زمان مطالعه: 2 دقیقه
عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی: اثرات گرما در توزیع مدالهای اسکیت سرعت

عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی: اثرات گرما در توزیع مدالهای اسکیت سرعت

اولین بار که مسابقات المپیک زمستانی و تابستانی در دو کشور جداگانه برگزار شد، مربوط به سال 1928 است. اما چرا این اتفاق افتاد؟

در سال 1926 و به هنگام برگزاري بيست و پنجمين اجلاس كميته بين‌المللي المپيك در ليسبون،‌ بازي‌هاي شاموني به عنوان نخستين دوره بازي‌هاي المپيك زمستاني به رسيمت شناخته شد. در ابتدا قرار بر اين بود كه مسابقات المپيك زمستاني و تابستاني در يك سال و در يك كشور برگزار شود. اما هلند (ميزبان المپيك تابستاني 1928) فاقد امكانات لازم براي مسابقات اسكي بود و چنين شد كه ميزباني به سوييس رسيد و مسئولين ورزش سوييس نيز ميزباني را به شهر سن مورتيز دادند. مسابقات توسط، ادموند شوتس به صورت رسمي افتتاح شد. هانس ايدن بنز اسكي‌باز سوييسي سوگند مسابقات را قرائت نمود و آن‌گاه رقابت‌ها آغاز گردید. رقابت‌ اسكلتون براي نخستين بار در برنامه‌ بازي‌ها گنجانده شد. اين مسابقات شبيه به لوژسواري يك نفره بود. با اين تفاوت كه سر ورزشكاران در قسمت جلوي اسكتون قرار گرفته است.

 «آ.كلاس.تونبرگ» در اسكيت سرعت دو مدال طلا به 3 نشان زرين المپيك قبلي خود اضافه كرد. «يوهان گروتوم براتن نروژي در مسابقه 18 كيلومتر صحرا نوردي و نورديك تركيبي طلا گرفت. سونيا هني اولين طلاي خود را در 15 سالگي و در مسابقه پاتيناژ كسب كرد و به مدت 74 سال به عنوان جوان‌ترين قهرمان مسابقات انفرادي المپيك زمستاني باقي ماند.

گيليس گرافستروم سوئدي مدال‌هاي زرين خود را از پاتيناژ مردان به سه افزايش داد. كانادا نيز با اقتدار تمام و به سه پيروزي (11ـ0)، (14ـ0) و (13ـ0) فاتح هاكي روي يخ مردان شد.

 با وجود تمهيدات لازم، گرماي هوا باز هم به مسابقات لطمه زد و شرايط نامطلوب مسابقات دز نتيجه آب شدن برفها بود: در لوژسواري رقابت‌ با حضور چهار شركت‌كننده آغاز شد و مسابقه با دو نفر به پايان رسيد!

در اسكي صحرانوردي در مسافت 50 كيلومتر، برخي از قسمت‌هاي مسير مملو از گل و شُل بود و اين امر سبب بيرون رفتن بسياري از شركت‌كنندگان اين مسابقه شد. در مسابقه اسكيت سرعت در مسافت 10 كيلومتر، ورزش بادهاي گرم ضربات جبران ناپذيري بر پيست مسابقه وارد كرد و نتيجه آن شد كه رقبا يكي پس از ديگري كنار رفتند در اين دور، ايروينگ جافي  آمريكايي، برنت اونسن نروژي را پشت‌سر گذاشت و پس از شش دور ديگر، تنها 3 نفر باقي ماندند. اما مقامات رسمي تصميم گرفتند كه اين مسابقه را از برنامه المپيك خارج سازند.

 اندكي بعد هوا مجدداً سرد شد و وقتي قرار شد مسابقه مجدداً برگزار شود، اونسن و ديگر اسكيت‌بازهاي نروژي به كشور خود بازگشته بودند. به همين جهت مسابقه مجدد برگزار شد و تنها ليستي غيررسمي از برندگان مدال اعلام شد. اگر مدال اين مسابقه را نيز حساب كنيم، اونسن برنده 4 مدال در اسكيت سرعت 1928 شد!

در هر حال مسابقات المپيك زمستاني به لطف پوشش مطبوعاتي و رسانه‌هاي بازتاب گسترده‌اي در اروپا و آمريكاي شمالي داشت و همين امر سبب شهرت بزرگاني چون سونيا هني شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی: اثرات گرما در توزیع مدالهای اسکیت سرعت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین اتفاقات المپیک زمستانی: اثرات گرما در توزیع مدالهای اسکیت سرعت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.