زمان مطالعه: 6 دقیقه
سریلانکا

سریلانکا

سریلانکا کشور ساحل های پهناور، آثار تاریخی زیاد، مردم خون گرم و غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه می باشد.

سریلانکا! کشورهای کمی در دنیاست که مانند سریلانکا دارای جاذبه های گردشگری زیادی باشد. فرهنگ سریلانکا به بیش از 2000 سال قبل باز می‌گردد. این کشور مکانی برای یک سفر فوق العاده و از نظر قیمتی هم به صرفه می باشد. ولی با داشتن این همه زیبایی در میان توریست ها آن چنان شناخته شده نیست و توریست زیادی به این کشور دیدنی سفر نمی کند. برای آشنایی بیشتر با این کشور زیبا در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

پایتخت

 کوته

حکومت

 جمهوری نیمه ریاستی متمرکز

زبان رسمی

 سینهالی و تامیل

واحدپول

 روپیه سریلانکا (LKR)

کد کشور

 94+

جهت رانندگی

چپ

اختلاف ساعت با تهران

 5 ساعت و 30 دقیقه جلو تر از تهران

فرودگاه های بین المللی

 فرودگاه باندرانیکی و فرودگاه ماتالا

 

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا (Sri Lanka) تا سال 1972 به عنوان سیلان شناخته می‌ شد و یک کشور مستقل جزیره ای واقع در اقیانوس هند می‌باشد. این کشور بخشی از آسیای جنوبی است.

سریلانکا روی نقشه
سریلانکا روی نقشه

آب و هوای سریلانکا در طول سال

آب ‌و هوای سری لانکا به خاطر وزش باد هایی از اقیانوس گرم و مرطوب است، آب و هوای این کشور معمولا در تمام طول سال متعادل است و فصل ها در واقع به خشک و مرطوب تقسیم می شوند. بهترین زمان برای بازدید از سواحل غرب و جنوب از دسامبر تا مارس است، در حالی که بهترین آب و هوا در ساحل شرقی از آوریل و می تا سپتامبر است. دمای مناطق ساحلی در این کشور از دمای متوسط روزانه در حدود 26 تا 30 درجه سانتیگراد است که معمولا در طول داغ ترین بخش روز به 30 درجه سانتی گراد می رسد. دمای هوای شب ها در تپه ها کاملا سرد و گاهی نزدیک به انجماد رطوبت می رسد.

آداب و فرهنگ و رسوم سریلانکا

جمعیت سریلانکا 20 میلیون نفر بوده و زبان ‌های رسمی در این کشور، زبان سینهالی و زبان تامیل می باشند. بیشتر مردم در سریلانکا از قوم آریایی سینهالی و مابقی تامیل می باشند. مذهب اکثر مردم سریلانکا بودا بوده و کم تر از 15 درصد هندو و مابقی مسلمان هستند. جشنواره‌ هایی که هر سال در سریلانکا برگزار می شود "روز بودا" نام دارد که برای بوداییان این کشور روز مقدسی می باشد. از جمله رسومات سریلانکا این است که مردم برنج و میوه ها نیز نمک و فلفل اضافه می کنند. معروف ترین مارک‌های صابون و خمیر دندان در سریلانکا به ترتیب لوکس یا رکسونا و سیگنال می باشد. یکی ديگر از چیز های جالب در سریلانکا این است که به حیوانات احترام زیادی می گذارند پس مراقب رفتارتان با حیوانات باشید. و این که در هنگام غذا خوردن و یا دست دادن با مردم این‌کشور حتما باید از دست راست استفاده کنید در غیر این صورت بی احترامی می شمارند.

طبیعت سریلانکا

طبیعت سریلانکا
طبیعت سریلانکا

طبیعت این کشور به خاطر غنی بودن، این کشور را به یکی از محبوب ترین کشورهای غنی آسیایی تبدیل کرده است.‌ این کشور دارای طبیعتی رویایی و غنی بهشتی است که در دل اقیانوس هند است. طبیعت این کشور دارای گونه های جانوری متنوع، حیات وحش غنی، گله های فیل فراوان، رشته کوه های پوشیده با جنگل های انبوه، سواحل زیبا، تپه های سرسبز و با شکوه و پارک های حیات وحش ملی می باشد.

