زمان مطالعه: 9 دقیقه
آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ – به صورت ساده و گام به گام

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ – به صورت ساده و گام به گام

ما تقریبا هر روز بنر های تبلیغاتی را در جاهای مختلف می بینیم. این بنرها یک ابزار عالی برای بازاریابی کسب و کارها هستند.

طرح بنر تبلیغاتی و الگوهای استفاده شده در آن از چند عنصر اصلی تشکیل شده است: یک پیشنهاد و یک دعوت به عمل. در صورت تمایل می توانید لوگوی خود را نیز اضافه کنید و یک تصویر خاص و مرتبط را برای تقویت پیام به متن خود اضافه کنید.

متن پیشنهاد شما باید مختصر و دقیق باشد. شما باید به مخاطبان خود به طور واضح بگویید که چه چیزی را تبلیغ می کنید. «فراخوان به عمل» یک متن/ دکمه است که کاربران از طریق آن به وبسایت شما دعوت می شوند. عبارات کوتاهی مانند "اکنون خرید کنید" یا "تخفیف ویژه" دعوت کنندگان بزرگی هستند. سال هاست وبسایت های مختلف از بنرهای مختلفی برای نمایش و تبلیغات استفاده می کنند. هر آنچه که باید درباره بنر های تبلیغاتی بدانید در این مطلب وجود دارد!

پیش از طراحی بنرهای تبلیغاتی باید با قوانین طراحی و ساخت آن ها آشنا باشید و استراتژی های طراحی را در نظر داشته باشید؛ از نحوه عملکرد و ترکیب رنگ ها تا محل قرار دادن آن ها. این مطلب چگونگی ایجاد و درست کردن آن ها را نشان می دهد، چه از دید طراح، چه از دید بازاریاب و چه از نظر کارآفرین.

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در زمینه کار با فتوشاپ و طراحی بنر تبلیغاتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش های فرادرس در این زمینه استفاده نمایید:

 اما هنوز مفهوم بنر تبلیغاتی مبهم است و سردرگمی های بسیاری در مورد این اصطلاح و سایر موارد مرتبط با آن وجود دارد. بنابراین، به جای این که مستقیماً به موضوع "آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ" بپردازیم، یک خط فاصله می گذاریم و به تعاریف اولیه باز می گردیم تا مطمئن شویم که با معنی بنر تبلیغاتی آشنا هستید و اینکه بنرهای تبلیغاتی چگونه کار می کند، یک بار برای همیشه!

بنر تبلیغاتی چیست؟

برای بنر تبلیغاتی تعاریف مختلفی وجود دارد. بنر تبلیغاتی یا بنر وب، تبلیغاتی است که در صفحه وبسایت نمایش داده می شود. این تبلیغات شامل یک تصویر (jpg ، png ، gif) یا یک ابزار چند رسانه ای می باشد. بنابراین ، بنر تبلیغاتی بسته به تکنولوژی مورد استفاده در ساخت آن ها می تواند ثابت یا متحرک باشد.

به زبان ساده تر، تمام بنرهای تبلیغاتی یک عملکرد یکسان دارند: شما روی تصویری (بنر تبلیغاتی) که در صفحه وبسایت مشاهده می کنید کلیک می کنید و سپس از طریق آن به وبسایت/صفحه فرود تبلیغ کننده هدایت می شوید.

این بنر قطعات ساده و در عین حال بسیار مهمی از "html" هستند و حضور آن ها در وبسایت می تواند تفاوت بزرگی را در برند ها و شرکت های اینترنتی ایجاد کند. سایت فرادرس آموزش های مفیدی در صنعت چاپ و تبلیغات تهیه و منتشر نموده است که در لینک زیر می توانید آن را مشاهده نمایید:

بنر تبلیغاتی چیست؟
بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

همانطور که یک بنر فیزیکی در فروشگاهی برای یک محصول جدید شما را مجبور می کند که وارد آن شوید. بنرهای تبلیغاتی آنلاین نیز همینطور عمل می کنند. بنرهای تبلیغاتی معمولاً یک هدف واحد دارند:

بنر تبلیغاتی با لینک سازی به وب سایت هدف باعث ترافیک بیشتر در آن می شود

اما شما باید این کار را با توجه به هدفی که دارید انجام دهید و بنر تبلیغاتی خاص خود را طراحی کنید. بنرهای وبسایت به همان شیوه ای عمل می کنند که تبلیغات معمولی در رسانه های چاپی انجام می دهند: اطلاع رسانی می کنند، محصولات جدید را نشان می دهند، توجه ها را به سوی خود جلب می کنند و نام تجاری شما را تبلیغ می کنند.

