زمان مطالعه: 3 دقیقه
رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا؛ مشخص شدن چهار نماینده قاره سبز در جام جهانی جوانان

رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا؛ مشخص شدن چهار نماینده قاره سبز در جام جهانی جوانان

روز دوم رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا در حالی برگزار شد که حضور ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل در جام جهانی سال آینده قطعی گردید.

مهدی زارعی- هرچند برگزاری رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا، در ظاهر ارتباطی به فوتبال ایران ندارد، اما همین جوانان می توانند یک سال بعد و در صورت صعود ایران به جام جهانی جوانان، رقبای آینده کشورمان باشند و از طرفی، با توجه به حضور اکثر این نفرات در سالهای آینده در تیمهای ملی بزرگسالان کشورها، می توان شرایط آینده فوتبال اروپا را بررسی کرد.

امسال هم بالاخره تیم جوانان اسرائیل برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی جوانان را به دست آورد. با این شرایط اگر تیم ملی کشورمان به جام جهانی جوانان صعود کند- که البته با توجه به بی برنامگی های اخیر احتمال آن بسیار کم است- احتمال دیدار با اسرائیل، امتناع ایران از این مسابقه و البته محرومیت کشورمان وجود خواهد داشت.

حتی اگر این اتفاق سال آینده نیز رخ ندهد، با توجه به 48 تیمی شدن جام جهانی بزرگسالان، می توان انتظار داشت که از دوره بعدی جام جهانی، اسرائیل را هم با این بازیکنان جوان در جام جهانی بزرگسالان ببینیم. در این صورت احتمال رویارویی ایران با این تیم بیشتر هم خواهد شد و به همان نسبت، خطرات تعلیق و محرومیت های طولانی مدت کشورمان بیشتر هم خواهد شد.

جلوگیری از چنین وقایعی تنها نیاز به لابی های قدرتمند دارد. امری که فوتبال ما از آن بی بهره است. بگذریم!

Qualifying for the U-20 World Cup, the Israeli National Team Makes History  in Indonesia

رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا از روز 18 ژوئن با میزبانی اسلواکی آغاز شد و هشت تیم برتر اروپا، رقابتهای خود را برای حضور در جام جهانی جوانان زیر 20 سال آغاز کردند. رقابتهای جوانان اروپا در دو گروه چهار تیمی برگزار شد و دو تیم برتر هر گروه علاوه بر صعود به نیمه نهایی این مسابقات، جواز حضور در جام جهانی 2023 را نیز به دست آوردند. تیمهای سوم دو گروه نیز با یکدیگر مسابقه داده و برنده این پی آف به عنوان تیم پنجم اروپا به مسابقات جهانی رسید.

چنین بود که انگلیس، اسرائیل، ایتالیا، فرانسه و اسلواکی راهی جام جهانی جوانان شدند.

 

دور انتخابی

هشت تیم برگزیده این مسابقات پس از برگزاری رقابتهایی بسیار پیچیده راهی مرحله نهایی رقابتها شدند. در ابتدا مسابقات در 13 گروه 4 تیمی برگزار و دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله دوم مقدماتی شدند. تیم اسکاتلند هم با کسب عنوان بهترین تیم سوم، جواز حضور در مرحله دوم را از آن خود ساخت. به این ترتیب تعداد تیمها به 27 افزایش یافت و با اضافه شدن پرتغال( نایب قهرمان دوره قبل مسابقات در سال 2019) این تعداد به 28 تیم افزایش یافت.

رقابتهای دور دوم در هفت گروه چهار تیمی برگزار و هفت تیم برتر گروههای هفتگانه راهی دور نهایی مسابقات شدند. اسلواکی هم به عنوان میزبان به این جمع اضافه شد تا مرحله نهایی با حضور هشت تیم آغاز شود.

در گروه اول این رقابتها تنها پس از دو بازی دو تیم فرانسه و ایتالیا با کسب 6 امتیاز جواز حضور در جام جهانی را قطعی ساختند. نتایج این گروه چنین بود:

فرانسه(5-0) اسلواکی

ایتالیا(2-1) رومانی

ایتالیا(1-0) اسلواکی

فرانسه(2-1) رومانی

اسلواکی(1-0) رومانی

فرانسه(4-1) ایتالیا

در گروه دوم شرایط کمی پیچیده تر شد. نتایج این گروه چنین بود:

صربستان(2-2) اسرائیل

انگلیس(2-0) اتریش

اسرائیل(4-2) اتریش

انگلیس(4-0) صربستان

انگلیس(1-0) اسرائیل

اتریش(3-2) صربستان

به این ترتیب انگلیس هم پس از دو برد پیاپی، صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد و اسرائیل نیز چهارمین نماینده اروپا در جام جهانی خواهد بود. امری که در صورت صعود ایران به جام جهانی 2023 می تواند خطرات فراوانی برای فوتبال ایران نیز داشته باشد.

 

فینالیست ها

در نیمه نهایی انگلیس (2-1) ایتالیا را شکست داد و اسرائیل نیز با همین نتیجه فرانسه را از پیش رو برداشت. خبری از دیدار رده بندی نبود و فینال بین انگلیس و اسرائیل با تساوی(1-1) به پایان رسید تا کار به وقت اضافی کشیده شود. جایی که انگلیس با زدن دو گل دیگر(3-1) برنده شد و قهرمانی اروپا را جشن گرفت.

دو تیم اسلواکی و اتریش هم مسابقه پلی آف برای تعیین تیم پنجم اروپا را با یکدیگر برگزار کردند که اسلواکی با برتری(1-0) مقابل اتریش جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

رقابتهای جام جهانی 2023 در سال آینده در اندونزی برگزار می شود.

 

نظر خود را درباره «رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا؛ مشخص شدن چهار نماینده قاره سبز در جام جهانی جوانان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رقابتهای جوانان زیر 19 سال اروپا؛ مشخص شدن چهار نماینده قاره سبز در جام جهانی جوانان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.