زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرخیو آگوئرو؛ زندگی کارتونی یک ستاره پرافتخار

سرخیو آگوئرو؛ زندگی کارتونی یک ستاره پرافتخار

به بهانه خداحافظی سرخیو آگوئرو از فوتبال، نگاهی داریم به افتخارات و زندگی فوتبالی این ستاره آرژانتینی.

برای بیشتر ستاره های آرژانتینی دنیای فوتبال، جام جهانی جوانان، سکوی پرتاب آنها به فوتبال اروپا و تیمهای بزرگ است. زمانی که جام جهانی 2005 به میزبانی هلند آغاز شد و آرژانتینی ها در بازی اول با یک گل مغلوب آمریکا شدند، به نظر می رسید که بازیکنان آلبی سلسته فاقد کیفیت لازم برای درخشش در مسابقات و ترانسفر شدن به فوتبال اروپا باشند. اما این یک قضاوت زودهنگام بود. آرژانتینی ها در بازی های بعدی خود، مقابل مصر، آلمان، کلمبیا، اسپانیا، برزیل و نیجریه پیروز شدند و عنوان قهرمانی این رقابتها را برای پنجمین بار از آن خود کردند. هرچند بازیکنان جوانان آرژانتین تحت الشعاع درخشش لیونل مسی قرار گرفتند که بهترین بازیکن و آقای گل تورنمنت شد، اما این تیم محدود به مسی نمی شد.

دو سال گذشت. رقابتهای 2007 در کانادا برگزار می شد و فرصتی مناسب برای پسری 19 ساله بود که خود را به فوتبال دنیا معرفی کند. سرخیو لیونل آگوئرو دل کاستیو ملقب به کون آگوئرو متولد 2 ژوئن 1988 در بوئنوس آیرس، فوتبال حرفه ای را از ایندیپندینته شروع کرد و با ثبت 23 گل در 54 بازی لیگ، مورد توجه اتلتیکو مادرید قرار گرفت و در سال 2006 راهی لالیگا شد.

لقب آگوئرو از یک کارتون ژاپنی گرفته شده بود که او در کودکی عاشقش بود. در این کارتون کاراکتری به اسم کوم کوم بود که پدربزرگ و مادربزرگ سرخیو لقب نوه خود را از این شخصیت گرفتند.

او دو سال قبل از مسابقات جام جهانی 2007 هم با جوانان آرژانتین قهرمانی مسابقات را به دست آورده بود. اما این بار قرار بود همه کاره آلبی سلسته باشد. آرژانتینی ها هرچند در بازی نخست خود، مقابل چک( 0-0) متوقف شدند، اما باز هم روند بردهای آنها از بازی دوم آغاز شد. پاناما، کره شمالی، لهستان، مکزیک، شیلی و بالاخره جمهوری چک در فینال، همه مقابل آرژانتین شکست خوردند. وقتی چکها در فینال پیش افتادند، تنها دو دقیقه بعد آگوئرو گل تساوی را به ثمر رساند و زمینه ساز برد(2-1) تیمش شد. با این گل هم 6 گله شد و آقای گل تورنمنت، و هم بهترین بازیکن رقابتها.

در همان سال در برد(3-0) مقابل بولیوی، گل اول مسابقه را به ثمر رساند تا اولین گل ملی خود را برای بزرگسالان آرژانتین هم جشن بگیرد. افتخارات ملی آگوئرو در سال 2008 ادامه پیدا کرد. این بار در المپیک پکن، آلبی سلسته مقابل ساحل عاج، استرالیا، صربستان، هلند، برزیل و نیجریه برنده شد و از عنوان قهرمانی خود در المپیک دفاع کرد. آگوئرو در برد(3-0) نیمه نهایی مقابل برزیل، ستاره میدان بود و دو بار در دقایق 52 و 58 برای تیمش گلزنی کرد. او تا سال 2021 در تیم ملی بزرگسالان آرژانتین 101 بار به میدان رفت و 41 گل هم به ثمر رساند.

زندگی پرماجرای آگوئرو بعد از المپیک هم ادامه پیدا کرد. در 19 فوریه 2009 او با جیانینا کوچک ترین دختر دیه گو مارادونا ازدواج کرد. ازدواجی که چهار سال ادامه پیدا کرد و فرزندی به نام بنجامین نتیجه اش بود اما سرانجام در سال 2012 به جدایی منجر شد.

در همان ایام، هواداران یک تتو روی دست سرخیو دیدند؛ نوشته ای با خط « تِنگوار»؛ خطی که توسط جِی.آر.آر.تالکیِن نویسنده کتاب ارباب حلقه ها و هابیت اختراع شده بود و سرخیو هم عبارت« کون آگوئرو» را با این دستخط روی دست خود تتو کرد.

او با اتلتیکو در سال 2010 در کوپا دل ری نایب قهرمان شد اما قهرمانی لیگ اروپا و سوپرکاپ این رقابتها را به دست آورد و یک سال بعد در حالی راهی منچسترسیتی شد که در 175 بازی لیگ برای اتلتی، 74 بار موفق به گلزنی شده بود. سیتی برای مهاجم 173 سانتی متری آرژانتینی 35 میلیون پوند هزینه کرد. در پایان همان فصل، هیچ کدام از هواداران یونایتد از این هزینه ناراحت نبودند. آگوئرو در لیگ 12-2011 بهترین گلزن تیمش بود و با 23 گل زده( شامل یک هت تریک مقابل ویگان اتلتیک)، بعد از فن پرسی و وین رونی، سومین گلزن برتر بیستمین دوره لیگ برتر لقب گرفت.

اما همه این گلها وشاید کل زندگی ورزشی آگوئرو تحت الشعاع آخرین گل این دوره لیگ برتر قرار گرفت. روز 13 می 2012، سیتی برای قهرمانی در لیگ برتر باید کوئینز پارک رنجرز را شکست می داد. بازی تا دقیقه 90 به نفع رنجرز پیش می رفت. اما سیتی در ثانیه های تلف شده به بازی برگشت. ابتدا ژکو بازی را مساوی کرد و بعد نوبت به آگوئرو رسید تا سیتی را برنده و بعد از 44 سال، قهرمان لیگ کند.

 آگوئرو درسیتی به تمامی افتخارات ممکن رسید. قهرمانی های بعدی لیگ برتر در سالهای 2014، 2018، 2019 و 2021 به دست آمدند. فتح جام حذفی در سال 2019، قهرمانی لیگ کاپ 2014، 2016، 2018، 2019، 2020 و 2021، سه بار فتح کامیونیتی شیلد در سالهای 2012، 2018 و 2019 و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021، سرخیو را به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ منچسترسیتی تبدیل کرد.

سال 2021 تنها جای خالی کلکسیون آگوئرو هم پر شد. آرژانتین فاتح کوپا آمه ریکا شد تا داستان پرافتخار آگوئرو پایانی خوش داشته باشد؛ درست مثل کارتون های محبوب سرخیو.

نظر خود را درباره «سرخیو آگوئرو؛ زندگی کارتونی یک ستاره پرافتخار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سرخیو آگوئرو؛ زندگی کارتونی یک ستاره پرافتخار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.