زمان مطالعه: 5 دقیقه
عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت

عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت

اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید.

 

اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.

در این شرایط این شما هستید که باید تصمیم بگیرید در بین گزینه‌‎های معرفی شده کدامیک بهترین کیفیت را دارد. ما در این مقاله راهنمایی را تهیه کرده‌ایم که در آن با ذکر عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت به شما کمک می‌کنیم که انتخاب خوبی داشته باشید.

 

چرا توجه به عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت اهمیت دارد؟

قطعا همه مشتریان تمایل دارند که در ازای پولی که پرداخت می‌کنند کالایی باکیفیت دریافت کنند. بنابراین حتما باید بدانند که در زمان خرید محصول مورد نظر خود باید به چه عوامل و نکاتی توجه کنند. در نظر گرفتن این نکات مهم در زمان خرید، به آنها کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشند.

 در مورد کالایی مانند درب ضد سرقت این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که مشتریان، این درب را با هدف تامین امنیت ساختمان خریداری می‌کنند. بنابراین هر چقدر درب باکیفیت‌تر باشد؛ نشان از این است که بهتر می‌تواند امنیت را تامین کند. به نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان این حوزه، مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت عبارتند از:

 

  • ضخامت و جنس چهارچوب

جنس و ضخامت چهارچوب دو عامل مهمی هستند که ایمنی درب را از قسمت چهارچوب تعیین می‌کنند. اگر درب، چهارچوب مستحکم و استانداردی نداشته باشد؛ قطعا مشکلاتی برای آن در هنگام نصب ایجاد می‌شود.

فلزی که برای ساخت چهارچوب استفاده می‌شود باید حتما دارای آلیاژ خوب و استانداردی باشد و در محل اتصال ورق‌ها به هم از جوش مقطعی و جزئی استفاده نشده باشد. جوش دادن این ورق‌ها به هم با استفاده از جوش CO2 آن هم به صورت کامل موجب می‌شود که استحکام چهارچوب بالاتر برود.

  • جنس و استحکام لولا

اکثر درب‌های ضد سرقت استاندارد وزن بالایی دارند و به همین دلیل باید آنها را با استفاده از دو لولای مستحکم روی چهارچوب نصب کرد. علاوه بر استحکام و جنس قوی لولا، بلبرینگ‌دار بودن آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • مشخصات ظاهری

درب ورودی اولین قسمت از ساختمان است که مهمانان در زمان ورود با آن مواجه می‌شوند. بنابراین بهتر است دربی را انتخاب کنید که از نظر ظاهری با دکوراسیون و سبک معماری ساختمان هماهنگ باشد.

در حال حاضر هم درب‌های کلاسیک و هم درب‌های مدرن و متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توان برای هر دو سبک معماری از آنها استفاده کرد. تنها نکته‌ای که در مورد این عامل باید به آن توجه کنید این است که ظاهر را به کیفیت ترجیح ندهید.

در واقع نباید ظاهر و طرح درب شما را فریب دهد و باعث شود که کیفیت را فدای مشخصات ظاهری درب کنید.

از آنجایی که امکان سفارش درب‌ ضد سرقت خارجی با طرح و نقش مورد نظر مشتری وجود ندارد؛ این محدودیت را نیز باید در نظر بگیرید.

 

  • قدرت عایق‌بندی ساختمان در برابر صوت

طبق استانداردها و قوانین جدید ساخت و ساز، همه ساختمان‌های نوساز باید مجهز به درب و پنجره‌های عایق باشند.

بنابراین یکی از عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت قدرت عایق‌بندی درب جهت جلوگیری از ورود سر و صدای محیط بیرون به داخل ساختمان است. در لایه میانی این درب‌ها از ماده خاصی استفاده می‌شود که عایق صدا و حرارت است. هر چقدر کیفیت این ماده و میزان استفاده از آن در بدنه درب بیشتر باشد؛ قطعا قدرت عایق‌بندی محصول نیز بیشتر خواهد شد.

 

  • انتخاب بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه

جنس چوب دربی که قرار است در شهرهای شرجی و مرطوب مورد استفاده قرار گیرد متفاوت از جنس چوب محصولاتی است که برای مناطق خشک و سردسیر مناسب هستند. پس حتما باید در زمان خرید درب ضد سرقت با فروشنده در مورد شرایط آب و هوایی حاکم بر محیط نصب مشورت کنید.

