زمان مطالعه: 1 دقیقه
چه کسانی نباید بایکدیگر ازدواج کنند؟

چه کسانی نباید بایکدیگر ازدواج کنند؟

تیپ شخصیتی شما تاثیرات بسیاری بر روی ازدواجتان دارد. قبل از ازدواج باید عوامل شخصیت و سازگاری اجتماعی را با فرد مورد نظر بسنجید.

کدام شخصیت ها نباید با هم ازدواج کنند؟

بنام یگانه عالم

درست است که انسان ها باهم متفاوت هستند ولی بعضی تفاوت ها باعث دردسر خواهد شد زیرا شخصیت انسان ها را متفاوت میکند بطور مثال افرادی که از نظر هیجانی دارای ثبات نیستند نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند زیرا هر دو مشکلات هیجانی دارند و زندگی را به سرانجام خوب نمی رسانندیا مثالی دیگر.

اگر یک طرف درونگرا و طرف دیگر برونگرا باشد خیلی زندگی دشوار میشود زیرا علایق و احساسات و حتی عملکردشان کاملا متفاوت خواهد بود و هیچ کدام نمیتوانند دیگری را درک کنند پس دچار مشگلات عمیق بسیاری حواهند شد. بطور مثال فرد برونگرا دوست دارد دائما در جمع باشد و فرد درونگرا برعکس اینگونه نیست و در جمع و مهمانی ها احساس راحتی ندارد و یا دو نفری که یکی تجربه گرا باشد و دوست داشته باشد بیشتر چیزها راتجربه کند و دیگری محافظه کار باشد بازهم نمیتوانند یکدیگر را درک کنند چون دو دنیای متفاوت هستند و اشنایی با دنیای یکدیگر ندارند.

مسئله دیگر سازگاری اجتماعی است، ازدواج افرادی که از لحاظ سازگاری اجتماعی با هم متفاوت هستند بهتر است که صورت نگیرد. اگر فردی که مسئولیت پذیر است بافردی راحت طلب و مسئولیت ناپذیر ازدواج کند مشکل ساز خواهد بود.زیرا این تفاوتهادردسرهای عمیقی ایجاد میکند.

پس بهتر است قبل از تشکیل زندگی مشترک حتما مشاوره قبل از ازدواج داشته باشید تا تصمیم درست اتخاذ نمایید و حتی با نوع شخصیت خودتان وطرف مقابل اشنا میشوید .

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چه کسانی نباید بایکدیگر ازدواج کنند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چه کسانی نباید بایکدیگر ازدواج کنند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.