زمان مطالعه: 1 دقیقه
صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش سوم)

صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش سوم)

در جام های جهانی 1954 و 1958، تیم های فوتبال آلمان و برزیل قهرمان جهان شدند.

مهدی زارعی- نمونه‌هایی از اسكوربوردهای استفاده شده در جام جهانی 1954. این اسكوربورد نشان می‌دهد كه دیدار دو تیم برزیل و یوگسلاوی در مرحله گروهی پس از پایان وقت‌های قانونی و اضافی (1ـ1) شده است. در این جام مسابقات گروهی نیز در صورت تساوی به وقت اضافی كشیده می‌شد!

صحنه‌ای عادی از «نبرد برن». دیدار مجارستان و برزیل در مرحله یك چهارم نهایی از چنان خشونتی برخوردار بود كه نام «نبرد برن» گرفت. پایان این جدال سراسر خشونت و درگیری، پیروزی (4ـ2) مجارها بود.

«ساندور كوچیس» در چهار مسابقه ابتدایی مجارها برای مجارها 11 گل زد و اولین مردی لقب گرفت كه تعداد گلهایش در یك جام‌جهانی دورقمی شده است. او پس از جام به بارسلونا پیوست.

آلمان‌ها در مرحله مقدماتی (3ـ8) از مجارستان شكست خوردند. اما آن‌ها در فینال جبران كردند و از شكست (2ـ0)، پیروزی (3ـ2) ساختند. تصویر، لحظه‌ای پس از به ثمر رسیدن گل سوم آلمان گرفته شده است.

«فریتز والتر» (راست)، سرباز آلمانی در جنگ جهانی دوم، آخرین كاپیتانی بود كه «جام ژول ریمه» را از شخص «ژول ریمه» دریافت كرد. باوركردنی نبود! ولی در حضور مجارها، این آلمان بود كه فاتح جام شده بود.

تیم «ولز» (پیراهن تیره) در نخستین حضور خود در جام‌جهانی، موفق شد كه به مرحله یك چهارم نهایی صعود كند. در این مرحله ترمز «ولز» توسط برزیلی‌ها كشیده شد و این تیم دیگر هیچ‌گاه نتوانست در جام‌جهانی حضور پیدا كند!

آلمانی‌ها تركیب اصلی جام‌جهانی قبل را حفظ كردند و با این تركیب به نیمه نهایی رسیدند و حتی با این گل از سوئد میزبان نیز پیش افتادند. اما آنها نتوانستند برتری خود را حفظ كنند...

«ژوست فونتن» (17) در دیدار نیمه نهایی دروازه برزیل را باز می‌كند. فونتین در این جام برای فرانسه 13 گل زد تا خروسها به عنوان سوم جام دست یابند.

جشن قهرمانی برزیلی‌ها با پرچم سوئد میزبان. این نوع حركات سبب محبوبیت برزیلی‌ها در جام‌جهانی 1958 گردید.

«پله» جوان 17 ساله برزیلی، صورت خود را با دستانش پوشیده تا كسی اشكهای شوق او را نبیند. پله به عنوان بازیكن ذخیره به جام 1958 آمد و به عنوان پدیده جام به خانه بازگشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش سوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره صد عکس برگزیده جام جهانی( بخش سوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.