زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی سبک های مختلف بازی های رایانه ای + لینک دانلود

معرفی سبک های مختلف بازی های رایانه ای + لینک دانلود

امروزه گستره بازی های رایانه ای در حال افزایش بوده و این سرگرمی پرطرفدار در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.

تنوع سبک های بازی های ویدیویی امروزه بسیار گسترش یافته و ژانر های مختلفی برای گیمرها در دسترس می باشد. البته با افزایش بازی های رایانه ای ، طبقه بندی در این نوع محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد و البته این نوع طبقه بندی باعث دسترسی راحتر کاربر به گیم مد نظر خود می باشد. اگر بخواهیم به صورت تخصصی تفکیک را انجام دهیم، به کتاب "هنر طراحی بازی های رایانه ای" نوشته کریس کرافورد بر می گردیم. او کتابش را با توجه تجربه شخصی پلیرها از گیم پلی بازی برای هر سبک نوشت و خود نیز اشاره و تاکید خاصی بر پیشرفت پیوسته بازی های کامپیوتری داده، که احتمالا دسته بندی های که خودش انجام داده منسوخ می شود. پیش بینی او اشتباه نبوده و همین اتفاق نیز افتاد که امروزه شاهد سبک های تخصصی تری مانند بتل رویال ، محیط بازی مدار ، نقش آفرینی و ... هستیم.

نکته بعدی که باید مد نظر قرار بدیم، زیر سبک ها بوده که به طور کل جز سبک های اصلی و دارای ویژگی های خاص تر می باشند. اگر با مثال بخواهیم توضیح دهیم، مثلا سبک تیراندازی یا شوتر خود این ژانر دارای دو دسته به نام تیرانداز اول شخص و سوم شخص می باشد، که در تیرانداز اول شخص ، بازیکن پنهان و فقط اسلحه یا دست او معلوم است. بر عکس این قضیه در سوم شخص، پلیر در صفحه نمایش پیدا و قابل کنترل می باشد. بر اساس توضیحاتی که در بالا دادیم، حالا وارد سبک های اصلی خواهیم شد که دارای هشت دسته بندی هستند. این دسته بندی ها شامل: اکشن، تیراندازی یا شوتر، ماجراجویی، اکشن ماجراجویی، نقش آفرینی ، استراتژی ، ورزشی و شبیه سازی می باشند.

ژانر اکشن:

بازی اکشن به سبکی گفته می شود که روش اصلی برای پیشرفت در مراحل باید از طریق فعالیت های فیزیکی پلیر مانند، درگیری و زد و خورد، استفاده از سلاح گرم و سرد، مشت و لگد و ... می باشد. حرکت و جست و خیز به نقاط مختلف بازی و پیدا کردن مکان های ناشناخته، درگیری های نفس گیر و ... همه از ویژگی این ژانر می باشد. البته خود این سبک دارای زیر گروه های مختلف می باشد که به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

برخی از بازی های سبک اکشن:

Bionic Commando
Dino Crisis
Garshasp
Terminator

دانلود بازی اکشن
دانلود بازی اکشن

ژانر تیراندازی:

دانلود بازی تیراندازی یا Shooter Game به سبکی از بازی های رایانه اطلاق می شود که کاربر باید به دشمنان خود با استفاده از سلاح تیراندازی کند و بر عکس، دشمنان او نیز تیراندازی می کنند. البته خود ژانر به بخش اول شخص و سوم شخص تقسیم می شود که در سرفصل اصلی توضیح داده ایم، همچنین این سبک زیر مجموعه ژانر اکشن نیز می باشد.

برخی از بازی های تیراندازی:

Far Cry
Halo
Half-Life
Call of Duty
Battlefield

ژانر ماجراجویی:

سبک ماجراجویی یا Adventure Game به ژانر اطلاق می شود که خود پلیر نقش اصلی داستان را به عهده داشته و باید با کاوش و جست و جو کردن بازی را پیش بی اندازد، بر عکس بقیه سبک های معرفی شده به جای استفاده از فیزیک پلیر، باید به حل معما ها بپردازد. عنصر های تشکیل دهنده این سبک: روای داستان، جست و جو و اکتشاف و حل معما بوده و قالب اصلی این سبک ها معما های گوناگون بوده که در جای های مختلف داستان استفاده شده است. یکی از ژانر های زیر مجموعه این سبک می توان به اشاره و کلیک، اشاره نمود. بازیکن با استفاده موس نشانگر خود را بر روی اشیا و یا غیره می برد و سیستم بازی با استفاده از گرافیک، اطلاعاتی را به کاربر نشان می دهد.

