زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هفتم)

صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هفتم)

جام جهانی 1986 و جام جهانی 1990 فینالیستهایی یکسان داشت: تیمهای آلمان و آرژانتین

مهدی زارعی- «دیه‌گو مارادونا» دروازه انگلیس را با دست باز می‌كند. داور صحنه را ندید تا آرژانتین از حریف پیش بیفتد.

  • گل حیرت‌انگیز مارادونا به انگلستان، موجب حذف تیم گل سرخ از جام‌جهانی شد. مارادونا برای رسیدن به گل، هفت نفر را از پیش روی برداشت!

  • آلمان‌ها در دیدار نهایی از شكست (0ـ2) تساوی (2ـ2) ساختند تا همگان به پیروزی آنها اطمینان یابند. اما خورخه بوروچاگا با این گل، جام را به اردوی آرژانتین برد.

  • آغاز حماسه «شیرهای رام نشدنی» با گل «فرانسوآ اومام بیك» به آرژانتین. كامرون موفق شد مدافع عنوان قهرمانی را (1ـ0) مغلوب كند.

  • «روژه میلا» (پیراهن سبز) در 38 سالگی پدیده جام جهانی 1990 بود. او در برابر رومانی دو گل زد تا شیرها (2ـ1) پیروز شوند. كاری كه عیناً در بازی با كلمبیا تكرار كرد.

  • «سالواتوره اسكیلاچی» (چپ) دروازه آرژانتین را در مرحله نیمه‌نهایی جام، باز می‌كند تا آتزوری تا فینال یك قدم فاصله داشته باشد. اما آتزوری در دفاع از گل موفق نبود و این آرژانتین بود كه راهی فینال شد.

  • تیم آلمان غربی قبل از آغاز دیدار نیمه‌نهایی، آلمان‌ها در این مرحله، انگلستان را در ضربات پنالتی شكست دادند تا فینال جام 1986، پس از چهار سال تكرار شود.

  • «آندراس بره‌مه» در دقیقه 85 بازی فینال، پنالتی آلمان را به گل تبدیل كرد تا عقاب‌ها در كم‌گل‌ترین فینال جام‌جهانی (تا آن هنگام) آرژانتین را شكست دهند. بره‌مه را در سمت چپ تصویر مشاهده می‌كنید.

  • «فواد امین» با گل خود به مراكش، عربستان را به سوی اولین پیروزی در جام‌جهانی می‌برد. عربستان پس از پیروزی (2-1) در این دیدار، بلژیك را نیز (1-0) برد و راهی دور دوم شد!

  • كسی تصور نمی‌كرد كه آلمان در برابر بلغارستان با مشكلی روبه‌رو شود. اما این ضربه «هریستو استویچكوف» آغازگر سقوط آلمان بود و بلغارها با پیروزی (2-1) بر آلمان، به نیمه‌نهایی جام 1994 رسیدند.

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هفتم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش هفتم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.