زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات کلودیو رینا از موفق ترین جام جهانی ایالات متحده

خاطرات کلودیو رینا از موفق ترین جام جهانی ایالات متحده

براي موفقيت در جام جهاني، چند هفته تداركات نياز است؟ آمریکایی ها با اردویی 5 هفته‌ای به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کردند!

مهدی زارعی- کلودیو رینا یک رکورد جالب در فوتبال ملی دارد. او هشت بار برای تیم ملی ایالات متحده گلزنی کرده و هر بار که گل زده، آمریکا کلین شیت کرده و آن مسابقه را به سود خود خاتمه داده است؛ از این تعداد گل، 7 گل او در بازیهای دوستانه به ثمر رسید و یک گل نیز در رقابتهای انتخابی جام جهانی 1998 در برابر کانادا به ثمر رسید.

رینا که متولد 20 جولای 1973 در لیوینگستون واقع در نیوجرسی ایالات متحده است، در جام جهانی 1998 مورد توجه رسانه های کشورمان قرار گرفت. زمانی که به صورت قرضی از بایر لورکوزن راهی ولفسبورگ شده بود و همراه با تیم ملی امریکا در جام جهانی با ایران و آلمان نیز همگروه بود.

با این حال کلودیو اولین فوتبالیست خانواده اش نبود و پدرش میگوئل زمانی در تیمهای ایندیپندنته و لوس آندس آرژانتین بازی می کرد. تا این که در سال 1968 راهی آمریکا شد و در اسپرینگفیلد تاون شیپ سکونت کرد. به همین خاطر عجیب نیست اگر اولین خاطرات کلودیو از جام جهانی به آرژانتین مرتبط باشد. او می گوید:

 

 

اصلیت من به كشور آرژانتین باز می‌گردد و خانواده من، از این كشور به آمریكا آمده‌اند. به همین دلیل، در اوایل دوران كودكی، طرفدار تیم ملی آرژانتین بودم. تماشای بازی مارادونا و آرژانتین جام جهانی 1986، من را به فوتبال علاقه‌مند كرد و باعث شد كه شور و شوق من نسبت به فوتبال افزایش یابد. قهرمانی آرژانتین در جام جهانی با توجه به سابقه خانوادگی‌ام، برایم بسیار هیجان‌انگیز بود. زیرا می‌دیدم كه تمام اعضای خانواده‌ام، چگونه از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند. این نخستین تجربه من از جام جهانی بود.

 

 

پس از سه شکست در جام جهانی 1998، شرایط رینا و هم تیمی هایش در جام جهانی 2002 کاملا متفاوت بود و آنها بهترین نتایج تاریخ فوتبال آمریکا را پس از جام جهانی 1930 رقم زدند. کلودیو می گوید:

 

 

 ما در سال 2002 به یك چهارم نهایی جام جهانی رسیدیم كه بهترین نتیجه آمریكا در تاریخ جام جهانی محسوب می‌شد. البته مقابل آلمان شكست خوردیم كه در نهایت به فینال رقابت‌ها رسید. اما بازی خوبی ارائه كردیم. در حقیقت بدشانس بودیم كه آن دیدار را باختیم. زیرا پیروزی در آن مسابقه حق ما بود.

 

 

اما آمریکا چگونه به جمع هشت تیم برتر جام صعود کرد. پاسخی که رینا از تدارکات یانکی ها برای آن مسابقات می دهد، حیرت انگیز است:

 

حضور در آن جام جهانی و افتخاری كه به دست آوردیم، برای ما تجربه‌ای خاص بود. قبل از جام جهانی تنها پنج الی شش هفته را صرف آماده‌سازی تیم خود، كرده بودیم و وقتی وارد رقابت‌ها شدیم، هیچ‌كس روی ما حساب نمی‌كرد. من در آن بازیها كاپیتان تیم ملی آمریكا بودم كه اتفاقی فوق‌العاده بود. واقعاً فوق‌العاده بود! از آن تجربه‌هایی كه نمی‌توان هرگز به فراموشی سپرد. ما در مرحله یك هشتم نهایی مكزیك را شكست دادیم كه بزرگ‌ترین رقیب ما در این رقابت‌ها و مسابقات داخلی قاره آمریكا محسوب می‌شود. به همین خاطر اگر بخواهم یك لحظه از مسابقات جام جهانی 2002 را انتخاب كنم، لحظه پیروزی بر مكزیك و راه پیدا كردن به مرحله یك چهارم نهایی جام جهانی را انتخاب می‌كنم.

 

 رینا دهه پایانی فوتبال خود را در تیمهای رنجرز، ساندرلند، منچسترسیتی و نیویورک ردبولز سپری کرد و در فصل 08-2007 از فوتبال کناره گرفت. او طی سالهای 1994 تا 2006 در 112 بازی ملی برای آمریکا بازی کرد و هشت بار نیز دروازه رقبا را گشود

نظر خود را درباره «خاطرات کلودیو رینا از موفق ترین جام جهانی ایالات متحده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات کلودیو رینا از موفق ترین جام جهانی ایالات متحده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.