پس با در نظر گرفتن این موضوع، روش هایی برای هدایت افراد به وبسایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارتان از طریق تبلیغات بنری وجود دارد. کارهایی که بنر تبلیغاتی انجام می دهد را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

1. افزایش ترافیک

بنر تبلیغاتی کاربران را تشویق می کند تا با کلیک روی آن به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه کنند. با استفاده از این روش، تبلیغات شما با استفاده از چند روش انجام می شود (تعداد بازدید، زمان صرف شده روی وبسایت و غیره)

در ادامه یک مثال عالی از نحوه استفاده از بنر تبلیغاتی برای افزایش ترافیک وبسایت را مشاهده می کنید. وبسایت ها برای استراتژی های تبلیغاتی خود در دوره های زمانی خاصی برنامه ریزی می کنند.

در اینجا نحوه استفاده یک وبسایت از تبلیغات مربوط به سیسمونی نوزاد نشان داده شده است، زیرا در یک بازه زمانی خاص، بسیاری از زنان باردار بوده اند!

بنر تبلیغاتی چگونه کار می کند؟
بنر تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

2. فروش محصول

بنر تبلیغاتی شما را به خرید محصولات خاص تشویق می کند.  در اینجا  اهمیت محل قرار گرفتن بنر تبلیغاتی و ارتباط آن با موثر بودن تبلیغات مشخص می شود. بنر تبلیغاتی که در یک وب سایت خاص قرار می گیرد باید مربوط به محتوای آن باشد. باشد و پاسخی برای سوالی که کاربران در آن وب سایت به دنبال آن می گردند، ارائه دهد.

3. جلب توجه مشتری

امروزه پیدا کردن روش های جدید برای جلب توجه مشتریان می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، به ویژه در محیط آنلاین که هر روز با خلاقیت های جدیدی مواجه می شویم.

شما به عنوان یک طراح باید در مورد نحوه طراحی خلاقیت به خرج دهید تا بنر تبلیغاتی شما میان بنرهای دیگر متمایز شود. این به شما بستگی دارد که بازار هدف خود را مطالعه کنید و ببینید آیا تبلیغاتی که به آن نیاز دارید یک تبلیغات پر سروصدای متحرک است یا یک فونت ساده در یک بنر تک رنگ.

4. اعلام تخفیف و فروش

روش دیگر کسب و کارها برای ایجاد یا افزایش درآمد، فروش و تخفیف است. و چه راهی بهتر از بنر تبلیغاتی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه وجود دارد؟ فرض کنید که «جمعه سیاه» است و شما می خواهید روی محصولات خود تخفیف قرار دهید، چگونه اخبار تخفیفات خود را منتشر می کنید و به مصرف کنندگان خود اطلاع می دهید؟ درست است! با طراحی بنرهای تبلیغاتی با مضمون جمعه سیاه.

ویژگی های بنر تبلیغاتی

  • عنوان قوی

بلافاصله با یک عنوان قوی توجه مخاطب را جلب کنید. اگر وسایل حیوان خانگی می فروشید عنوانی مانند "اینجا را نگاه کن!" بسیار بهتر از " لوازم حیوان خانگی" خواهد بود. توجه کاربران را با یک عنوان کوتاه و جذاب جلب کنید و آنها را به سوی کلیک روی بنر خود بکشانید. تنوع اندازه و رنگ فونت شما باید متفاوت  باشد تا روی عنوان بیشتر تأکید کند.

  • خلاقیت

کاربران به سمت جمله های خلاقانه مانند "رایگان" ، "تخفیف" ، "فقط امروز" و غیره جذب می شوند. از جمله های جذابی استفاده کنید که عنوان شما را بیشتر توضیح داده باشند. ضمن ارائه اطلاعات کافی، پیام را کوتاه و دقیق بیان کنید. در واقع، ابتدا باید توجه آنها را جلب کرده و سپس پیام را به سرعت منتقل کنید.

