زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرداری منطقه 22 تهران

شهرداری منطقه 22 تهران

سازمان شهرداری منطقه 22 تهران یک سازمان و اداره دولتی می باشد که از ارکان مختلف تشکیل شده و وظایف گوناگونی بر عهده دارند.

شهرداری منطقه 22 یک اداره و سازمان دولتی بوده که واقع در محله امیر دژبان تهران می باشد‌و دارای 4 ناحیه و 10 سرای محله می باشد. برای آشنایی بیشتر با شهرداری منطقه 22 تهران در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

تاریخچه سازمان شهرداری منطقه 22 تهران

در ابتدا مالکان اولیه اراضی منطقه 22 تهران در سال‌های قبل از انقلاب خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بودند.پس از تصویب نخستین طرح جامع تهران در سال 1349 منطقه با نام شهر جدید کن زیر ساخت و ساز رفت و رشد و توسعه کالبدی یافته بود. به تدریج در فاصله سال‌های 1349 تا 1358 حدود 20 درصد اراضی این منطقه تفکیک شد و بقیه اراضی به قطعات بزرگ تقسیم شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی اراضی فرمانفرمایان و فیروزگر ملی اعلام شده بود و تعدادی از آنها به سازمان زمین شهری واگذار شده بود.در سال‌های دهه شصت تقریبا 25 درصد اراضی توسط نیروهای مسلح برای ساخت و ساز پادگان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در قسمتی از اراضی های این منطقه تعاونی‌های مسکن شروع به ساخت شهرک‌ کردند. طبق رشد کالبدی این منطقه و افزایش جمعیت، چالش‌هایی در حوزه مدیریت خدمات شهری و زیست‌محیطی و … در این منطقه به‌وجود آمد و طبق این چالش ها شهرداری تهران تصمیم گرفت تا اراضی شمال غرب تهران را به محدوده خدماتی شهر تهران الحاق کند. در سال 1373 طبق مطالعات تهیه شده توسط مشاور با عنوان طرح تفصیلی منطقه 22 تصویب شده و پس از تصویب طرح تفصیلی، زمینه اجرای آن با مسائل زیادی روبه رو شد.
سرانجام پس از رفع ایرادهای مطرح شده ،طرح تفصیلی جدید در سال 1378، به تصویب رسید. و طبق این‌طرح در تاریخ 8 شهریورماه سال 1379 شهرداری منطقه 22 تهران فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

ارکان سازمان شهرداری منطقه 22 تهران

  1. معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی
  2. معاونت شهرسازی و معماری
  3. معاونت مالی و اقتصادشهری
  4. معاونت فنی و عمران
  5. معاونت حمل و نقل ترافیک
  6. معاونت خدمات شهری و محیط زیست
  7. معاونت اجتماعی و فرهنگی

فعالیت های سازمان شهرداری منطقه 22 تهران

  • ایجاد توسعه، نگهداری و اصلاح‌کردن معابر و مجاری آب و فاضلاب
  • حفظ و تشریک مساعی در امور بهداشت اهالی
  • تأسیس مؤسسات فرهنگی، بهداشتی و تعاونی و مساعدت مالی به انجمن های تربیت بدنی و خانه و مدرسه
  • تهیه مقررات صنفی و پیشنهاد آن به شورای شهر و مراقبت در امور اصناف، صدور پروانه کسب اصناف،تعطیل کردن مکان های بی پروانه و جلوگیری از ساخت و ادامه کار مشاغل و اماکن غیر بهداشتی
  • انجام تدبیر های لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و آتش‌سوزی
  • تهیه و تعیین میدان های عمومی فروش ارزاق و گرفتن تدابیر برای فراوانی، مرغوبیت و حسن اداره فروش گوشت و نان شهر و تردد و توقف وسایل نقلیه
  • نظارت بر انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در سطح منطقه از جمله احداث و اداره امور فرهنگسراها، خانه های فرهنگ، ‌مراکز تفریحی و ورزشی و...
  • نظارت بر برگزاری مراسم و جشن های ملی و مذهبی در سطح منطقه با هماهنگی ارگان های ذیربط
  • نظارت بر برآورد و پیشنهاد بودجه سالیانه منطقه طبق فرم ها و دستورالعمل های ابلاغی ازطرف شهرداری مرکز و درخواست اصلاح و یا متمم بودجه در صورت نیاز داشتن
  • نظارت بر انجام امور اداری ، پرسنلی ،‌خدماتی و تدارکاتی منطقه طبق قانون و مقرارت
  • ادارات تابعه شهرداری منطقه 22 تهران

  1. شهرداری ناحیه 1
  2. شهرداری ناحیه 2
  3. شهرداری ناحیه 3
  4. شهرداری ناحیه 4
  5. شهرداری ناحیه 5
  6. شهرداری ناحیه 6

آدرس و تلفن شهرداری منطقه 22 تهران

آدرس استان تهران، تهران، تهران، منطقه 22، اتوبان شهید خرازی، شمال شهرک شهید باقری، خیابان بهارستان
تلفن 021-96022000
ایمیل info@region22.tehran.ir
سایت http://region22.tehran.ir
ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه 07:30 الی 16:30
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شهرداری منطقه 22 تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شهرداری منطقه 22 تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.