مسابقه 100 دقیقه ای و گل به خودی نابهنگام

برای سپاهانی ها در هفته 32 فصل 92-91 قرار بود تاریخ تکرار شود. یک بار دیگر سرنوشت به استادیوم آزادی کشیده شده بود و نبردی رودررو با دیگر مدعی عنوان قهرمانی. باز هم با قضاوت داوری که خواسته یا ناخواسته، هر بار که سپاهان در استادیوم آزادی پیش می افتاد، کمتر از 7 دقیقه وقت تلف شده نمی گرفت تا عملا مسابقه سپاهان در استادیوم آزادی به نبردی 100 دقیقه ای تبدیل شود. سپاهان در ابتدای سال 1392 و در فروردین ماه موفق شده بود استقلال را در ورزشگاه آزادی از جام حذفی، حذف کند. هرچند مشخص نبود که چرا برخی از بازیکنان سپاهان در نبردهای رودررو با استقلال تلاش فراوانی دارند تا از زمین اخراج شده، تیم خود را ده نفره کرده یا در ضربات پنالتی، بدترین ضربه ممکن را بزنند. تمام این ها کم بود، در رقابت دو تیم در لیگ، گل به خودی نیز به کارنامه بازیکنان سپاهان اضافه شد. در شرایطی که طلایی پوشان (1-0) از حریف خود پیش بودند، با نزدیک شدن دقیقه 90، داور 7 دقیقه وقت اضافی برای مسابقه منظور کرد تا امیدهای استقلال زنده شود. هرجند نیازی به این همه زمان مشکوک نبود. لحظاتی بعد محسن ایران نژاد که معلوم نشد چگونه سر از سپاهان در آورده بود و بعد از آن که از سپاهان به راه آهن فروخته شد، سرنوشت فوتبالش چه شد، با ضربه سر یک گل به خودی زیبا زد تا شاگردان کرانچار عملا با این گل، نه تنها برد مقابل آبی ها را از دست داده، بلکه رویاهای قهرمانی را هم در تهران جا بگذارند. سپاهان مایوس از رسیدن به قهرمانی، یک هفته بعد هم باخت و استقلال در حالی با برد در برابر فولاد قهرمان لیگ شد که سازمان لیگ حتی به خود زحمت نداد که بازیهای هفته های پایانی را همزمان برگزار کند! سپاهانی که طی هفته های 27 تا 31 لیگ صاحب پنج برد پیاپی شده بود، در سه هفته پایانی تنها 2 امتیاز کسب کرد و حتی جایگاه دومی را هم به تراکتور واگذار کرد؛ تیمی که در چهار هفته پایانی 3 برد و یک تساوی به دست آورده بود.

****  

صدرجدول اصفهانی

در رقابتهای فصل 89-88 لیگ برتر، سپاهانی ها از هفته 14 صدرجدول را در اختیار گرفتند و آن را تا هفته 34 لیگ به هیچ تیم دیگری پس ندادند. از هفته شانزدهم صدرجدولی بیش از پیش اصفهانی شد؛ زمانی که ذوب آهن جایگاه دوم جدول را از آن خود کرد. ذوبی ها پس از آن جایگاه دوم را از دست ندادند و تنها یک بار در هفته ماقبل پایانی با تساوی(1-1) در اهواز مقابل فولاد به جایگاه سوم لغزیدند اما در روز پایانی(3-0) ملوان را در هم کوبیدند و به لطف تساوی(1-1) استقلال دز قزوین مقابل پیکان، در بهترین زمان ممکن این جایگاه را از استقلال پس گرفتند تا در پایان فصل، کهکشانی های امیرقلعه نویی با 67 امتیاز قهرمان شوند، ذوب آهن منصور ابراهیم زاده با 61 امتیاز عنوان دوم را به خود اختصاص دهند و مقام سوم هم به استقلال صمد مرفاوی برسد که 59 امتیاز کسب کرد.

****  

جلالی خیلی مَرده!

