زمان مطالعه: 1 دقیقه
سلامت عشق

سلامت عشق

یکی از مخرب ترین عادت هایی که در افراد ایجاد می شود اعتیاد به روابط عاطفی است و تشخیص آن از عشق کاری بس دشوار خواهد بود.

عشق یا اعتیاد به روابط عاطفی؟

بنام یگانه عالم

یکی از مخرب ترین اعتیادها اعتیاد به روابط عاطفی است وگاهی اوقات تصور میشه که عاشق است اما اینطور نیست.
با توجه به اینکه ما انسان هستیم  و این مسئله یعنی داشتن روابط اجتماعی و عاطفی یک امر طبیعی و فطری و نیاز انسان محسوب میگردد گاهی تشخیص و تفکیک آن دو (اعتیاد عاطفی و عشق) سخت است ولی در بررسی دقیق تر متوجه خواهیم شد .
افرادی که معتاد به روابط عاشقانه هستند درگیر روابطی میشوند که ازنظر روانشناختی سالم نیست ودر واقع آنها از ناراحتی وتنهایی خود فرار میکنند و قطعا چیزهایی که رابطه عاشقانه سالم به همراه دارد برایشان ایجاد نمیکند بطور مثال : تکامل وشادی و امنیت عاطفی. و در مقابل به فرد ازار و اذیت و تجربه تلخ شکست و جدایی را هدیه خواهد داد.

افرادی که معمولا در دوران کودکی رها شده اند ویا مورد نوازش و محبت قرار نگرفته اند و نیاز های عاطفیشان تامین نگردیده بامشکل اعتیاد عاطفی برخورد خواهند کرد آنها سعی میکنند رابطه به ظاهر عاطفی خودرا به هر قیمتی که شده حفظ کنند زیرا قبلا تجربه دردناک ترک شدن را داشته اند معمولا این افراد عزت نفس پایینی دارند. سعی کنید کودکان خودرا مورد نوازش ومحبت قرار دهید وامنیت عاطفی آنها را تامین نمایید و قبل از اینکه برای تشکیل زندگی مشترک به یکدیگر وابسته شوید حتما به متخصص و روانشناس مراجعه کنید تا از سلامت تصمیم خود آگاه گردید.

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سلامت عشق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سلامت عشق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.