زمان مطالعه: 2 دقیقه
(خود خواسته) ی علیرضا بذرافشان در راه...

(خود خواسته) ی علیرضا بذرافشان در راه...

سریال خودساخته با ژانر کمدی و به کارگردانی غلیرضا بذرافشان برای پخش در شبکه یک سیما آماده می شود.

شنبه 20 شهريور 1400
ایلیا آل خمیس

ژانر کمدی در ادبیات نمایشی از دوره ی یونانی خود تا کنون فراز و نشیب های فراوانی داشته است.کمدی که شادی نامه ای برای دیونیزوس اسطوره ی یونانی برپا گشت، بعدها و با پیدایش صنعت سینما روند تکاملی خود را طی کرده و گونه های متفاوتی پیدا کرده است.از کمدی سیاه تا کمدی-رمانتیک گرفته تا درام و رفتار و هجو ،گونه های مختلفی تا کنون مخاطبین خود را مجذوب خود کرده است. اما آنچه در فلسفه ی این ژانر کلیدی ست مسایل جدی پشت خنده های آن است.

علیرضا بذر افشان کارگردان سینما و تلویزیون این روزها در حال کارگردانی سریالی با این ژانر است که به نظر می رسد با توجه به فضای رخوت آلود جامعه، بتواند بینندگان تلویزیون را اسیر صفحه کند. (خود خواسته) یا (مادر اژدها) سریالی کمدی ست با لوکیشن های متعدد و جمع تیاتری ها که مراحل پایانی خود را می گذراند و به احتمال قوی بعد از ماه صفر آماده پخش در یکی از شبکه ها ی تلویزیون خواهد شد. داستان سریالی که احتمالا شبکه ی 1 سیما آن را پخش خواهد کرد درباره ی فیلمنامه نویس جوانی به نام (امید آهی ) ست. امید اهی با بازی (محمد صدیق مهر) بواسطه ی ضمانت وامی برای برادر زنش دچار چالش هایی کمیک در زندگی خود می شود که او را به درگاه زندان می رساند. سریال سی قسمتی (خودخواسته) بر پایه ی قصه پیش می رود. قصه ای که امیرعلی نبویان، علی دادرس، بهار نوروزی و آناهیتا خواجه پور نوشته اند.

 سریال خودخواسته کی پخش میشود
سریال خودخواسته کی پخش میشود

حسین پاکدل در نقش وکیل قضایی و ثریا قاسمی در نقش مادر هم هستند و اسماعیل محرابی، عزت اله مهراوران، هدیه آزرده هاک و بسیار دیگران نیز از بازیگران این سریالند. سریال خود خواسته از اسفند امسال کلید خورده و بیش از شش ماه از تلاش مجموعه ی بذر افشان در این روزهای کرونایی می گذرد. از علیرضا بذر افشان تا کنون تله فیلم های تنگنا و انتقال و فیلم های خط قرمز و نابرده رنج و نقطه چین و آثار بسیاری دیده ایم .آثاری در سیر تکاملی موفق و باید به انتظار زانر کمدی او نشست تا شاهد نبوغ او در این زمینه باشیم. (خود خواسته به تهیه کنندگی سعید سالار زهی و کاشانی تا در این روزهای کسل کننده ی کرونایی بهانه ای شود برای گفتن از اهمیت این ژانر.

کمدی اثری فرحبخش است که یقینا به پایان خوب می رسد. بنابراین در کلیت اثر حرفی باقی نمی ماند جز در شکل روایت و بازی بازیگران.اهمیت و ارزش کمدی به مفهومی بستگی دارد که بواسطه ی آن مخاطبش را می خنداند.و خلاء این مفاهیم در جامعه ی این روزهای ما به (خود خواسته) ی بذرافشان اهمیتی دوچندان می دهد. اثر جدید او نه از جنس کمدی سیاه و نه هجو است و احتمالا با کمدی درامی روبرو می شویم که بارقه ی امیدبخش روزها گردد. امیدی برای مخاطبین خسته ی تلویزیون از بی برنامه گی و سال های کور کرونایی. میل و انتخاب بذرافشان در این ژانر نشان از ذکاوت و اشراف به جامعه ای ست که یرای آن فیلم می سازد. جامعه ای سردرگم و بی اعتماد به آینده که اخبار بد سرگرمی روزهایشان شده است.
باید منتظر بود تا بعد از ماه صفر شاهد لبخندهایی بر لب مخاطبینی باشیم که سال هاست دلشان برای خنده تنگ شده است...

نظر خود را درباره «(خود خواسته) ی علیرضا بذرافشان در راه...» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره (خود خواسته) ی علیرضا بذرافشان در راه... فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.