زمان مطالعه: 3 دقیقه
عنابی های قطر به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022

عنابی های قطر به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022

برگزاری 22 مسابقه رسمی در سال 2021. همین آمار به خوبی نشان دهنده نحوه آماده سازی قطری ها برای جام جهانی 2022 است.

یک مربی پرکار

مهدی زارعی- در چهار سال اخیر فلیکس سانچز یکی از پرکارترین مربیان تیم های ملی در سراسر دنیا بوده است. قطری ها برای آماده شدن در راه جام جهانی سراغ مردی رفتند که هرگز یک بازیکن فوتبال نبود. اما از 31 سالگی مربیگری را در تیمهای جوانان بارسلونا آغاز کرد و طی یک دهه در رده های پایه بارسا تجربه اندوخت. فلیکس سانچر متولد 13 دسامبر 1975 در بارسلونا بود و در سال 2006 از بارسلونا راهی قطر شد تا ماموریت بزرگ خود را در این کشور آغاز کند. سانچز به مدت هفت سال در آکادمی اسپایر فعالیت کرد و آن گاه پا با پای بازیکنان جوان و آینده دار قطری راهی تیمهای دیگر شد. در سال 2013 مربی تیم ملی زیر 19 سال قطر شد و چهار سال بعد، با بازیکنان همان تیم در تیم زیر 23 سال قطر کار خود را آغاز کرد. از همان زمان مربیگری را در تیم ملی بزرگسالان قطر هم آغاز کرد و سرانجام از سال 2020 تمام تمرکز خود را روی تیم بزرگسالان قطر گذاشت.

از آن زمان تاکنون او در 78 مسابقه رسمی سرمربی تیم بزرگسالان قطر بوده و علاوه بر انبوه دیدارهای دوستانه آماده سازی در راه جام جهانی، با عنابی ها در جام ملتهای آسیا، کوپا آمه ریکا، جام طلایی کونکاکاف، مقدماتی جام ملتهای آسیا دوره آینده و کاپ کشورهای عربی حضور داشته است.

او در این مدت بیشتر از 40 برد با کشوری به دست آورده که تا یک دهه قبل، حتی در هنگام میزبانی جام ملتهای آسیا نیز موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا نمی شد. با این حال سانچز قطر را قهرمان مطلق آسیا کرد؛ با پیروزی های مقتدرانه برابر قدرتهایی چون عربستان، عراق، کره جنوبی، امارات متحده و ژاپن.

Felix Sanchez: " We played a great match , the team redeem themselves,  resisted fatigue and fight back”

سفر به چهارگوشه جهان

در سال 2021 قطری ها برای برگزاری مسابقات دوستانه به چهارگوشه دنیا سفر کردند. از جمله مسابقاتی به صورت رفت و برگشت با صربستان، پرتغال و جمهوری ایرلند و تک دیدارهایی با آذربایجان، لوگزامبورگ و دو دیدار دوستانه هم در سال 2022 مقابل بلغارستان و اسلوونی. تساوی(1-1) مقابل ایرلند و (0-0) در برابر اسلوونی از نتایج قابل توجه عنابی ها برابر تیمهای اروپایی بوده است.

حضور در جام طلایی

جام طلایی کونکاکاف در سال 2021 محل دیگری برای محک خوردن قطری ها بود. پیش از این کشورهایی چون برزیل و از آسیایی ها کره جنوبی در این جام شرکت کرده بودند اما هرگز کشوری از غرب آسیا راهی این تورنمنت نشده بود. قطری ها در این تورنمنت کار خود را با تساوی(3-3) مقابل پاناما آغاز کردند و با دو برد مقابل گرانادا(4-0) و هندوراس راهی یک چهارم نهایی این مسابقات شدند. در یک چهارم نهایی خیلی زود و طی 8 دقیقه دو گل به السالوادور زدند و سرانجام با برتری(3-2) در مصاف با این تیم راهی نیمه نهایی شدند. جایی که در یک قدمی فینال،(1-0) مغلوب ایالات متحده میزبان شدند و از رسیدن به فینال بازماندند. اما هدف مهم رویارویی با تیمهای آمریکای شمالی و مرکزی بود که قطری ها این تجربه را هم به کارنامه خود افزودند.

Qatar confident after thrilling Gold Cup debut

ستاره فوتبال قطر

در رقابتهای جام طلایی، المعز علی با 4 گلی که به پاناما، گرانادا و السالوادور به ثمر رساند، عنوان آقای گلی تورنمنت را از آن خود کرد. او اولین آسیایی تاریخ است که در جام قهرمانی آمریکای شمالی برنده کفش طلا می شود.

علی با نام کامل  المعز علي زين العابدين محمد عبد الله که در 19 آگوست 1996 در خاطوم پایتخت سودان متولد شد، از جمله محصولات آکادمی اسپایر بود که برای کسب تجربه بیشتر، مدتی را در لیگهای بلژیک، اتریش و اسپانیا سپری کرد و سرانجام از سال 2016 پیراهن الدحیل را به تن کرد. او در سال 2019 در جام ملتهای آسیا ستاره قطر بود و با گشودن دروازه لبنان، کره شمالی(4 بار)، عربستان( 2 بار)، امارات و ژاپن نه تنها رکورد بهترین گلزن یک دوره جام ملتهای آسیا را با 9 گل به نام خود ثبت کرد، بلکه هم آقای گل و هم بهترین بازیکن تورنمنت شد. او تنها بازیکن تاریخ است که در دو قاره مختلف آقای گل می شود.

المعز علي - ويكيبيديا

قطر به عنوان سرگروه در اولین گروه رقابتهای جام جهانی 2022 روز 20 نوامبر در نخستین دیدار جام به مصاف اکوادور می رود و چهار روز بعد با سنگال دیدار خواهد کرد. آخرین مسابقه این تیم در روز 29 نوامبر مقابل هلند خواهد بود؛ باید دید قطر هم می تواند مثل کره شمالی و عربستان در اولین حضور خود در جام جهانی، از مرحله گروهی صعود کند یا خیر؟

نظر خود را درباره «عنابی های قطر به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عنابی های قطر به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.