زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی فوتبال( بخش اول)

صد عکس برگزیده جام جهانی فوتبال( بخش اول)

با انجام قرعه کشی جام جهانی 2022، باید منتظر باشیم تا لحظات تاریخی دیگری در جام جهانی ثبت شود.

مهدی زارعی- هر جام جهانی مملو از لحظات تاریخی و عکسهای ماندگار است. با هم مروری داریم بر صد عکس تاریخی جام جهانی فوتبال از آغاز تا امروز.

جام‌جهانی در سال 1930 و در چنین حال و هوایی آغاز شد: بازیكنان با چنین اتوبوس‌هایی عازم استادیوم می‌شدند تا با رقبا مسابقه بدهند!

 

 

تیم آرژانتین با «كت و شورت ورزشی. هنوز خبری از گرمكن‌های امروزی بر تن بازیكنان هیچ تیمی نبود.

 

 

برزیل (پیراهن روشن) در اولین حضور خود در جام‌جهانی (1ـ2) به یوگسلاوی باخت و حذف شد.

توجه داشته باشید كه بازیكنان می‌توانستند هنگام بازی از «كلاه» استفاده كنند!

 

ورود بازیكنان دو تیم فینالیست به میدان. رسم ورود كودكان در كنار بزرگان تیمها به میدان، از همان ایام در میادین رواج یافت و هرگز كمرنگ نشد.

 

 

دكتر «رول جود» (راست)، پس از پیروزی (4ـ2) اروگوئه بر آرژانتین، اولین جام فیفا را از رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (ژول ریمه) دریافت می‌كند.

 

 

استادیوم «لیتوراله» شهر بولونیا، جام جهانی 1934 (ایتالیا) در چنین استادیومهایی برگزار شد.

 

 

تصویری از دیدار تیمهای ایتالیا و یونان در مقدماتی جام‌جهانی. راستی اگر ایتالیا این دیدار را می‌باخت، مسابقات بدون حضور میزبان برگزار می‌شد؟!

 

 

تیم مصر اولین نماینده قارّه‌ای غیر از قاره‌های اروپا و آمریكا در جام‌جهانی بود، اما هنوز فاصله بین تیمها زیاد بود و مصر نیز پس از شكست (2ـ4) از مجارستان به خانه بازگشت.

 

 

مراسم آغازین نیمه نهایی جام 1934 با حضور «پلانیكا» (راست) گلر چكسلواكی و «ژپان» كاپیتان آلمان. هم مدل‌های مو با امروز تفاوت داشت و هم لباسها كه هنوز فاقد شماره بودند.

 

 

«ویتوریو پوزو» (چپ) قبل از آغاز وقت اضافی دیدار نهایی، آخرین توصیه‌ها را به آتزوری می‌كند. آتزوری در وقت اضافی یك گل به چكسلواكی زد و با پیروزی (2ـ1)، جام را در خانه نگاه داشت.

 

نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی فوتبال( بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی فوتبال( بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.