زمان مطالعه: 2 دقیقه
قدیمی ترین شگفتی در رقابت های فوتبال

قدیمی ترین شگفتی در رقابت های فوتبال

نتایج غیرمنتظره و برتری تیم های کوچک مقابل تیم های قدرتمند، همواره در رقابت های فوتبال ماندگار می شوند. اما از چه زمانی شوک های بزرگ در فوتبال اتفاق افتاد؟

در فصل 88ـ1887 در جام حذفی انگلیس، پرستون با شکست دادن 26–0 هاید در دور اول، رکوردی در جام گذاشت که هنوز هم همچنان پابرجاست، این تیم به عنوان یکی از  مدعیان اصلی فتح جام تا فینال رسید و اعضای پرستون، آنچنان به برد در فینال مطمئن بودندکه خواستار عکس گرفتن با جام قبل از شروع فینال شدند. اما سرگرد فرانسیس ماریندین، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس، درخواست را رد کرد و گفت:

آیا بهتر نیست ابتدا برنده شوید؟

نفرات وست بروم هم شانسی برای خود قائل نبودند و وقتی بازیکنان پرستون روی نتیجه بازی شرط‌بندی کردند، هیچیک از نفرات وست برومویچ حاضر به شرط بندی روی برد تیم خود نشدند.

جان گودال (مهاجم پرستون) سال‌ها بعد به یاد آورد که چگونه، در سوت پایان، دقایق زیادی در دایره مرکزی بی‌حرکت ایستاد و نتوانست نتیجه را درک کند. داوری بازی توسط سرگرد فرانسیس ماریندین هم توسط بسیاری از ناظران مورد سوال واقع شد. منتقدان احساس می کردند او ناخودآگاه نسبت به یازده بازیکن انگلیسی آلبیون تعصب نشان داده است (اکثریت پرستون اسکاتلندی بودند). یک بار در طول مسابقه، داور بازی را متوقف کرد؛ درست زمانی که پرستون می خواست یک ضربه ایستگاهی به آلبیون بزند، آن هم با وجودی که هیچ بازیکنی از آلبیون طبق قوانین بازی آن زمان، درخواست تجدید رأی نکرده بود.

تینزلی لیندلی، کاپیتان دانشگاه کمبریج، بعداً به جک راس، بازیکن شکست‌خورده پرستون، گفت:

خب جک، نمی‌توانی انتظار داشته باشی که در مقابل یازده مرد و شیطان برنده شوی.

باب هولمز بازیکن پرستون هم به یاد می آورد:« ما در ساحل رود تِیمز و در حالی که مسابقه قایقرانی دانشگاههای آکسفورد و کمبریج را تماشا می کردیم، داشتیم از گرسنگی می مردیم. بعد از آن وقت نکردیم دوباره برای بازی گرم شویم.» هنوز هم مسابقه قایقرانی، رویدادی بزرگ‌تر از فینال جام حذفی در نظر گرفته می‌شد و شکست ناپذیرهای پرستون در آن روز با وضعیتی رقت انگیز وارد میدان کنینگتون اووال شدند.

در مقابل، بیلی باسِت، کاپیتان آلبیون اظهار کرد:

نیک راس [مدافع پرستون] در آن روز خونسردی خود را از دست داد و حرکت عجولانه او در گل دوم ما مشهود بود. این نکته کلیدی بازی بود. در حالی که من توانستم خونسردی خود را در برابر مدافعان حریف حفظ کنم.

باست درباره تیم پرستون گفت: 

من بهترین تیم های فوتبال را دیده ام اما هرگز تیمی را ندیده ام که در بهترین حالت خود با پرستون نورث اند مقایسه شود. ما آنها را شکست دادیم اما نمی توان مدعی شد که ما مستحق برد مقابل آنها بودیم.

«وست برومویچ آلبیون» این بار در حضور 19 هزار تماشاگر، (2ـ1) در فینال به پیروزی رسید و طعم شیرین قهرمانی  را چشید. از بین بازیكنان تیم قهرمان، رابرتز، گرین، آلدریج، هورتون، پری، تیمینز، جورج وودهال، بِیلیس و پیرسون بازیكنانی بودند كه  در هر سه فینال شركت داشتند.

نظر خود را درباره «قدیمی ترین شگفتی در رقابت های فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قدیمی ترین شگفتی در رقابت های فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.