زمان مطالعه: 1 دقیقه
سکویی برای بچه ها و نوجوانان ؛ قهرمانان 13 ساله المپیک!

سکویی برای بچه ها و نوجوانان ؛ قهرمانان 13 ساله المپیک!

مسابقه اسکیت بورد خیابانی زنان در بازیهای المپیک توکیو، رقابتی منحصر بفرد بود که در آن، نوجوانان حرف اول را زدند.

در این رقابت مومیجی نیشیا از ژاپن با 13 سال و 330 روز قهرمان شد، رایسا لیل 13 ساله از برزیل عنوان دومی را از آن خود کرد و فونا ناکایاما 16 ساله از ژاپن عنوان سومی مسابقه را به خود اختصاص داد تا سن سه مدال آور این رقابت روی هم رفته به 42 سال برسد!

اما بازیهای المپیک از این گونه نوجوانان قهرمان، کم مشاهده نکرده است. این نوجوانان مدال آور عبارت اند از:

دیمیتریوس لوندراس( یونان): عضو تیم ملی ژیمناستیک یونان در المپیک نخست، متولد 4 سپتامبر 1885 بود و در روز 9 آوریل 1896 که رقابت ژیمناستیک تیمی برگزار شد، تنها 10 سال و 218 روز داشت. او هنوز هم جوان ترین ورزشکاری است که در یک رشته تیمی برنده مدال شد؛ مدال برنز. لوندراس همچنین جوان ترین شرکت کننده تاریخ المپیک محسوب می شود.

نیلس اسکوگلوند( سوئد): ورزشکار شیرجه سوئد در المپیک 1920 مدال نقره بازیها را در حالی کسب کرد که 14 سال و 11 روز داشت.

کلاوس زرتا( آلمان): سکان گیر تیم قایقرانی آلمان در بازیهای 1960 تنها 13 سال و 283 روز از عمرش گذشته بود و برنده مدال طلا با تیم آلمان شد.

کوسو کیتامورا( ژاپن): جوان ترین پسر فاتح المپیک در یک رشته انفرادی، 14 سال و 309 روز داشت. کیتامورا این طلا را در شنای 1500 متر المپیک 1932 کسب کرد.

سه دختر ژیمناست ایتالیایی: در المپیک 1928 تیم ژیمناستیک زنان ایتالیا برنده مدال نقره شد. در این تیم لوییجینا جیاووتی( 11 سال و 301 روز)، اینِس وِرچِسی( 12 سال و 99 روز) و کارلا مارنیونی( 12 سال و 269 روز) حضور داشتند تا همگی در بین رکوردداران بازیهای المپیک قرار گیرند. جیاووتی همچنین نام خود را به عنوان کم سن و سال ترین دختر در تاریخ بازیهای المپیک ماندگار کرد.

اینگه سورِنسن( دانمارک): شناگر دانمارکی در شنای  200 متر کرال سینه المپیک 1936 با 12 سال و 24 روز، برنز کسب کرد و جوان ترین دختر مدالیست در بازیهای المپیک نام گرفت.

دونا الیزابت دی وارونا( آمریکا): شناگر تیم 100×4 متر آمریکا در المپیک 1960 تنها 13 سال و 129 روز از عمرش گذشته بود. او جوان ترین ورزشکار زن است که در یک رشته تیمی قهرمان المپیک شده است.

مارجوری گِسترینگ( آمریکا): قهرمان شیرجه ایالات متحده در مسابقات شیرجه از تخته فنری 3 متری، 13 سال و 268 روز داشت و جوان ترین زن فاتح المپیک در یک رشته انفرادی لقب گرفت.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سکویی برای بچه ها و نوجوانان ؛ قهرمانان 13 ساله المپیک!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سکویی برای بچه ها و نوجوانان ؛ قهرمانان 13 ساله المپیک! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.