دولت سریلانکا

دولت سریلانکا تلفیقی از سیستم ریاست جمهوری و پارلمانی است، در این کشور رییس جمهوری به عنوان مقام اول کشور محسوب می‌شود و علاوه بر این که فرماندهی ارشد نیروهای مسلح را بر عهده دارد، رییس دولت نیز محسوب می‌ شود. انتخاب رییس جمهور توسط آرای مردم و برای یک دوره شش ساله می باشد. نخست وزیر در این کشور معاون رییس جمهور محسوب می‌ شود و رهبری حزب حاکم را در مجلس برعهده دارد. مجلس سریلانکا شامل 225 نماینده می باشد. راتناسیری میکرمانایاکه، اکنون مقام نخست وزیری سریلانکا را بر عهده دارد.

اقتصاد کشور سریلانکا

کشور سریلانکا در لیست ضعیف ترین اقتصادهای آسیا قرار دارد. یکی از مهمترین بخش های اقتصادی در این کشور، کشاورزی است و یک سوم از نیروی کار مربوط به اين بخش است. بخش مهم‌ اقتصاد در این کشور درآمد‌های ارزی هستند. بخش صنعت در کشور سریلانکا بیست و هشت درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و فعالیت های صنعتی در این کشور در بخش منسوجات و پوشاک ارزش ویژه خود را دارد. در کشور سریلانکا 32 درصد به کشاورزی و 26 درصد در بخش صنعت و در حدود 42 درصد در بخش خدمات شاغل هستند. این کشور در حالت کلی اقتصاد خود را مدیون بخش مواد خام است و تولید این مواد بیشتر از قبل شده است.

زندگی و کار در سریلانکا

سطح زندگی و کار در کشور سریلانکا
سطح زندگی و کار در کشور سریلانکا

این کشور دارای طبیعت زیبا، تاریخ و جاذبه های جالب و سواحل بسیار دیدنی است. این کشور دارای مشکلات مخصوص به خود می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • در این کشور هیچ گونه استراحتگاهی با شهر توسعه یافته یا نزدیک به این زیرساخت وجود ندارد.
  • دارای هیچ گونه مرکز خرید سوپرمارکت نمی باشد.
  • دارای سیستم حمل و نقل ضعیف است.
  • برای مدیریت وسایل نقلیه اجاره ای نیاز به قوانین محلی می باشد.
  • مردم در سریلانکا از دوشنبه تا جمعه کار می‌کنند و ساعت کار اداری آن ها معمولاً از 9 صبح تا 5 بعد ازظهر برای کارهای دولتی و تجاری و 9 صبح تا 3 بعد ازظهر برای بانک‌ها و 10 صبح تا 7 شب برای مغازه‌ها می باشد.

یکی از شرایط کار در سریلانکا داشتن یک دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در کشور سریلانکا می باشد. و این که داشتن یک روزمه کاری قوی و مدرک تحصیلی معتبر نقش مثبتی در جلب نظر کارفرمایان ایجاب می کند. میزان درآمد و دستمزد در کشور سریلانکا با توجه به رشته تحصیلی و تجربه کاری فرد و سطح تحصیلات تعیین می شود. میانگین درآمد سالانه در کشور سریلانکا در سال 2018 براساس آمار اعلام شده به میزان 1،842،555 روپیه می باشد.

هزینه ها در کشور سریلانکا

  • هزینه اقامت سریلانکا

با توجه به این که این‌کشور دارای گردشگران زیادی است رفته به رفته هزینه‌ اقامت نیز در این کشور افزایش می‌ یابد برای مثال هزینه اجاره یک خانه تک خوابه در سریلانکا ماهانه به میزان 25.000LKR الی 150.000LKR در مرکز شهر و 15.000LKR الی 65.000LKR در خارج از شهر می باشد.