  • محتوا و تصاویر جذاب

برای اینکه تبلیغ شما در میان بنرهای تبلیغاتی دیگر وبسایت بیشتر دیده شود، آن را با کمی محتوای بصری و یا تصاویر جذاب تزئین کنید. توجه داشته باشید که محتوا و تصاویر با پیام تبلیغاتی شما مرتبط باشد. مطمئناً تصویر یک خانم زیبا توجه ها را به خود جلب می کند و نرخ کلیک را بالا می برد، اما این تصویر برای ارائه خدمات کنترل آفات چندان مفید نخواهد بود. محتوا و تصاویر باید کاملا با پیام تبلیغاتی مطابقت داشته باشند.

بنر تبلیغاتی چگونه کار می کند؟
بنر تبلیغاتی چگونه کار می کند؟
  • دعوت به عمل (Call to Action)

هر بنر تبلیغاتی برای موثر بودن نیاز به یک فراخوان ه عمل قوی دارد. قبول کنید یا نه، برخی از کاربران ممکن است تبلیغ شما را شبیه به تبلیغ های کنار جاده ببینند. افراد پس از دیدن تبلیغات ها،آن را در حافظه خود ذخیره می کنند، بدون اینکه بدانند می توانند روی آن کلیک کنند. با کاربر صحبت کنید و به او بگویید که کلیک کند. همچنین، با استفاده از رنگ های مناسب مطمئن شوید که فراخوان به عمل شما از نظر بصری جذاب است.

  • استفاده از انیمیشن ها و موشن گرافی

کاربران به سرعت جذب انیمیشن و تصاویر متحرک می شوند، به همین دلیل بنر تبلیغاتی متحرک بسیار بهتر از بنرهای ثابت عمل می کنند. از ابزارهای بصری استفاده کنید که حداکثر زمان آن 15 ثانیه باشد. به خاطر داشته باشید که هرچه از انیمیشن های بیشتری استفاده کنید، حجم فایل شما بیشتر می شود. برای یادگیری هر چه بیشتر رشته موشن گرافی و متحرک سازی تصاویر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را که در وبسایت فرادرس منتشر شده است، مطالعه کنید.

هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی برای یک وبسایت خاص، از رنگ هایی استفاده کنید که با آن وبسایت مطابقت داشته باشد. ظاهر بنر تبلیغاتی اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می کند و باعث می شود کاربران بیشتری روی آن کلیک کنند.

  • آیا موفق بوده اید؟

تنها راهی که می توانید بفهمید بنرهای شما موثر واقع شده اند یا خیر، سنجش میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی شماست. آمارها را مقایسه کنید تا ببینید کدام بنرها بیشترین نرخ کلیک را برای وبسایت شما داشته اند، کدام وبسایت ها بیشترین نرخ تبدیل را دارند و غیره. به این نکته توجه کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید واقع نشده است. عناصر خاصی را که با هم مطابقت  ندارند کنار بگذارید و فاکتورهایی را که تاثیر بیشتری دارند در سایر بنرها به کار بگیرید. با سنجیدن موفقیت خود، نحوه تبلیغات خود را تغییر دهید، سپس موفقیت خود را دوباره بسنجید و در صورت لزوم آن را تکرار کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

برای طراحی بنر تبلیغاتی به برنامه فتوشاپ(Adobe Photoshop) نیاز دارید. ابزار ها و فونت های مورد نیاز این برنامه را نصب کنید و طراحی خود را شروع کنید.

مرحله 1

تصویر مورد نظر خود را روی فایل آپلود کنید. عرض تصویر باید با عرض بنر مطابقت داشته باشد. در صورت نیاز به تغییر اندازه تصویر، Command-T را فشار دهید.

مرحله 2

دکمه I را فشار دهید تا ابزار Eyedropper انتخاب شود. کد رنگ زرد روی تصویر را کپی کنید. به پنل Layers بروید و به قسمت Create a New Fill or Adjustment Layer> Solid Color بروید. پیش زمینه به طور خودکار تنظیم می شود. سپس روی OK کلیک کنید.

