زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هشتم)

صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هشتم)

تیم ملی برزیل در جام جهانی 1994 قهرمان شد و در جام جهانی 1998 هم نایب قهرمانی را از آن خود کرد.
  • فرانكو باره‌سی (راست) و «روبرتو باجو» (چپ)، ناباورانه پنالتی‌های خود را در ضربات پنالتی دیدار نهایی به خارج زدند تا ایتالیا از برزیل شكست خورده و به عنوان دومی قناعت كند.

  • بدین ترتیب جام پس از 24 سال به برزیل بازگشت. برزیل نخستین تیمی بود كه برای چهارمین بار قهرمان جام‌جهانی می‌شد.

  • در این لحظه بود كه «میهایلوویچ» ترمز ایران را كشید. تیم ایران در برابر یوگسلاوی دلاورانه نبرد كرد اما پس از خوردن گل، برنامه‌ای برای جبران وجود نداشت.

  • دومین دیدار ایران در جام 1998 تا لحظاتی دیگر آغاز می‌شود. ایران این بار قرمز پوشیده است و حریف نیز از قاره آمریكا می‌باشد: تیم ایران در نبردی كه به نبرد قرن معروف شد، (2-1) ایالات متحده را شكست داد. اما این برای صعود كافی نبود.

  • فرانسوی‌ها در جامهای جهانی، همواره برزیل را شكست داده‌اند. فینال جام جهانی فرانسه (1998) نیز با گل «زین‌الدین زیدان» (پیراهن آبی در مركز تصویر) به بهترین شكل برای خروسها آغاز شد.

  • هزارمین گل تاریخ تیم ملی فرانسه، رویایی‌ترین این گلها بود: «امانوئل پتی» در آخرین ثانیه‌های دیدار فینال، گل سوم فرانسه را به ثمر رساند تا برزیل (0-3) درهم كوبیده شود.

  • جام جهانی كره – ژاپن (2002) نیز با شگفتی آغاز شد. در این لحظه سنگال دروازه فرانسه را باز كرد تا مدافع عنوان قهرمانی (0-1) شكست بخورد. ظاهراً قرار نبود كه این جام «جامی عادی» باشد!

  • پس از گذشت 72 سال از آغاز جام جهانی، حالا این مسابقات به درجه‌ای از اعتبار رسیده بود كه هزاران نفر از مردم كشورهای مختلف را از خانه‌ها بیرون كشانده و آن‌ها را از میادین شهرهای مختلف به تماشای مسابقات وادار سازد.

  • در جامی كه اكثر تیمهای كوچك، در برابر بزرگان قد علم كردند، پیروزی (8-0) آلمان در برابر عربستان سعودی نتیجه‌ای باورنكردنی بود. در تصویر گل «توماس لینكه» را مشاهده می‌كنید.

  • تیم آرژانتین قرار بود كه در این جام مدعی باشد اما در همان دور اول حذف شد تا «پوچتینو» این چنین غرق در اندوه باشد.

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هشتم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هشتم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.