زمان مطالعه: 2 دقیقه
به بهانه از سر گیری اردوی فوتسال بانوان؛ طلایی ترین تیم فوتسال بانوان ایران

به بهانه از سر گیری اردوی فوتسال بانوان؛ طلایی ترین تیم فوتسال بانوان ایران

اردوی تیم فوتسال بانوان ایران پس از چهار سال وقفه برگزار شد. به همین بهانه مروری داریم بر درخشان ترین سالهای فوتسال بانوان ایران از 2015 تا 2018.

مهدی زارعی- فوتسال بانوان در ایران بسیار کم سابقه تر از سایر رشته های دیگر است. از اواخر دهه 70 شمسی بود که بانوان فوتسالیست پا به توپ شدند؛ در حالی که دهه ها از آغاز کار بانوان بسکتبالیست و والیبالیست در ایران می گذشت. با این حال فوتسال خیلی سریع در بین دختران ایرانی رشد کرد و آنها به لطف استعداد ذاتی خود، سریعا به یکی از قدرتهای فوتسال آسیا تبدیل شدند.

وقتی در سال 2015 اولین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا آغاز شد، خیلی ها امیدوار بودند که دختران فوتسالیست ایرانی درخشیده و به جمع چهار تیم برتر قاره صعود کنند. اما حتی خوش بین ترین نفرات هم کمتر به کسب مدال تیم فوتسال ایران فکر می کردند؛ چه رسد به صعود به فینال یا قهرمانی در قاره کهن.

با این حال ایران مسابقات خود را مقتدرانه شروع کرد. در اولین مسابقه خود 6 گل به هنگ کنگ زد و در بازی دوم ازبکستان را (9-1) در هم کوبید. نبرد با مالزی، نبرد صدرنشینی بود و ایران با یک مساوی در برابر میزبان مسابقات هم در صدر گروه قرار می گرفت.

اما دختران ملی پوش ایرانی به اندازه ای آماده بودند که از دقیقه اول مسابقه از حریف خود پیش افتاده و بالاخره هم (4-2) پیروز شوند.

ایران با سه برد پیاپی صدرنشین گروه خود شد و به نیمه نهایی تورنمنت راه پیدا کرد. کم کم رقبای قدرتمندتری در برابر ایران قرار می گرفتند. با این حال در نبرد پایاپای مقابل تایلند، تک گل دقیقه 32 زهره میثمی برتری(1-0) ایران را رقم زد و ایران راهی فینال مسابقات شد.

دیدار فینال در روز 26 سپتامبر 2015 مقابل تیمی برگزار شد که قبل از شروع تورنمنت هم مدعی اصلی قهرمانی به شمار می آمد؛ ژاپن. بازی دو تیم از ساعت 19 در حضور 550 تماشاگر شروع شد و ایران در دقیقه هشتم توسط فرشته کریمی به گل دست پیدا کرد. تلاش دو تیم در ادامه نیمه اول و سراسر نیمه دوم نتیجه ای نداشت و ایران با حفظ نتیجه(1-0) قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. کریمی یک جایزه با ارزش دیگر هم کسب کرد و عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را به خود اختصاص داد.  

دومین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند برگزار شد. این بار 15 تیم برتر آسیا در بانکوک تایلند گرد هم آمدند تا بهترین تیم فوتسال بانوان را مشخص کنند. ایران هم باید ثابت می کرد که اولین قهرمانی اش در آسیا حاصل یک اتفاق نبوده و بهترین تیم آسیا، تیمی نیست جز ایران.

مسابقات در چهار گروه برگزار و ایران در گروه چهارم، با ترکمنستان و ازبکستان همگروه شد. در تورنمنتی که تایلند 15 گل به ماکائو و ژاپن 13 گل به بحرین زد، ایران هم دروازه ترکمنستان را بمباران کرد و 14 گل به این تیم زد تا برای سایر مدعیان خط و نشان بکشد. تیم ملی تو بازی دوم هم (9-2) ازبکستان را در هم کوبید و مقتدرانه به جمع هشت تیم برتر قاره صعود کرد.

هر چند در یکچهارم نهایی، ایران از چین(2-1) عقب افتاد، اما خیلی سریع به بازی برگشت و با برتری(4-2) باز هم به نیمه نهایی رسید. این بار حریف نیمه نهایی ایران، تیم ویتنام بود که با 5 گل مغلوب ایران شد تا فینال اولین دوره مسابقات تکرار شود. اما ژاپنی ها باز هم حریف ایران نشده و این بار(5-2) شکست خوردند تا ایران باز هم قهرمان آسیا شود. ایران سایر جوایز را هم از آن خود کرد. جایزه بازی جوانمردانه، جایزه بهترین بازیکن تورنمنت که به فرشته کریمی رسید و سرانجام جایزه بهترین گلزن مسابقات که سارا شیربیگی با 9 گل زده به خود اختصاص داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «به بهانه از سر گیری اردوی فوتسال بانوان؛ طلایی ترین تیم فوتسال بانوان ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره به بهانه از سر گیری اردوی فوتسال بانوان؛ طلایی ترین تیم فوتسال بانوان ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.