زمان مطالعه: 2 دقیقه
عباس جعفری دولت‌آبادی

عباس جعفری دولت‌آبادی

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود که تصویری از وی در حال مسافرکشی در فروردین 1402 حاشیه‌ساز شد.
نام و نام خانوادگی عباس جعفری دولت‌آبادی
تاریخ تولد 1336
محل تولد دولت‌آباد برخوار، اصفهان
ملیت ایرانی
سمت سابق دادستان تهران
سمت فعلی وکیل دادگستری

 

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. تصویری از وی در فروردین 1402 در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در حال مسافرکشی است و این تصویر وایرال شد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی عباس جعفری دولت‌آبادی را ببینید.

عباس جعفری دولت‌آبادی

درباره عباس جعفری دولت‌آبادی

عباس جعفری دولت‌آبادی متولد سال 1336 در دولت‌آباد اصفهان می‌باشد. او دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. دولت‌آبادی قبل از این هم سمت‌هایی همچون ریاست دادگستری کل استان خوزستان و همچنین سرپرست مجتمع قضایی خانواده را بر عهده داشت. او در 8 شهریور 1388 از سوی صادق لاریجانی رئیس سابق قوه قصائیه به جای سعید مرتضوی به سمت دادستان تهران منصوب گردیده بود.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان سابق تهران

تحریم عباس جعفری دولت‌آبادی از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در تاریخ 23 فروردین 1390 (13 آوریل 2011)، 32 مقام ایرانی از جمله عباس جعفری دولت‌آبادی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف شد.

دولت آبادی

موارد نقض حقوق بشر

براساس بیانیه اتحادیه اروپا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، شمار زیادی از معترضان را از جمله کسانی که در مراسم عاشورای 1388 شرکت داشتند، به دادگاه فراخوانده است. عباس جعفری دولت‌آبادی دستور تعطیلی دفتر مهدی کروبی در سپتامبر 2009 (شهریور 1388)، دستگیری تعداد زیادی از سیاستمداران اصلاح طلب و ممنوعیت فعالیت دو حزب اصلاح طلب را صادر کرده‌است. دفتر او تعدادی از معترضان را به محاربه که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد، متهم کرد و در بازداشت اصلاح طلبان، فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران نقش داشت.

پایان کار به عنوان دادستان تهران

عباس جعفری دولت آبادی در تاریخ 9 اردیبهشت ماه 1398 توسط سید ابراهیم رییسی از این سمت برکنار شد و به جای او علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس به این سمت منصوب شد.

مسافرکشی عباس جعفری دولت آبادی

مسافرکشی عباس جعفری دولت‌آبادی

فروردین ماه 1402 تصویری از عباس جعفری دولت‌آبادی توسط فردی منتشر و پخش شد که نشان می‌دهد وی در حال مسافرکشی است. اینکه یک دادستان سابق به شغل مسافرکشی مشغول باشد کاربران را متعجب ساخت.

 

عباس جعفری دولت آبادی وکیل دادگستری شد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان پیشین تهران در ابتدای بهمن 1402 از کانون وکلای دادگستری مرکز پروانه وکالت دریافت کرد.

فرشید فرحناکیان عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اعلام این خبر در توییتر نوشت: ‏هیات‌مدیره ‎کانون وکلای مرکز، با وصف فقدان گزارش اطلاعاتی و مردمی موثر بر حسن شهرت و اخلاق، دادستان پیشین تهران را حائز دریافت پروانه وکالت پایه‌ یک با محل اشتغال یکی از شهرستان‌های اطراف تهران مستند به بند (ب) ماده ۸ ‎لایحه قانونی استقلال کانون وکلا تشخیص داد.

 

نظر خود را درباره «عباس جعفری دولت‌آبادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عباس جعفری دولت‌آبادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.