در سالی که سپاهان از جمع مدعیان قهرمانی جا مانده بود و این ذوب آهن بود که برای کسب اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ می جنگید، تساوی(1-1) این تیم در هفته سی ام مقابل استقلال همه چیز را به هفته های پایانی لیگ کشاند.در هفته 31 مسابقات، ذوب آهن (2-0) در فولادشهر مقابل پیام خراسان به برتری دست یافت و در همان هفته، استقلال در همان هفته 3 بار دروازه ملوان را باز کرد تا رقابت دو تیم به هفته های بعدی کشیده شود. در هفته 32 رقابتها، ذوب آهن در حافظیه(2-1) برق شیراز را از پیش رو برداشت و به لطف تساوی(0-0) استقلال در خانه فولاد، یک گام به قهرمانی نزدیک تر شد. استقلال در ادامه روند متزلزل خود در حالی که در دقیقه 90 هفته ماقبل پایانی دروازه سایپا را گشوده بود، در ثانیه های پایانی دروازه اش را باز شده دید و به لطف تساوی(1-1) شاگردان قلعه نویی، ذوب آهن پس از برد(3-0) خانگی مقابل ملوان، اختلاف خود را با آبی پوشان به 3 افزایش داد و عملا روی کاغذ، قهرمان لیگ شد. غافل از آن که در هفته پایانی، حوادثی غیرمنتظره در انتظار لیگ است. در آن روز استقلال در مشهد(1-0) پیام مشهد را شکست داد و ذوب آهن با شکست عجیب(4-1) در برابر فولاد، خود را هم امتیاز استقلال دید و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، قهرمانی را از دست داد تا قلعه نویی در تجلیل از برد فولاد و شاگردان مجید جلالی هبارت« مجید جلالی خیلی مَرده» را در برابر دوربین ها فریاد بزند. عجیب آن که ذوب آهن و فولاد چند روز بعد در جام حذفی در فولادشهر به مصاف هم رفتند و ذوب آهن در شرایطی که 9 نفره شده بود، در وقتهای اضافی(3-0) فولاد را شکست داد و زمانی از این تیم انتقام گرفت که دیگر دیر شده بود و آب رفته هرگز به جوی بازنگشت.

****

بدترین نتایج صدرنشین مطلق لیگ

سپاهان فصل 87-86 برای از دست دادن قهرمانی با تمام بدبیاری های ممکن روبه رو شد؛ لوکا بوناچیج مربی موفق این تیم بعد از نایب قهرمانی آسیا، این تیم را در نیمه راه رها کرد و جانشین او- ویرای برزیلی که عراق را قهرمان جام ملتهای آسیا کرده بود- در سپاهان به یک ناکام مطلق تبدیل شد. در ادامه بدبیاری ها سپاهان بدترین نتایج فصل خود را از هفته 30 لیگ به بعد کسب کرد؛ باخت خانگی(1-0) مقابل سایپا و برد(5-0) پرسپولیس مقابل شیرین فراز در همان روز، تساوی(3-3) مقابل برق شیراز و برد مشکوک(1-0) پرسپولیس مقابل سایپا، تساوی(2-2) در برابر صبا باتری در روز تساوی(1-1) پرسپولیس و برق و تساوی(1-1) با صنعت نفت در روز برد(4-1) پرسپولیس مقابل صبا، سرنوشت لیگ را به روز پایانی کشاند و گل دقیقه 97 سپهر حیدری در برد(2-1) پرسپولیس مقابل سپاهان. البته سپاهان در سال 1394 با کسب شش برد متوالی در شش هفته پایانی این خاطره تلخ را پاک کرد و پنجمین قهرمانی خود را جشن گرفت اما نتایج این تیم در فصل جاری لیگ، مجددا خاطره مسابقات گذشته را زنده کرده است. 

نظر خود را درباره «سپاهان و ذوب آهن، غولهای تهرانی و روزهای پایانی لیگ( بخش آخر)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سپاهان و ذوب آهن، غولهای تهرانی و روزهای پایانی لیگ( بخش آخر) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.