال یکی از غارهای رودخانه‌ ای ایران است که یک دالان به طول 1500 متر و عرض یک و نیم متر دارد که پر از حوضچه‌ ها و آبشار های کوچک است. مسیر غار دانیال از جنگل می گذرد و بسیار سرسبز است. تقریبا در تمامی فصول سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. اما توصیه می‌شود برای تماشای این غار از فصول گرم به دلیل بالا بودن دما در خارج از غار و خیس بودن کل لباس ها استفاده شود. زمان لازم برای پیمایش کامل غار برای یک تیم کوچک و سریع سه‌ و‌ نیم ساعت و برای یک تیم متوسط بین پنج تا هفت ساعت است.

جریان آب در قسمت های مختلف غار متفاوت است و در تمامی این بخش ها به یک متر می رسد. آب داخل غار از چند چشمه کوچک که از شعب مختلف آن سرچشمه می ‌گیرد تامین می شود و کاملا زلال و از نظر محلولات دارای درصد پایینی بوده و آن را قابل شرب می ‌کند.

جانداران داخل غار: زندگی جانوری آن محدود به پشه، خفاش و آبزیان محدودی از جمله قورباغه و خرچنگ می باشد.

مشخصات غار دانیال

غار دانیال تنکابن
غار دانیال تنکابن
  • نوع غار: کشف شده
  • نام (های) غار: دانیال - کرد کوی - گرده کوه - چاری
  • Dāniāl: نام فارسی غار بصورت لاتین
  • معنی نام (وجه تسمیه): نام نزدیک ترین روستا به غار
  • 36˚ 39' 6.07": (N) عرض جغرافیایی دهانه غار
  • 51˚ 10' 8.46": (E) طول جغرافیایی دهانه غار
  • ارتفاع دهانه اصلی از سطح دریا: 160 متر
  • طول غار: 2158 متر
  • عمق غار: 74.2 متر
  • تعداد دهانه غار: 1 دهانه
  • استان: مازندران
  • نزدیکترین شهر: سلمانشهر - متل قو سابق
  • نزدیکترین روستا: روستای دانیال

دسترسی به غار دانیال

مسیر غار دانیال
مسیر غار دانیال

انتهای روستای دانیال قبل از شیب جاده فرعی دست چپ را داخل شده و تا آخرین ویلا مسیر را ادامه دهید. از اینجا از ماشین پیاده شده و از رودخانه‌ای که در پایین مشاهده می‌شود عبور کرده و از سمت چپ رودخانه مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب ادامه دهید. پس از رسیدن به دومین انشعاب مسیر سمت چپ را به سمت بالا تا زیر دیواره ای سفید رنگ ادامه بدهید. دهانه غار رو به شمال غربی بوده و درست در زیر این دیواره قرار دارد. سختی غار برای پیمایش نسبتا ساده است و در بعضی مواقع ممکن است درگیری با سنگ ایجاد شود.

آدرس غار دانیال

آدرس مازندران- سلمانشهر- روستای دانیال
لوکیشن گوگل مپ
ساعت بازدید شبانه روز

 

غار دانیال متل قو

 

نظر خود را درباره «معرفی غار دانیال در سلمان شهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی غار دانیال در سلمان شهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.