زمان مطالعه: 1 دقیقه
تیمی که با چهار شکست، در جام ملتها چهارم شد!

تیمی که با چهار شکست، در جام ملتها چهارم شد!

برای حضور در جمع چهار تیم برتر یک تورنمنت، چند بار فرصت دارید که شکست بخورید؟ سنگالی ها در این زمینه رکوردی منحصربفرد دارند!

در سال 2006 رقابتهای جام ملتهای آفریقا به میزبانی مصر برگزار شد تا شانس این تیم برای رسیدن به پنجمین عنوان قهرمانی این تورنمنت، از هر زمانی بیشتر شود. مصری ها در مرحله گروهی در روز نخست جام،(3-0) لیبی را شکست دادند و پس از تساوی بدون گل مقابل مراکش و برد(3-1) در برابر ساحل عاج، صدرنشین گروه خود شدند.

اما عجیب ترین اتفاقات این جام برای سنگال رخ داد. سنگالی ها در روز نخست(2-0) زیمباوه را شکست دادند و در صدر گروه چهارم قرار گرفتند. این تیم در روز دوم مقابل غنا (1-0) باخت تا سرنوشت صعود تیمهای این گروه به روز آخر کشیده شود. پیش از روز پایانی، نیجریه با 6 امتیاز صدرنشین بود، سنگال و غنا 3 امتیاز داشتند و زیمباوه امتیازی نداشت.

مسابقات روز پایانی به صورت همزمان از ساعت 19 روز 31 ژانویه 2006 در دو شهر اسماعیلیه و پورت سعید آغاز شد و سنگال در برابر نیجریه(1-2) شکست خورد تا با یک برد و دو باخت به کار خود خاتمه دهد. در مسابقه همزمان غنا با یک تساوی راهی مرحله بعد می شد؛ اما غنا(2-1) از زیمباوه شکست خورد تا سه تیم غنا، سنگال و زیمباوه 3 امتیازی شوند. اما سنگال با 3 گل زده و 3 گل خورده بهترین تفاضل گل را در بین این تیمها داشت و به دور دوم صعود کرد.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل گینه قرار گرفت که دور گروهی را با 3 برد به پایان رسانده بود. گینه یک نیمه از سنگال هم پیش بود. اما در سی دقیقه پایانی سنگل 3 گل زد و ناباورانه (3-2) به برتری دست یافت تا راهی نیمه نهایی شود؛ آن هم تنها با دو برد در چهار مسابقه!

این تیم در نیمه نهایی مقابل مصر میزبان قرار گرفت که در یک چهارم نهایی (4-1) کنگو را در هم کوبیده بود. در نیمه نهایی خبری از شگفتی نبود و مصر(2-1) به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

یک روز قبل از دیدار نهایی، مسابقه رده بندی در 9 فوریه بین سنگال و نیجریه برگزار شد و نیجریه با برتری(1-0) مقابل سنگال عنوان سوم تورنمنت را از آن خود کرد تا سنگال با چهار شکست در شش مسابقه، عنوان چهارم تورنمنت را از آن خود سازد.

در فینال هم مصر در ضربات پنالتی ساحل عاج را (4-2) شکست داد و یک بار دیگر قهرمان تورنمنت شد تا پنجمین قهرمانی مسابقات را از آن خود سازد.

نظر خود را درباره «تیمی که با چهار شکست، در جام ملتها چهارم شد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تیمی که با چهار شکست، در جام ملتها چهارم شد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.