زمان مطالعه: 1 دقیقه
عید غدیر خم

عید غدیر خم

عید غدیر خم در تاریخ 18 ذی الحجه هرسال برگزار می شود. این عید یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان جهان است.

مردم در عید غدیر خم، به دیگر مسلمانان خصوصا به سادات تبریک می گویند و همچنین افرادی که سید هستند به دیگران عیدی می دهند. در روز عید غدیر خم، افراد به دیدن یکدیگر می روند و همچنین در خیابان های شهر، به توزیع خوراکی و شربت مشغول می شوند؛ چرا که امام علی (ع) به عنوان اولین امام مسلمانان برگزیده شده است. در ادامه مطلب آسمونی با معرفی عید غدیر خم می پردازیم.

عید غدیر خم مبارک

عید غدیر خم چند شنبه است؟ روز جمعه
تاریخ عید غدیر خم 1402 به شمسی 16 تیر 1402
تاریخ عید غدیر خم 1402 به قمری 18 ذی الحجه 1444
تاریخ عید غدیر خم 1402 به میلادی 7 جولای 2023

 

واقعه عید غدیر خم

در روز عید غدیر خم که آخرین حج پیامبر بوده است، حضرت علی (ع) توسط پیامبر اکرم (ص) بعنوان امام امت اسلام به مردم معرفی شد. جمله معروف من کنت مولاه فهذا علی مولاه در این روز از زبان پیامبر (ص) اعلام شد. چنانچه قصد دارید درباره واقعه روز غدیر خم اطلاعات بیشتری داشته باشید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

داستان غدیر خم

مراسم عید غدیر خم

در روز عید غدیر، مسلمانان همچون دیگر عیدهای مهم خود لباس زیبا بر تن کرده و در مراسم ها و جشن های مخصوص عید شرکت می کنند. آنها در این روز به پخش شیرینی و شربت می پردازند و به دیدن دوستان و عزیزان خود می روند و چنین روزی را جشن می گیرند زیرا در روز عید غدیر، امام علی (ع) به عنوان امام مسلمانان برگزیده شده است. مراسم عید غدیر خم از شب قبل شروع شده و تا پایان شب بعدی ادامه دارد. در این مدت، افرادی که سید هستند به دیگران عیدی می دهند و دیگران نیز به دیدن سادات می روند و این روز را به آنها تبریک می گویند.

اعمال عید غدیر خم

عید غدیر خم هم مانند سایر اعیاد مهم مسلمانان، اعمال خاص خود را دارد. غسل کردن، نماز خواندن، زیارت نامه و ... از جمله اعمال روز عید غدیر هستند. برای اطلاع بیشتر درباره اعمال عید غدیر خم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

اعمال عید غدیر

عکس پروفایل عید غدیر خم

عکس تبریک عید غدیر خمعکس تبریک عید غدیر خمعکس تبریک عید غدیر خمعکس تبریک عید غدیر خم

عکس تبریک عید غدیر خم

نظر خود را درباره «عید غدیر خم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عید غدیر خم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.