زمان مطالعه: 1 دقیقه
چه کسی پرچم المپیک را طراحی کرد؟

چه کسی پرچم المپیک را طراحی کرد؟

معروف ترین پرچم در سراسر دنیا، کدام پرچم است؟ پاسخ پرچم هیچ کشوری نیست. برای جواب باید پرچم المپیک را مشاهده کرد.

بدون شک، مشهورتر از پرچم تمام کشورهای دنیا، یک پرچم سفید است که حلقه هایی متصل به هم درون آن دیده می شوند. اما نماد المپیک فقط در یک پرچم خلاصه نمی شود و می تونیم در مدالهای ورزشکاران المپیکی هم حلقه های مشهور المپیک را ببینیم. این حلقه ها چطور و از چه زمانی وارد المپیک شدند و از چه زمانی در مدالهای المپیک هم قرار گرفتند؟

سمبل و پرچم المپیک

حلقه‌های بازی‌های المپیک توسط «بارون پی‌یر دوکوبرتن – بنیانگذار المپیک طراحی شد. در سال 1913 مجله پاریسی «له‌بون مارش Le Bon Marche» برای نخستین بار این طرح را منتشر کرد و یک سال بعد در کنگره المپیک این طرح به عنوان سمبل‌بازی‌های المپیک برگزیده شد تا برای نخستین بار در جشن بیستمین سالگرد احیای المپیک از آن استفاده شود. امّا المپیک 1916 به دلیل وقوع جنگ جهانی به تعطیلی گرایید.

 سرانجام در المپیک 1920 برای نخستین بار پرچم المپیک برافراشته شد. پرچمی با 5 حلقه در زمینه سفید و بدون هیچ حاشیه‌ای سه حلقه بالایی آبی، سیاه و قرمز هستند و دوتای پایینی سبز و زرد. این رنگ‌ها به این دلیل انتخاب شده‌اند که در پرچم تمامی کشورهای جهان حداقل یکی از رنگ‌‌های قرمز، سیاه، آبی، زرد، سبز و سفید وجود دارد. البته برخی نیز براین عقیده‌اند که هر حلقه سمبل یک قارّه است: قرمز (آمریکا) سیاه (آفریقا) آبی (اقیانوسیه) زرد(آسیا) و سبز (اروپا).

 

پرچم المپیک در مراسم افتتاحیه برافراشته می‌شود و در روز واپسین پایین آورده می‌شود تا نشان دهنده خاتمه مسابقات باشد.

 

برای نخستین بار در المپیک زمستانی 1928 حلقه‌های المپیک بر روی مدال‌های قهرمان ظاهر گشت و از آن پس در تمامی بازی‌های زمستانی مدال‌های قهرمانان مزّین به حلقه‌ها بوده‌اند. در سال 1956 مسابقات اسب‌سواری المپیک تابستانی در استکهلم (سوئد) برگزار گردید. زیرا قوانین قرنطینه استرالیا اجازه نمی‌داد که از کشورهای خارجی، اسب وارد استرالیا گردد.

در همین مسابقات اسب‌سواری بود که بر روی مدال‌های قهرمانان المپیک تابستانی نیز پنج حلقه المپیک نقش بست. از المپیک 1976 (مونترآل) تا به امروز نیز این نقش از روی مدال‌ها حذف نگردیده است.

نماد پنج حلقه المپیک آن قدر معروف است که تمامی کشورها در نمادهای کمیته ملی المپیک خود از این نماد استفاده کرده اند. از جمله کمیته ملی المپیک ایران که می توانیم پنج حلقه را در نماد آن مشاهده کنیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چه کسی پرچم المپیک را طراحی کرد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چه کسی پرچم المپیک را طراحی کرد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.