زمان مطالعه: 2 دقیقه
عجیب ترین آمار در تاریخ المپیک ؛ 74 طلا ، اختلاف قهرمان و نایب قهرمان!

عجیب ترین آمار در تاریخ المپیک ؛ 74 طلا ، اختلاف قهرمان و نایب قهرمان!

وقتی یک کشور میزبان بازیهای المپیک می شود، این شانس را دارد که در تمامی رشته ها، نمایندگان خود را به مسابقات بفرستد.

آمار مسابقات المپیک 2020 نشان می دهد که ژاپنی های میزبان با 556 ورزشکار در المپیک شرکت کردند. اما در مورد کشوری مثل ایالات متحده آمریکا، این تعداد به 613 ورزشکار می رسد. در المپیک قبل هم شرایط مشابهی حاکم بود. در ریو، برزیلی ها با 465 ورزشکار وارد المپیک شدند. اما باز هم بیشترین تعداد ورزشکار در یک کاروان متعلق به ایالات متحده بود که 554 نفر از این کشور مجوز حضور در المپیک را به دست آورده بودند.

این مساله نشان می دهد که حتی کم شدن هزینه ها در اثر میزبانی هم دلیلی نمی شود که در انتخاب نفرات، وسواس به خرج داده نشود و اگر کشوری میزبان در یک رشته، امیدی برای رقابت با قدرتها ندارد، بی دلیل ورزشکارانی را به عنوان سیاهی لشکر به مسابقات اعزام نمی کند.

البته مثل تمام داستانهای المپیکی، شرایط در ادوار نخست مسابقات کاملا متفاوت با امروز بود. هزینه های برگزاری المپیک بسیار کمتر از امروز بود و البته سفر به محل برگزاری رقابتها هم بسیار دشوار. به همین خاطر همیشه کشور میزبان، آمار فراوانی از ورزشکاران المپیک را به خود اختصاص می داد. از آنجایی هم که محدودیتی در تعداد ورزشکاران هر رشته نبود، گاهی اوقات این آمار به شدت حیرت انگیز می شد.

در دومین دوره بازیهای المپیک، فرانسه میزبان 720 ورزشکار راهی بازیهای المپیک کرد. این در حالی بود که نزدیک ترین رقبای این تیم بریتانیا با 102 نفر، بلژیک با 78 و آلمان با 76 ورزشکار بودن. عدم محدودیت در حضور ورزشکاران اعزامی به المپیک باعث شده بود که مثلا در رشته ای مثل دوچرخه سواری از 72 دوچرخه سواری که در مسابقه حضور داشتند، 58 نفر فرانسوی باشند. این همه دوچرخه سوار آمده بودند تا برای کسب فقط سه مدال طلا مبارزه کنند!

البته چهار سال بعد، درصد ورزشکاران کشور میزبان حتی از این آمار هم بیشتر شد. در بازیهای 1904 سن لویی، در مجموع 651 ورزشکار راهی محل برگزاری بازیها شدند. از این تعداد 526 نفر آمریکایی بودند؛ یعنی به عبارت ساده تر 80 درصد ورزشکاران شرکت کننده! نتیجه این شد که 7 مسابقه دوچرخه سواری با حضور 18 ورزشکار آمریکایی برگزار و 21 مدال توزیع شده بین همین نفرات تقسیم شد.

در بوکس هم دقیقا آمار ورزشکاران و مسابقه ها همین بود. 7 دسته وزنی و 18 ورزشکار آمریکایی. البته در سه وزن، فقط دو نفر شرکت داشتند تا خبری از اهدای مدال برنز نباشد و سرانجام کار با اعطای 7 طلا، 7 نقره و 5 برنز به ورزشکاران میزبان خاتمه پیدا کند.

و بالاخره در دوومیدانی هم از 233 دونده شرکت کننده، 197 نفر آمریکایی بودند و نتیجه این شد که از 74 مدال توزیع شده، فقط 6 مدال به غیرآمریکایی ها برسد. همین مسائل باعث شد که عجیب ترین نتیجه تاریخ بازیها رقم بخورد. کسب 78 طلا از 96 طلای توزیع شده توسط کشور میزبان. آن هم در حالی که نزدیک رقبا یعنی آلمان، کوبا و کانادا فقط 4 مدال طلا به دست آوردند. چنین اختلافی در کسب نتایج، هرگز بعد از آن در تاریخ المپیک تکرار نشد.

نظر خود را درباره «عجیب ترین آمار در تاریخ المپیک ؛ 74 طلا ، اختلاف قهرمان و نایب قهرمان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین آمار در تاریخ المپیک ؛ 74 طلا ، اختلاف قهرمان و نایب قهرمان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.