زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاژه ; سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای و پارتیشن شیشه ای {طراحی تا اجرا}

کاژه ; سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای و پارتیشن شیشه ای {طراحی تا اجرا}

استقبال از کاربرد شیشه در دکوراسیون تنها به علت زیبایی و ظرافت ظاهری آن نیست و اجرای سازه‌های شیشه‌ای دلایل دیگری هم دارد.

این روزها شاهد افزایش محسوس کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی و خارجی هستیم. شیشه به‌ واسطه ظرافت و درخشندگی خاصی که دارد، چشم‌ها را در همان نگاه اول به خود خیره نموده و در نمای محیط، تغییرات عمیقی را ایجاد می‌کند. با این‌ حال، استقبال از کاربرد شیشه در دکوراسیون تنها به علت زیبایی و ظرافت ظاهری آن نیست و اجرای سازه‌های شیشه‌ای دلایل دیگری هم دارد. سازه‌ هایی مانند اتاق شیشه‌ای، پارتیشن شیشه‌ای و سقف شیشه‌ای، ویژگی‌هایی دارند که فضا را به محیط بهتری برای حضور تبدیل می‌کنند. نظر به اهمیت این موضوع با آقای مهندس رحیمی، یکی از کارشناسان برجسته حوزه دکوراسیون و مدیرعامل شرکت کاژه، گفتگوی جذاب و کوتاهی داشته‌ایم که مشروح آن را به کسر تشریفات و تعارفات متداول، در ادامه می‌خوانید.

آقای رحیمی، علت استقبال از اجرای سازه‌های شیشه‌ای در ساختمان‌های مسکونی و اداری چیست؟

کاربرد شیشه در دکوراسیون منازل و ادارات، پدیده جدیدی نیست اما میزان استقبال از سازه‌های شیشه‌ای طی چند سال گذشته، آن را اصطلاحاً به نوعی ترند و مُد تبدیل کرده است. شیشه علاوه بر ظرافت و زیبایی، متریالی انعطاف‌پذیر بوده که به‌راحتی می‌توان آن را متناسب با سلایق مشتریان شکل داد. علاوه بر این، خودِ شیشه انواع مختلفی دارد و ازآنجایی‌که می‌توان تزئینات زیادی را از حیث رنگ و نقش روی آن انجام داد، میدان مانور وسیعی را جهت خلق یک دیزاین یونیک برای مشتریان فراهم می‌کند. مجموعه این خصوصیات باعث می‌شوند که سازه‌ای مثل اتاق، پارتیشن یا سقف شیشه‌ای ، به دلیل زیبایی منحصربه‌فردش خیلی سریع خود را از بافت محیط متمایز کند و باعث جلب‌توجه شود.

کاربرد سازه‌های شیشه‌ای چیست؟

همان‌طور که می‌دانید اتاق شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای سه نوع اصلی از سازه‌هایی هستند که در ساخت آن‌ها از متریال شیشه استفاده می‌شود. هر کدام از این سازه‌ها به فراخور نیاز، کاربردهای خاص خودشان را دارند.

با اتاق شیشه‌ای شروع می‌کنم. اساساً فلسفه‌ی ساخت اتاق، ایجاد یک محیط اختصاصی برای افراد است و اتاق شیشه‌ای به خاطر برخورداری از جداره‌های شفاف، علاوه بر تأمین این نیاز اساسی، امکان مشاهده محیط پیرامون و در صورت لزوم نظارت بر آن را برای افراد فراهم می‌نماید. به همین دلیل است که امروز بسیاری از مدیران، استقرار در اتاق‌های شیشه‌ای را به اتاق‌های سنتی ترجیح می‌دهند. پس هر زمان که به یک فضای خصوصی نیاز داشته باشید و درعین‌حال اِشراف بر محیط اطراف هم برایتان مهم باشد، اجرای اتاق شیشه‌ای یک راهکار مناسب برای تحقق این اهداف است. چه در محیط کار، چه در محوطه داخلی منزل و چه در فضای باز!

طراحی-سقف-و-اتاق-شیشه-ای
طراحی-سقف-و-اتاق-شیشه-ای

درباره پارتیشن شیشه‌ای و سقف شیشه‌ای چطور؟

پارتیشن شیشه ای گاهی می‌تواند کاربردی مشابه با اتاق شیشه‌ای داشته باشد اما در اکثر اوقات، برای جداسازی محوطه‌های درونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً اگر بخواهید در خانه یک راهروی عریض را به دو بخش مجزا با کاربری متفاوت تقسیم کنید یا بین سالن پذیرایی با سالن غذاخوری مرز مشخصی بگذارید، شاید اولین ایده‌ای که به ذهنتان خطور کند بنای یک دیوار آجری یا گچی باشد. اما آیا به نظرتان اجرای پارتیشن شیشه‌ای، فکر بهتر و راهکار آسان‌تری نیست؟ مزیت ویژه پارتیشن شیشه‌ای این است که به‌راحتی می‌توان آن را جمع‌آوری نموده و با تغییر نحوه استقرار آن، دکوراسیون جدیدی خلق کرد. پارتیشن شیشه‌ای مخصوصاً برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچکی که برای طراحی دیزاین داخلی با محدودیت فضا روبرو هستند یک انتخاب بی‌نظیر است.

