زمان مطالعه: 2 دقیقه
سه مدال دوی صدمتر از آن جامائیکا ؛ عنوان تکراری سریع ترین زن جهان

سه مدال دوی صدمتر از آن جامائیکا ؛ عنوان تکراری سریع ترین زن جهان

الِین تامپسون قهرمان دوی 100 متر و 200 متر بازیهای ریو، در رقابت دوی صدمتر از عنوان خود دفاع کرد و رکورد المپیک را نیز شکست.

رقابت دوی صدمتر زنان بازیهای المپیک توکیو که از دیروز با حضور 72 دونده آغاز شده بود، سرانجام نفرات برتر خود را شناخت و باز هم مدال طلا از آن جامائیکا شد. با این تفاوت که در بازیهای ریو، مدال نقره به آمریکا رسید. اما این بار نمایندگان جامائیکا مجال درخشش به هیچ کشوری ندادند و هر سه مدال را غارت کردند.

در توکیو قبل از آغاز مرحله نخست، نفراتی که رکوردهای ضعیف تر داشتند، در مرحله مقدماتی با یکدیگر رقابت کردند. 27 دونده به سه گروه 9 نفره تقسیم شدند که فرزانه فصیحی دونده 100 متر ایران نیز یکی از این نفرات بود. در پایان مسابقه های ایران مرحله، سه دونده برتر هر گروه به همراه یکی از نفرات چهارم راهی دور بعد شدند و مسابقات مرحله نخست صدمتر المپیک با حضور این نفرات آغاز شد.

در مرحله دوم به هفت گروه تقسیم شدند که تنها گروه ششم با حضور 7 دونده برگزار شد و سایر گروهها با حضور هشت دونده انجام گرفت. تفاوت سطح دوندگان را همین نکته نشان می دهد که فرزانه فصیحی رکورددار ایران در گروه خود بین هشت دونده هشتم شد و با رکورد 11.79 ثانیه به کار خود خاتمه داد. در بین دوندگانی که مسابقه را به پایان رساندند تنها 4 نفر از رکورددار ایران، رکورد ضعیف تری کسب کردند. ضمن این که ویتوریا کریستینا روزا دونده برزیلی نیز به دلیل استارت زودهنگام از مسابقه اخراج شد.

در پایان مرحله نخست، سه نفر برتر هر گروه راهی دور بعد شدند و سه دونده هم از بین نفرات چهارم انتخاب شدند؛ نفراتی که رکوردهای آنها بهتر از دیگران بود.

مرحله نیمه نهای با شرکت 24 دونده سریع این رقابتها آغاز شد. انتخاب نفرات در نیمه نهایی به این صورت بود که دو دونده برتر هر گروه بدون توجه به رکوردها راهی دور نهایی می شدند. اما برای انتخاب نفرات ششم و هفتم به رکوردها توجه می شد. به این ترتیب داریل نِیتا از بریتانیا که در گروه سوم، عنوان چهارم را به دست آورده بود، به دلیل ثبت رکورد 11 ثانیه بالاتر از نفرات سوم گروههای دیگر ایستاد و به فینال صعود کرد.

فینال با حضور سه دونده از جامائیکا، دو سوییسی و یک ورزشکار از کشورهای ساحل عاج، آمریکا و بریتانیا برگزار شد و در پایان این رقابت الین تامپسون جامائیکایی با ثبت رکورد 10.61 ثانیه، قهرمانی خود را تکرار کرد و رکورد جدید بازیها را به نام خود ثبت نمود. شلی آن فریزر- پرایس که در المپیک قبلی سوم شده بود، این بار با زمان 10.74 عنوان دوم را به خود اختصاص داد. شریکا جکسون دیگر دونده جامائیکایی نیز با زمان 10.76 ثانیه بهترین رکورد این فصل خود را برجای گذاشت و سوم شد.

الین تامپسون در دوره قبل فاتح دوی 200 متر زنان هم شده بود و باید منتظر ماند و دید که آیا می تواند دوگانه خود را در توکیو تکرار کند یا خیر؟

نظر خود را درباره «سه مدال دوی صدمتر از آن جامائیکا ؛ عنوان تکراری سریع ترین زن جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سه مدال دوی صدمتر از آن جامائیکا ؛ عنوان تکراری سریع ترین زن جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.