  • هزینه غذا

در این کشور برای یک وعده در یک رستوران ارزان قیمت 300 روپیه سریلانکا باید بپردازید و برای یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط 2000 روپیه سریلانکا باید پرداخت کنید. البته رستوران های به نسبت ارزان‌تری نیز وجود دارد مثل مک دونالد که در این رستوران برای هر منو باید 386 روپیه سریلانکا، یک بطری آب معدنی 48 روپیه سریلانکا و یک فنجان قهوه 34 روپیه سریلانکا پرداخت کنید.

  • هزینه حمل و نقل 

  • قیمت بلیط تک سفره در این کشور 20 روپیه سریلانکا و بلیط ماهانه حمل و نقل 1000 روپیه سریلانکا می باشد.
  • هزینه ورود به تاکسی 50 روپیه سریلانکا و به ازای هر یک کیلومتر حرکت تاکسی 45 روپیه به مبلغ کل اضافه می شود.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این کشور 125 روپیه سریلانکا می باشد.
  • تاکسی نسبت به سایر وسایل نقلیه ارزان تر است.
  • در کشور سری لانکا معمولا از سه چرخه ها استفاده زیادی می شود حتی گردشگران هم برای دسترسی به برخی از مکان ها از این وسایل حمل و نقل بومی استفاده می کنند که هزینه آن متفاوت می باشد.
حمل و نقل در کشور سریلانکا
حمل و نقل در کشور سریلانکا
  • هزینه‌فعالیت های تفریحی

برای بازدید از پارک ملی یالا در این کشور، مردم سریلانکا 50 روپیه پرداخت می کنند ولی افراد غیر بومی باید 2000 روپیه برای ورود به این پارک ملی پرداخت کنند یعنی 40 برابر بیشتر.
قیمت بلیط بازدید از شهرهای باستانی در این کشور حدود 3250 روپیه است. برای شرکت در تورهای قایق سواری برای دیدن وال ها حدود 6000 روپیه هزینه باید پرداخت کنید و هزینه غواصی در این کشور حدودا 30 دلار می باشد. و این که در این کشور برای شرکت در کلاس های آشپزی باید حدود 3000 روپیه هزینه کرد.

تور سریلانکا

تور سری لانکا
تور سری لانکا

می توان به مدت 4 تا 5 روز به سریلانکا سفر کرد چرا که مکان های زیادی وجود دارد که می توان از آنها دیدن کرد. می توانید برای گردش به پارک ملی یالا، سواحل شنی سریلانکا، باغ های چای و قله های برجسته که باعث شده است در طول سالها مسافران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جلب کند دیدن کنید. از مهم‌ترین و بهترین سوغاتی های سریلانکا عبارتند از: چای، ادویه جات و ترشی جات، گل منبت، جواهرات و سنگهای قیمتی، لوازم جانبی دست ساز، تندیس‌های بودا، مجسمه‌هایی از فیل، لوازم آرایشی آیورودا و ....

چیز هایی که باید در مورد کشور سریلانکا بدانید!

  • آب لوله کشی در سریلانکا کیفیت خوبی برای نوشیدن ندارد و بهتر است از بطری‌های آب معدنی که برچسب سازمان استاندارد سریلانکا را دارند استفاده کنید.
  • از صحبت در مورد مسائل سیاسی هر کشور پرهیز کنید.
  • هنگام سفر به سریلانکا مطمئن شوید که حتما اسپری ضد حشرات را با خود برداشته اید.
  • بهتر است 6 تا 8 هفته قبل از اقدام به سفر به سریلانکا با مراجعه به پزشک یا مرکز درمانی از به روز بودن واکسن­های دوران کودکی خود مانند فلج اطفال مطمئن شوید.
  • حتما دقت داشته باشید که با مردم این کشور در مورد درآمدشان صحبت نکنید.
  • صحبت از مسائل سیاسی تا جایی که امکان دارد کمتر صورت بگیرد.
نظر خود را درباره «سریلانکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سریلانکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.