صفحه رنگ ثابت را به زیر صفحه تصویر منتقل کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ
طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

مرحله 3

با فشردن Shift-Command-N یک صفحه جدید در پنل Layers ایجاد کنید. ابزار براش (Brush) را روی گوشه سمت راست بالای تصویر ببرید. با این کار تصویری یکپارچه ایجاد می شود.

مرحله 4

همه لایه ها را با نگه داشتن Shift انتخاب کنید و هم چنین اولین و آخرین لایه ها را انتخاب کنید. روی دکمه ایجاد گروه جدید کلیک کنید. روی پوشه دوبار کلیک کنید و نام آن را Background بگذارید.

مرحله 5

ابزار Text را از قسمت نوار ابزار انتخاب کنید. متن تبلیغ خود را اضافه کنید. به پنل کاراکتر بروید. فونت را روی Awosem و سایز را روی 175 تنظیم کنید. روی Color swatch کلیک کنید و رنگ آن را روی سیاه تنظیم کنید.

مرحله 6

با استفاده از ابزار Text Text، ادامه متن خود را اضافه کنید. می توانید این کار را روی یک لایه یا چند لایه انجام دهید.

مرحله 7

در این مرحله باید قسمت «فراخوان به عمل» را بسازید. با استفاده از ابزار Text، دعوت یا فراخوان به عمل را اضافه کنید و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

فونت: Morton Bold اندازه: 110 pt ردیابی 100 رنگ: سیاه

با استفاده از ابزار مستطیل (U)، یک مستطیل ایجاد کنید. به نوار کنترل بروید و رنگ را روی سفید، عرض را روی 145 پیکسل و ارتفاع را روی 35 پیکسل تنظیم کنید.

مرحله 8

برای تاثیر هرچه بیشتر «دعوت به عمل» به سایه نیاز داریم. در پنل Layers ، روی لایه Rectangle کلیک کنید و Blending Options را انتخاب نمایید.

در پنجره Layer Style، گزینه Drop Shadow را انتخاب کنید. در تنظیمات Drop Shadow ، Opacity را روی 35٪ ، Angle را روی 130 ، Distance را روی 10 پیکسل و اندازه را روی 20 پیکسل تنظیم نمایید. روی OK کلیک کنید.

متن و لایه های مستطیلی را انتخاب کنید و آنها را با هم در فایلی به نام "Call to action" قرار دهید. بنر تبلیغاتی شما آماده است.

چرا بنرهای تبلیغاتی هنوز طرفدار دارند؟

بنر تبلیغاتی بخش بزرگی از دنیای بصری هستند. مردم نسبت به محتوای بصری واکنش بهتری نشان می دهند، به همین دلیل این تبلیغات ها هنوزم هم موثر واقع می شوند.

اصطلاح دیگری در این مبحث وجود دارد که بهتر است بدانید: "کوری بنری". این عارضه مانع موفقیت بنر تبلیغاتی می شود.

بله، کاربران با قرار گرفتن در معرض هزاران آگهی تبلیغاتی در روز یاد گرفته اند که چگونه اطلاعات مورد نظر خود را در میان انبوه تبلیغات ها پیدا کنند. اگر در حال حاضر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و می خواهید بیشترین بازخورد را از بنر تبلیغاتی خود دریافت کنید، از توصیه نیل در مورد چگونگی غلبه بر کوری بنری استفاده کنید:

"درست مانند تبلیغات های دیگر، شما باید نام تجاری خود را به چالش بکشید تا دیده شوید، خلاق باشید و آنچه را که شما را از رقبایتان متمایز می کند، پیدا کنید. چه چیزی باعث می شود مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند؟ چه چیزی باعث می شود مشتری به تبلیغ شما واکنش نشان دهد؟ کجا و چه زمانی باید محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید؟"

طراحی بنر تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی می باشد که در دنیای آنلاین امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فرادرس مجموعه ای از چندین آموزش جامع و کاربردی را در رابطه با طراحی بنر و کار با فتوشاپ تهیه کرده است که می تواند به شما در یادگیری مفاهیم تئوری در موضوعات طراحی و گرافیک کمک کند. لینک مشاهده مجموعه آموزش فتوشاپ را در ادامه مشاهده می کنید:

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ – به صورت ساده و گام به گام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ – به صورت ساده و گام به گام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.