 

  • جنس رویه یا نمای بیرونی

روکش‌های متعدد و بسیاری در بازار وجود دارد که در ساخت درب‌های ضد سرقت از آنها استفاده می‌شود. این روکش‌ها علاوه بر مشخصات فنی متفاوت، از نظر ظاهری نیز با یکدیگر متمایز هستند.

به عنوان مثال روکش چوب طبیعی جذابیت ظاهری زیادی دارد؛ اما در برابر رطوبت مقاوم نیست. بنابراین بهتر است برای مناطق مرطوب، از خرید درب ضد سرقت روکش چوب امتناع کنید. از طرفی روکش‌های مصنوعی نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال روکش MDF براق‌تر از روکش PVC است اما مقاومت کمتر در برابر نور آفتاب و خط و خش دارد.

  • کیفیت یراق‌آلات

یکی از مهم‌ترین یراق‌آلاتی که در تولید درب ضد سرقت از آن استفاده می‌شود و شما باید به عنوان خریدار روی کیفیت آن تاکید داشته باشید؛ دستگیره درب است.

بهتر است دربی را برای ساختمان انتخاب کنید که مجهز به دستگیره استیل باشد. این جنس دستگیره به مرور زمان کیفیت ظاهری خود را از دست نمی‌دهد. حتما جنس چشمی و همچنین قفل شب‌بندی که روی درب نصب شده است را نیز چک کنید تا از مرغوبیت جنس آن مطمئن شوید.

  • میزان ایمنی و برند قفل

بهترین برند قفل برای درب‌های ضد سرقت، برند کاله است که علاوه بر تولید بر اساس استانداردهای جهانی، امکان کپی‌برداری از کلیدهای آن نیز وجود ندارد. در زمان انتخاب درب باید به تعداد زبانه‌های قفل توجه کنید. هر چقدر تعداد این زبانه‌ها بیشتر باشد؛ یعنی قفل ایمن‌تر است.

 

  • خاصیت ضد اسید بودن قفل

ریختن اسید روی قفل، یکی از روش‌های متداولی است که سارقین برای ورودی به ساختمان‌های تجهیز شده با درب ضد سرقت از آن استفاده می‌کنند. پس اگر شما زمان خرید درب ضد سرقت محصولی را انتخاب کنید که قفل آن در برابر اسید مقاوم باشد و خاصیت ضد اسید داشته باشد؛ قطعا می‌توانید این راه ورود را مسدود کنید.

 

  • ابعاد و اندازه‌های محصول

درب‌های ضد سرقت ترک معمولا در دو اندازه استاندارد 215 در 115 سانتی‌متر و 220 در 120 سانتی‌متر تولید می‌شوند. اما درب‌های مونتاژ شده در داخل 210 در 110 سانتی‌متر و یا 215 در 115 سانتی‌متر طول و عرض دارند. البته این درب‌ها را با ابعاد سفارشی نیز می‌توان تولید کرد.

بنابراین یکی از عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت توجه به ابعاد محصول و همخوانی آن با اندازه‌های محل نصب است. اگر محل نصب به صورت استاندارد طراحی شده باشد؛ می‌توانید از درب‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید. اما اگر هنگام ساخت سازه، به ابعاد محل نصب درب‌ها توجه نشده باشد؛ باید دربی با ابعاد سفارشی تهیه کنید.

 

  • قیمت درب

قیمت یکی از فاکتورهای مهمی است که در محصولات ساخت کشورهای مختلف متفاوت است. به طور کلی درب‌ها از نظر کشور سازنده به سه دسته درب‌های چینی، درب‌های ایرانی و درب‌های ترک تقسیم می‌شوند.

درب‌های ساخت کشور چین در بازار داخلی به درب‌های ارزان معروف هستند و از کیفیت پایینی برخوردار می‌باشند. البته درب‌های چینی باکیفیتی نیز در بازار وجود دارد؛ اما برای تهیه آنها باید هزینه بیشتری بپردازید.

درب‌های ایرانی از نظر کیفیت مشابه درب‌های ترک اما از نظر قیمتی مناسب‌تر هستند. درب‌های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه نیز در انتهای طیف قرار داشته و هم کیفیت بالایی دارند و هم گران هستند.

 

  • وزن درب

وزن درب ضد سرقت روی کیفیت آن تاثیر مستقیم دارد. بنابراین یکی از عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت توجه به وزن تقریبی محصول است. درب‌هایی که بین 95 تا 120 کیلوگرم وزن دارند؛ جزء محصولات استاندارد بازار شناخته می‌شوند.

نظر خود را درباره «عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عوامل موثر در انتخاب درب ضد سرقت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.