زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش سوم)

تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش سوم)

سومین دوره رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در کشور چین برگزار شد.رقابت هایی که در غیبت کشورمان انجام گرفت.

سومین دوره رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در کشور چین برگزار شد. زمان برگزاری این رقابت ها 9 تا 27 ژانویه بود  و 16 تیم در این مسابقات حضور داشتند. رقابت هایی که در غیبت کشورمان انجام گرفت.

×××  

کار آسانی که انجام نشد

تیم ملی زیر 23 سال کشورمان در حالی راهی مسابقات مقدماتی در کشور قرقیزستان شد که به نظر نمی رسید برای صعود کار دشواری در برابر ایران باشد. قرار گرفتن در کنار قرقیزستان، عمان و سری لانکا و کنار کشیدن سری لانکا از این گروه سبب شد تا تکلیف سرنوشت این گروه در دو بازی مشخص شود. آن هم در شرایطی که تیم های اول مستقیما راهی مرحله نهایی مسابقات می شدند و بهترین تیم های دوم گروهها نیز به دور نهایی صعود می کردند اما یک بار دیگر عدم تعامل بین باشگاهها و تیم ملی کاملا به چشم خورد.

××× 

باشگاههای که به تیم ملی بازیکن ندادند!

امید نورافکن، مهدی قائدی و مجید حسینی سه بازیکنی بودند که استقلال حاضر نشد آنها را به تیم ملی بدهد. آن هم در شرایطی که هنوز فصل فوتبال کشورمان آغاز نشده است. معلوم نیست صحبت های علی منصوریان چرا عملی نشد؟ مردی که ادعاهایش درباره کمک به تیم ملی گوش فلک را کر کرده بود. اما او هم حاضر نشد بازیکنان خود را به تیم ملی بدهد. همان تیمی که به قول منصوریان

 

 همه مدیون آن هستیم و باید در جهت قدرت گرفتن آن کمک کنیم.

 

 البته مشکلات تنها به استقلال ختم نشد. سرمربی امید، قبل از سفر قرقیزستان گفت:

 

طاهران را از تراکتور دعوت کردم اما نیامد. عارف آغاسی در اردو بود ولی قبل از اعزام، او را هم از ما گرفتند.

 

 با این مشکلات ایران به مسابقات قرقیزستان سفر کرد.

مهدی قائدی

 

پیروانی صحبت های خود را فراموش کرد!

وقتی تیم ملی جوانان در جام جهانی روی ضعف نیمکت خود حذف شد، گفته شد نباید به مربی که عامل حذف تیم ملی بوده ترفیع مقام داد و به پاداش حذف تیم ملی او را مربی تیم امید کرد. با این حال پیروانی قبل از شروع این رقابت ها و با وجود تمام کمبودها گفت:

 

برای رده نخست به قرقیزستان آمده‌ایم. ممنون خدا هستم که نگاه ویژه‌ای به من دارد. با خدا باش و پادشاهی کن.

 

 امیرحسین پیروانی در ادامه گفت: «قرعه به نام من افتاد تا وارد این کارزار شوم» البته سرمربی امیدها با قرعه‌کشی انتخاب نشد. با این شرایط ایران مسابقات را آغاز کرد.

×××   

یک ناکامی دیگر برای پیروانی

ایران در اولین دیدار گل نخست را از قرقیزستان خورد اما سرانجام بازی را 2 بر یک برد. این نتیجه ایران را در آستانه صعود قرار داد اما وقتی در روز دوم عمان با نتیجه 5 بر یک میزبان را در هم کوبید عیار ایران مشخص شد. ایران در آخرین دیدار خود نیز به سادگی و با نتیجه 2 بر صفر به عمان باخت تا حتی در بین بهترین تیم های دوم نیز جایی نداشته باشد و از رسیدن به مرحله نهایی رقابت ها باز ماند.

مجید حسینی

در کنار امارات، میانمار و هنگ کنگ

به این ترتیب ایران در گروه دوم شد و به همراه سه تیم امارات، میانمار و هنگ کنگ تنها تیم های دومی بودند که از صعود به دور نهایی مسابقات بازماندند. در گروه دوم این رقابت ها عراق سه برد مقابل عربستان(2-0)، بحرین(2-0) و افغانستان(8-0) به دست آورد. عربستان هم با شش امتیاز راهی دور بعد شد. در گروه سوم قصر با دو برد در برابرترکمنستان(2-0) و هند(1-0) و تساوی یک بر یک مقابل سوریه صدرنشین شد و سوریه 5 امتیازی نیز به دور نهایی رسید.

مسابقات گروه چهارم در امارات برگزار شد و این تیم با دو برد و یک باخت حذف شد. از این گروه ازبکستان با سه برد مقابل لبنان(3-1)، نپال(2-0) و امارات(2-0) صعود کرد. مسابقات گروه پنجم در فلسطین برگزار شد و میزبان پس از تساوی(2-2) با تاجیکستان مقابل اردن(3-2) و بنگلادش(3-0) پیروز و صدرنشین شد. اردن هم با 6 امتیاز به دور نهایی رسید.

×××

تیم های برگزیده شرق آسیا

استرالیا در گروه ششم به راحتی صدرنشین شد. این تیم مقابل برونئی(2-0)، سنگاپور(7-0) و میانمار(3-0) به برتری دست یافت.و میانمار هم با 6 امتیاز حذف شد. در گروه هفتم کره شمالی پس از تساوی(2-2) با هنگ کنگ در برابرچین تایپه(1-7) و لائوس(0-6) پیروز شد و با 7 امتیاز به دور بعدی رسید. مالزی تنها صدرنشینی بود که یک باخت در کارنامه خود داشت. این تیم در برابر تایلند(3-0) باخت اما با برتری مقابل اندونزی(3-0) و مغولستان(2-0) صدرنشین شد و تایلند 5 امتیازی نیز به دور بعد صعود کرد.

×××

تساوی کره جنوبی مقابل تیمورشرقی!

تیم ژاپن(2-1) برد و صدرنشین این گروه شد. ژاپن هم با 6 امتیاز راهی مرحله بعد مسابقات شد.

××××  

قهرمانی ازبکستان

در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا تیم ازبکستان با برتری(2-1) در پایان وقت اضافی مقابل ویتنام عنوان قهرمانی رقابتها را به خود اختصاص داد. ازبکستان در مراحل قبل نیز مقابل ژاپن(4-0) و کره جنوبی(4-1) به برتری دست یافته بود. ویتنام هم پس از تساوی(3-3) با عراق و (2-2) مقابل قطر، این تیمها را در ضربات پنالتی شکست داد.

تیم عمان هم که ایران را از رقابتها حذف کرد، هر سه مسابقه مرحله گروهی خود را باخت؛ (3-0) مقابل چین، (1-0) به قطر و (1-0) به ازبکستان تا در کنار تایلند، تنها تیم بدون امتیازی این رقابتها باشد!

 

نظر خود را درباره «تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش سوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی ایران و ناکامی همیشگی در رقابت های زیر 23 سال آسیا( بخش سوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.