سقف شیشه‌ای هم که مطمئناً مفهوم پیچیده‌ای نیست. این نوع سقف می‌تواند مُکمل یک اتاق شیشه ای باشد یا در بخش‌های دیگری از محوطه درونی یا بیرونی ساختمان اجرا شود. با نصب سقف شیشه‌ای، علاوه بر اینکه روشنایی محوطه به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد، می‌توانید یک معماری ساده و تکراری را به یک شاهکار هنری تبدیل کنید. ضمناً سقف شیشه‌ای در فضای باز و برای جلوگیری از نفوذ قطرات باران نیز یک راهکار ساده و مؤثر است.

طراحی سقف شیشه ای
طراحی سقف شیشه ای

آقای مهندس لطفاً کمی هم درباره ایمنی این سازه‌های شیشه‌ای توضیح دهید

ما در کاژه مشتریان زیادی داشته‌ایم که قبل از تصمیم‌گیری درباره اجرای سازه شیشه‌ای، نگران عدم استحکام آن بوده‌اند. بااین‌حال، توضیحات ارائه‌شده به این عزیزان و از آن مهم‌تر، نتیجه کار خیالشان را از بابت استحکام سازه آسوده کرد.

متریالی که در ساخت پارتیشن، اتاق یا سقف شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضخامت مناسبی دارد. این ضخامت مناسب، بدون آنکه ظرافت سازه را از بین ببرد، استحکام فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد. بنابراین سازه در مقابل عواملی مثل ضربات فیزیکی، مقاومت بسیاری خوبی از خود نشان می‌دهد. متریال به‌کاررفته در سقف شیشه‌ای، علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، از قابلیت تحمل بارهای تجمعی نیز برخوردار است. به‌این‌ترتیب، انباشتگی برف یا قطرات باران روی سقف، هیچ تهدیدی را متوجه سلامت آن نمی‌کند.

این را هم بگویم که شما می‌توانید متناسب با کاربرد سازه شیشه‌ای، قابلیت‌های مقاومتی بیشتری برای آن در نظر بگیرید. مثلاً متریال به‌کاررفته در اتاق شیشه‌ای که مدیران سازمانی در آن مستقر می‌شوند، از نوع آکوستیک است که این خصوصیت باعث می‌شود صدای محیط به داخل اتاق نفوذ نکند.

بسیار عالی! شرکت کاژه چه خدماتی را در زمینه اجرای سازه‌های شیشه‌ای ارائه می‌دهد؟

ما در مجموعه کاژه به‌واسطه سال‌ها فعالیت در حوزه دکوراسیون و همین‌طور ساخت سازه‌های شیشه‌ای آمادگی کامل داریم تا به ایده‌های ظریف مشتریان خوش‌ذوقمان، جامه عمل بپوشانیم. دقت در طراحی و کیفیت اجرا، دو مؤلفه جدایی‌ناپذیر از فلسفه کاری گروه کاژه هستند که به لطف این دو توانسته‌ایم در جلب رضایت مشتریان موفق باشیم که از این بابت به خود افتخار می‌کنیم. به همه عزیزانی که قصد اجرای سازه اعم از اتاق، سقف یا پارتیشن شیشه‌ای در منزل یا محیط کار را دارند پیشنهاد می‌کنم قبل از هر اقدامی ابتدا با کارشناسان تیم کاژه مشورت کنند. این مشاوره‌های رایگان می‌تواند دید بهتر و بعضاً ایده‌های هیجان‌انگیزتری را برای اجرای پروژه دستگیرشان کند.

از اینکه در این گفتگوی جذاب شرکت کردید از شما سپاسگزاریم آقای رحیمی! حرف دیگری مانده؟

امیدوارم آنچه گفتم مفید فایده واقع شده باشد. من هم از شما بسیار ممنونم. موفق باشید!

برای مشاوره و سفارش با شماره تلفن ها و سایت کاژه در تماس باشید.

88492314 – 09121509516 – www.kajeh.com

نظر خود را درباره «کاژه ; سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای و پارتیشن شیشه ای {طراحی تا اجرا}» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کاژه ; سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای و پارتیشن شیشه ای {طراحی تا اجرا} فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.