زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرک‌ امید تهران

شهرک‌ امید تهران

شهرک‌ امید یکی از شهرک های مسکونی با امکانات فراوان در شهر تهران می‌باشد.

شهرک امید که به اسم شهرک فرحناز هم شناخته می شود یکی از شهرک های معروف شهر تهران می باشد. این شهرک در اواخر حکومت پهلوی ساخته شده و هدف از ساختن این شهرک تامین مسکن برای پرسنل گارد شاهنشاهی بود .بعد از دوران انقلاب نام این شهرک قنات کوثر بود و بعد از آن به شهرک امید تغییر پیدا کرد و مالکیت قانونی آن به شرکت تعاونی مسکن امید واگذار شد. شهرک امید اولین شهرک مسکونی خاورمیانه بوده که موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی  مانند ایزو 9001 در مدیریت کیفیت و ایزو 14001 در حفظ سلامت محیط زیست می باشد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این شهرک در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

امکانات رفاهی شهرک امید

شهرک امید تهران
شهرک امید تهران
  • واحدهای مسکونی شهرک امید

در خصوص تعداد واحدهای مسکونی که در این شهرک قرار گرفته اند و جمعیت این شهرک چیزی در حدود 8000 نفر تخمین زده شده است. واحدهای مربوطه هرکدام به صورت 2 و 3 خواب ساخته و طراحی شده است. همچنین این شهرک دارای خانه های ویلای نیز هست.

  •  مجتمع تجاری 

همچنین در این شهرک بیش از 120 واحد تجاری شامل رستوران و مواد غذایی سوپرمارکت، هایپر مارکت، میوه فروشی، انواع نانوایی، کتاب فروشی، بانک‌های پاسارگاد و سپه قرار گرفته است.

  • پارک شهرک امید

پارک ارغوان شهرک امید
پارک ارغوان شهرک امید

شهرک امید دارای پارک های متعدد کوچکی است اما "پارک ارغوان" یکی از پارک های معروف شهرک امید شناخته شده است.

  • تصفیه خانه

وجود این تصفیه خانه در شهرک امید باعث شده که کل فاضلاب شهرک امید به صورت منظم توسط یک سیستم فاضلاب داخلی تصفیه شده و در جهت  آبیاری فضای سبز مورداستفاده قرار بگیرد.

  • کارواش و تعمیرگاه

همچنین در این شهرک کارواش و تعمیرگاهی نیز  واقع شده که هر روز خدمات مورد نیاز را به ساکنین ارائه می‌ دهد.

  • فرهنگسرای امید 

در این فرهنگسرا کتابخانه ای با 30 هزار جلد کتاب وجود دارد انواع آموزشگاه‌های زبان،موسیقی، کنکور و… برای آقایان و خانم‌ها در نظر گرفته شده است.

  • فضاهای ورزشی

در شهرک امید شاهد فضا های ورزشی مانند باشگاه تنیس، زمین بسکتبال خیابانی، زمین‌های ورزشی و زمین‌های بازی کودکان، سالن ورزشی ویژه بانوان سالن ورزشی سیکا و استخر و سونا هستیم.

 مشکلات شهرک امید

یکی از معایب شهرک امید که دسترسی را برای مردم سخت کرده است نبودن خط مترو در این منطقه می باشد و یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرک نبود تنوع خط اتوبوس در آن مکان است.

دسترسی به شهرک امید

موقعیت و دسترسی به شهرک امید تهران
موقعیت و دسترسی به شهرک امید تهران

شهرک امید را می توان یکی از بزرگ ترین شهرک‌های شرق تهران دانست. که از شمال به بزرگراه شهید بابایی و باغ پرندگان متصل می شود و از جنوب به محله قنات کوثر و بزرگراه زین الدین ارتباط دارد و از شرق هم به بزرگراه شهید باقری و از غرب هم به محدوده پارک جنگلی لویزان منتهی می‌شود.
برای ورود به شهرک امید درب جنوبی آن در میدان امید قرار گرفته است و درب شمالی آن هم در بلوار گلستان که به بزرگراه شهید باقری منتهی می شود وجود دارد و لازم به ذکر است که راه های ورود و خروج به این شهرک در تمامی ساعات شبانه روز توسط سیستم انتظامات و نگهبانی کنترل می‌ شود.

نظر خود را درباره «شهرک‌ امید تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شهرک‌ امید تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.