زمان مطالعه: 2 دقیقه
علل تعطیلی مدارس

علل تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس طی سال های اخیر بیشتر شده و باعث تغییراتی در نحوه درس خواندن دانش آموزان شده است.

تعطیلی مدارس، تعطیلاتی است که به غیر از تعطیلات رسمی کشور صورت می گیرد. این تعطیلات معمولاً به صورت ناگهانی هستند و از شب قبل از طریق رسانه به عموم مردم اطلاع رسانی می گردد. در ادامه مطلب آسمونی با علل مختلف تعطیلی مدارس آشنا می شویم.

تعطیلی مدارس به دلیل برف و باران شدید

در طول پاییز و زمستان در بخش هایی از کشور سامانه های بارش برف یا باران وارد کشور شده و باعث بارش های شدید می شود به طوری که تردد در سطح شهر دشوار می گردد. از شب قبل معمولاً شدت بارش ها حاکی از دشواری رفت و آمد برای فردا هستند و دولت از طریق رسانه ملی خبر تعطیلی مدارس یا دانشگاه ها را اعلام می کند. این تعطیلات معمولاً یک روزه هستند و به طول نمی انجامند.

تعطیلی مدارس به دلیل گرد و خاک

پدیده گرد و خاک در سال های اخیر شدت یافته و جدیداً گریبان گیر بیشتر استان ها شده است. در سال های پیش، پدیده گرد و خاک بیشتر در استان هایی ازجمله خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان مشاهده می شد اما طی سال های اخیر گرد و غبارهای شدید بیشتر کشور را در بر گرفته است و باعث تعطیلی مدارس می شود. پدیده گرد و خاک معمولاً تا چند روز به طول می انجامد.

تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا

آلودگی هوا از سال های پیش تاکنون در ماه های سرد سال در کلان شهرهای ایران به وضوح دیده می شود. آلاینده های مختلف به دلیل سنگینی هوا در فصل زمستان در سطح های پایینتر زمین باقی می مانند و تنفس را برای بیشتر مردم دشوار می سازد. آلودگی هوا بیشتر در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، اراک، اهواز و سایر کلان شهرهای دیگر وجود دارد و هنوز راه حلی اساسی برای رفع این معضل اندیشیده نشده است. تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا معمولاً طی روزهای مختلفی در ماه های سرد سال رخ می دهد.

تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا

از زمستان سال 1398 تاکنون که کرونا وارد ایران شد مدارس دچار تعطیلی کامل شدند. این اولین تجربه سیستم آموزش و پرورش ایران در تعطیلی دوساله مدارس بوده است. در ابتدا زیرساخت هایی برای آموزش از راه دور مهیا نبود اما به مرور زیرساخت های پایه ایجاد شدند. طی این دو سال دانش آموزان مدارس به دلیل تغییر در روش دریافت آموزش دچار سختی های فراوان بودند. اما به تدریج با کم و کاستی های آن کنار آمدند.
بالاخره در سال 1401 با کاهش تعداد فوت شدگان کرونا و کاهش شدت بیماری ویروس کرونا، مدارس باز شدند و دانش آموزان به شور و شوق با مدارس بازگشتند. هنوز هم مدارس به صورت کامل باز نیستند بلکه دانش آموزان در هفته، 3 روز به صورت حضوری به مدرسه می روند و همچنان برخی از مدارس دیگر نیز وجود دارند که کلیه کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند.
تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کووید 19 طولانی ترین تعطیلات مدارس در ایران بوده است.

تعطیلات متفرقه

در طول سال گاهی اتفاقاتی ناگهانی می افتد که بجز تغییرات آب و هوایی، منجر به تعطیلی مدراس می شود. این تعطیلات نادرترین نوع تعطیلات مدرسه ها هستند و شاید در سال فقط یک بار رخ دهد و یا اصلاً پیش نیاید.

نظر خود را درباره «علل تعطیلی مدارس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علل تعطیلی مدارس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.