زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی شهلا ناظریان

بیوگرافی شهلا ناظریان

شهلا ناظریان دوبلور فیلم و سریال های معروف و همسر حسین عرفانی بود که در اردیبهشت ماه 1401 و در سن 75 سالگی درگذشت.
نام و نام خانوادگی شهلا ناظریان
لقب -
تاریخ تولد دی ماه 1326
سن 75 سال
محل تولد تهران - ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه دوبلور و بازیگر
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر حسین عرفانی

شهلا ناظریان یکی از دوبلورهای معروف و شناخته شده بود که در تاریخ 4 اردیبهشت ماه 1401 بر اثر سکته قلبی درگذشت. از وی کارهای سینمایی زیادی به یادگار مانده است. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی این هنرمند را ببینید.

درباره شهلا ناظریان

شهلا ناظریان دی ماه 1326 در تهران متولد شد. وی از دوران دبیرستان وارد کار دوبله شد. همسر وی حسین عرفانی دوبلور معروف بود که شهریور ماه 1397 درگذشت. شهلا ناظریان دو دختر به نام های رستا و مهسا دارد که مهسا دختر کوچکش در کار دوبله است. شهلا ناظریان در ازدواج اولش شکست خورده بود. همسر اول وی سعید شرافت نام داشت.

زندگی هنری

شهلا ناظریان از سال 1341 و همزمان با تحصیل در دبیرستان و به تشویق مادرش وارد کار دوبله شد و سال 1342 به طور حرفه ای این هنر را در پیش گرفت. وی در ابتدا با نقش‌ های کوتاه زیر نظر عطاء الله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی گویندگی را آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک در استودیو دماوند به‌ مدت 5 سال آنگاژه شد و به‌ خاطر استعداد فوق العاده ای که داشت خیلی زود به عنوان گوینده نقش‌ های اول مورد توجه مدیران دوبلاژ قرار گرفت.

شهلا ناظریان به جای بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بیسه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌ است.

شهلا ناظریان کارهای انیمیشن، سینمایی و سریال های زیادی را در طول سال‌ های فعالیت هنری خود دوبله کرده است. یکی از درخشان‌ ترین گویندگی‌ های این هنرمند در دوبله، فیلم «کازابلانکا» به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی همسرش حسین عرفانی به‌ جای همفری بوگارت می باشد.

شهلا ناظریان در کنار دوبله، در برنامه معروف رادیویی «صبح جمعه با شما» فعالیت داشت. وی همچنین در فیلم سینمایی «پر پرواز» همبازی زیبا بروفه و شادمهر عقیلی بود. وی از اواسط دهه هشتاد و پس از بیماری سختش، به ندرت گویندگی کرد و تا مدتی هم به عنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار بود.

از جمله کارهای شناخته شده در هنر دوبله ی شهلا ناظریان می توان به سال های دور از خانه به جای مادر کایو، رودخانه برفی به جای کاتلین اونیل، از سرزمین شمالی به جای مادر بچه ها، انیمیشن خانواده دکتر ارنست به جای همسر دکتر ارنست و ... را نام برد.

درگذشت شهلا ناظریان

خبر درگذشت شهلا ناظریان، 5 اردیبهشت 1401 در رسانه ها منتشر شد. وی در تاریخ 4 اردیبهشت بر اثر نامساعد بودن حالش به بیمارستان منتقل شد و ساعتی بعد بر اثر سکته قبلی درگذشت.

گالری تصاویر

شهلا ناظریان
شهلا ناظریان در کنار دخترش مهسا و همسرش حسین عرفانی
شهلا ناظریان در شبکه سه سیما
تقدیر از شهلا ناظریان

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی شهلا ناظریان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی شهلا ناظریان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.