زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرایط کسب و کارها در دوران کرونا

شرایط کسب و کارها در دوران کرونا

در زمان شیوع ویروس کرونا 79 درصد کسب و کارها در دوره کرونا به نوعی با مشکلات مخنلفی مواجه شدند که عمده آن...

در زمان شیوع ویروس کرونا 79 درصد کسب و کارها در دوره کرونا به نوعی با مشکلات مخنلفی مواجه شدند که عمده آن مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنانشان بوده است. تنها در عرض چند ماه و با همه‌گیری ویروس کرونا باعث تغییر در زندگی روزمره مردم در سراسر جهان شده است. تأثیر اقتصادی این ویروس منجر به ایجاد نوعی کسب و کار جدید شده است. یک حرکت گسترده به سمت کسب و کار از راه دور و این موضوع باعث افزایش بیکاری که انتظار می‌رفت شد و همچنان نیز ادامه دارد.

محدودیت های کرونایی

شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که در نتیجه آن ایجاد شد، مشکلات مختلفی را در کسب و کارها و در بخش‌های مختلف ایجاد کرد.

این آسیب‌ها از میزان تولید تا فروش، سودآوری و البته افزایش هزینه‌ها که خسارت‌های جبران ناپذیری را در بخش‌های مختلف ایجاد کرد، تحت تاثیر قرار داد. با محدود شدن فعالیت کسب و کارها و حتی تعطیلی آن‌ها، امکان تامین منابع برای انجام هزینه‌های مربوطه به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارشات حاکی طی اسفند و فروردین پرداخت حقوق و دستمزد با 25 درصد مهم‌ترین مشکل در بین کسب و کارها بوده است و بازپرداخت وام و پرداخت اجاره با 21 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

البته در اردیبهشت ماه پرداخت حقوق و دستمزد تا 29 درصد بیشترین مشکل کسب و کارها را تشکیل داده و بازپرداخت‌های وام با 21 درصد و پرداخت اجاره با 14 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفت. اما در مورد بازپرداخت وام کسب و کارها در دوره کرونا، بانک مرکزی مصوبه‌ای را در شورای پول و اعتبار گذراند که بر اساس آن پرداخت اقساط وام آن‌ها به مدت سه ماه از اسفند تا پایان اردیبهشت ماه به تعویق افتاد، از سوی دیگر برای اشخاص نیز پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه به مدت سه ماه معوق اعلام شد.

اما در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟ این بیماری همه‌گیر چگونه می‌تواند برای همیشه کسب و کارها را تغییر بدهد؟

 

  • کار کردن در دفتر کارها به فراموشی سپرده خواهد شد!

به احتمال زیاد با شرایط پیش آمده و با اصرار بر حفظ فاصله اجتماعی مشاغل بیشتر به سمت دورکار خواهند بود. با این حال هنوز هم کسب و کارهایی وجود دارند که با این روش مشکل دارند.

  • بیشتر جلسات به صورت از راه دور انجام خواهد شد

مجدداً برای حفظ فاصله اجتماعی به احتمال زیاد شاهد آن خواهیم بود که بیشتر جلسات مهم توسط ویدیو کال، از طریق ایمیل و آنلاین خواهند شد. مردم نیز در یادگیری فن آوری‌های جدید و درگیر شدن با آن‌ها صبورتر خواهند سد و به طور حتم از این ایده و طرح استقبال زیادی می‌شود.

  • شاهد پایان سفرهای تجاری و کاری خواهیم بود

با توجه به منع رفت و آمدهای شهری با وسایل شخصی و یا وسایل نقلیه و عدم امکان برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و ملاقات با شرکت‌ها و یا کارخانه‌ها به احتمال زیاد تجارت و سفرهای کاری به زودی از بین خواهند رفت.

  • ساختمان‌های اداره به مراکز برگزاری کنفرانس تبدیل خواهند شد

ساختمان‌های اداری در آینده ممکن است به مکانی برای جمع آوری اطلاعات تبدیل شوند، در حالی که کار اصلی از راه دور انجام می‌شود. این می‌تواند به معنای اتاق‌های کم‌تر و برطرف شدن کمبود فضا برای میزبانی جلسات، همایش‌ها و سایر برنامه‌های گسترده شرکت باشد.

  • مراقبت و چک‌آپ‌های به موقع و ماهیانه یک عادت خواهد شد

با توجه به شرایط پیش آمده و مراقبت‌هایی که شامل چک کردن دمای بدن، آزمایشات مخصوص به ریه، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده‌ها و اشخاصی که به عنوان پزشک در ادارات و شرکت‌ها برای بررسی وضعیت کارکنان هستند موجب بالاتر رفتن سطح سلامت افراد و اهمیت دادن به این موضوع خواهد شد.

  • ماسک‌ها به عنوان جدیدترین مدل یکی از پای ثابت‌های کمدها خواهند بود

احتمالاً مشاغل معمولی در دفاتر همچنان ادامه خواهند داد و این موضوع باعث ایجاد یک دنیایا جدید در صمعت فشن و لباس شود و آن هم چیزی جز استفاده از ماسک و دستکش نیست رسیدن به راه‌حل‌هایی جامع که منافع همه طرف‌های جامعه را متوازن کند، کاملا به آینده بستگی دارد. امیدواریم که مشاهدات و پیشنهادهای به دست آمده از یک گروه صاحبان کسب‌وکار مختلف، بتواند در توسعه سیاست‌های آینده برای دولت‌ها مفید باشد.

نظر خود را درباره «شرایط کسب و کارها در دوران کرونا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرایط کسب و کارها در دوران کرونا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.