زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل استادیا در ورطه سقوط

گوگل استادیا در ورطه سقوط

به نظر می رسد گوگل استادیا در وضعیت نامناسبی به سر می برد و تغییر کاربری داده خواهد شد.

به نظر می رسد که گوگل قصد دارد رویه سرویس ابری خود را که با نام گوگل استادیا (Google Stadia) شناخته می شود تغییر دهد و به نوعی با تمرکز نکردن بر روی استریم بازی های ویدیویی، به مسیر تازه تری هدایت کند.

در عوض این تصمیم، گوگل در صدد بستن قرار دادهایی با کمپانی های دیگری نظیر Peleton و استودیوهایی نظیر بانجی و ... می باشد تا بتواند شیوه ها و تجربیات جدیدی را به خود بیافزاید. این تصمیمات به دلیل فروش های ناامید کننده و عملکرد پایین تر از حد انتظار سرویس استادیا می باشد و به نظر می رسد که پروژه Stadia قرار است تنزل درجه پیدا کند.

به نظر می رسد که گوگل استادیا در حال بستن قراردادهایی با دیگر کمپانی ها و استودیو های دیگر است تا بتواند بازی های آنها را به نمایش بگذارد. به نوعی که در حال حاضر نیز بازی جدیدی که توسط گوگل استریم پشتیبانی می شود، در دست توسعه قرار دارد.

بنابر گفته های افراد مشغول به کار و یا خارج شده از پروژه استادیا، بسیاری از افراد هنوز اعتقاد دارند که در آینده می توان بازی Cyberpunk 2077، را بر روی گوشی های تلفن همراه تجربه کرد! اما یک اینسایدر تجارتی براورد کرده است که تنها 20 درصد از تمرکز گوگل استادیا بر روی قسمت بازی می باشد.

گوگل Stadia
گوگل Stadia

 

در همین راستا اکانت رسمی گوگل استادیا در توئیتر با انتشار توئیتی از تلاش تیم توسعه، برای پیشرفت در آینده اطلاع داده است. همچنین مشخص شده است که 100 بازی در سال 2021 به این سرویس اضافه شده است و همچنین 50 بازی دیگر که نیاز به تهیه اشتراک ویژه دارد را می توان تجربه کرد. 

با توجه به پشتیبانی گوگل از استادیا در حال حاضر نمی توان انتظار داشت که به این زودی ها خبرهایی مبنی بر قطع شدن پشتیبانی از استادیا شنیده شود. اما با توجه به پیشرفت های دیگر شرکت ها در صنعت گیم، روز به روز این حقیقت بیشتر برملا میشود که سرویس ابری گیمینگ گوگل یک پروژه موفقیت آمیز نبوده است.

طی گذشت دو سال از عرضه استادیا، این پروژه با مشکلات حقوقی مختلفی روبرو شده است. از جمله عدم توانایی استفاده از استودیو های فرست پارتی گرفته تا مشکلاتی با سازندگان بازی های مستقل و همچنین خروج افراد کلیدی از این پروژه از دیگر مشکلات پروژه استادیا بوده است.

همچنین مشخص شد که بعد از تلاش های متعدد و هزینه های گزاف ده های میلیون دلاری برای ورود بازی های بزرگی چون Red Dead Redemption 2 به استادیا، همچنان میزان استقبال کاربران از استادیا زیاد نبوده است و این سرویس نتوانسته است که مخاطبین زیادی را به سوی خود جلب کند.

این مسئله که گوگل در حال تغییر کاربری استادیا است تا آنرا بیشتر به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل کند را می توان یک تصمیم هوشمندانه در نظر گرفت. در این صورت می توان دموهای مختلف بازی ها را به عنوان یک بخش تبلیغ بر روی استادیا منتشر کرد و همچنین این سرویس را کاملا شکست خورده در نظر نگرفت.

نظر خود را درباره «گوگل استادیا در ورطه سقوط» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گوگل استادیا در ورطه سقوط فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.