زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی(بخش چهارم)

صد عکس برگزیده جام جهانی(بخش چهارم)

در جام جهانی 1962 تیم ملی برزیل قهرمان شد و در جام جهانی 1966 این عنوان به تیم ملی انگلیس رسید.

خشونت، اخراج و درگیری در «نبرد سانتیاگو». ایتالیایی‌ها در برابر شیلی میزبان خشونتی هولناك از خود نشان دادند و بازیكنان شیلی نیز همین كار را با آتزوری كردند. اما داور تنها خشونت ایتالیایی‌ها را دید تا تیم نه نفره ایتالیا (0ـ2) شكست بخورد!

«لویاشین» عنكبوت سیاه شوروی همواره ستاره‌ای انكارناپذیر درون دروازه تیم خود بود. اما او در این جام اشتباهات فاحشی داشت و سرانجام این اشتباهات منجر به شكست شوروی از شیلی و حذف این تیم در مرحله یك چهارم نهایی جام 1962 گردید.

«آماریلدو» جوان برزیلی در محاصره 9 شیلیایی! اگر در این جام «پله» مصدوم شده بود، حالا نوبت آماریلدو بود كه نقش پله در جام قبلی را ایفا كند.

«گارینشا» ستاره برزیل در جام 1962 در نیمه نهایی از زمین اخراج شد. اما كمیته برگزاری بازی‌ها اجازه حضور در فینال را به وی داد!

گارینشا در فینال گلی نزد اما ستاره میدان بود و برزیلی‌ها با سه پاس او، سه گل به چكسلواكی زدند تا این تیم برای دومین بار جام را به «سرزمین قهوه» ببرد. جام ژول ریمه در دستان بزرگمرد برزیلی مشاهده می‌شود.

جام‌جهانی به «معبد فوتبال» بازگشت. ومبلی شگفت‌انگیز چهاردهه انتظار كشید تا میزبان مهمترین رقابت‌های فوتبال شد: جام‌جهانی 1966 (انگلستان)

پله (پیراهن روشن) باز هم مصدوم شد. با این تفاوت كه این بار برزیل در غیاب او و گارینشا از هم پاشید. در عوض اوزه‌بیو (چپ) با پرتغال، روزهایی درخشان را سپری كرد.

حمله‌ای از بازیكنان شیلی به دروازه كره شمالی. كره‌ای‌ها با تساوی (1ـ1) در این دیدار به نخستین امتیاز خود دست یافتند و آن گاه با پیروزی بر ایتالیا حماسه طوفان زرد را رقم زدند.

ورود بازیكنان انگلستان (پیراهن قرمز) و آلمان غربی (سفید) به چمن استادیوم ویمبلی. همه چیز مهیای فینالی با شكوه بود و تماشاگران ومبلی نیز در انتظار قهرمانی انگلستان بودند.

گل ومبلی: ضربه جف هورست انگلیسی به تیر افقی خورد و روی خط دروازه فرود آمد. گل شد یا نه؟! داور این ضربه را به عنوان گل سوم انگلستان پذیرفت تا ستارگان جزیره جام را از آن خود سازند.

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی(بخش چهارم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی(بخش چهارم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.