برخی از بازی های سبک ماجراجویی:

The Black Mirror
Alone in the Dark
Sherlock Holmes
The Vanishing of Ethan Carter
Dracula

ژانر اکشن – ماجراجویی:

سبک اکشن ماجراجویی یا Action-Adventure Game یک ژانر از بازی های ویدیویی بوده که زیر مجموعه سبک اکشن می باشد. بازیکن در این ژانر علاوه بر شرکت در صحنه های درگیری باید صحنه های دیگری مانند پنهان کاری ، حل پازل و معما و ... را نیز تجربه کند که عناصر اصلی تشکیل دهنده سبک اکشن ماجراجویی می باشد. به طور کلی می توان گفت در که این سبک صحنه های اکشن وجود دارد، ولی در عمل پلیر درگیر داستان بازی نیز خواهد شد.

برخی از بازی های سبک اکشن – ماجراجویی:

Tomb Raider
Assassin's Creed
Prince of Persia
God of War
دانلود بازی GTA

ژانر نقش آفرینی:

سبک نقش آفرینی یا Role-playing Video Game به اختصار RPG ژانری از بازی های رایانه ای می باشد که پلیر مسئولیت به عهده گرفتن قهرمان یا گروهی از قهرمانان را در دنیای بسیار گسترده دارد و البته تفاوت های زیادی با دنیای واقعی دارد.در بازی های نقش آفرینی پیشرفت قابل توجهی در طول زمان بازی مشاهده خواهید کرد که البته می توان به افزایش مهارت قهرمان یا تیم، پیشرفت تجهیزات و .. اشاره نمود. در سبک آر پی جی قصه پردازی اولویت اول و پیچیده ای می باشد و داستان این گیم ها در قالب ماموریت های به نام اکتشاف است. هر چه قهرمان داستان پیش روی بیشتری داشته ، باعث افزایش مهارت پلیر و اتمام مراحل به آسانی می شود.

برخی از بازی های سبک نقش آفرینی:

Dark Souls
Diablo
Dragon Age
Fallout

ژانر استراتژی:

بازی استراتژیک یا راهبردی نوعی از سبک بازی های رایانه ای بوده که باید با استراتژی مناسب به هدف خود برسید که البته باید در این سبک بازی حرکت کاملا اصولی برای مدیریت منابع، امتیاز، غذا، نیرو و ... داشته باشید و با داشتن برنامه ریزی دقیق هر چه سریع تر بر حریف خود مسلط شوید. خود این ژانر دارای زیر سبک مانند: استراتژی همزمان، تاکتیک همزمان، استراتژی نوبتی، میدان جنگ، شهر سازی و برج دفاعی می باشد.

برخی از بازی های سبک استراتژی:

Stronghold
Age of Empires
Company of Heroes
Warcraft
Neighbours from Hell

ژانر ورزشی:

سبک ورزشی یا Sports Game مانند ورزشی های واقعی مد های رقابتی و مسابقه ای را به همراه دارند و با ارائه چالش های مختلفی مانند: فیزیکی ، دقت و سرعت ری اکشن های بازیکن ها را می سنجند. این بازی ها ورزش ها شبیه سازی کرده و ورزشکاران توانایی های خود را مانند: سرعت، شتاب، قدرت و ... به کار می گیرند. همچنین این بازی در استادیوم یا زمین های ورزشی انجام شده و دارای گزارشگر و مفسر برای تفسیر بازی را نیز به همراه دارند. گیم های قدیمی ورزشی دارای گرافیک ساده دو بعدی بوده ، اما امروزه شاهد بازی های ورزشی هستیم که بسیار واقع گرایانه بوده و با کیفیتی بسیار بالا عرضه می شود.

برخی از بازی های سبک ورزشی:

PES
FIFA
Virtua Tennis
Need for Speed
Forza
WWE

دانلود بازی ورزشی
دانلود بازی ورزشی

حالا با که برخی از این سبک های آشنا شده اید، می توانید دسته بندی مورد علاقه خود را پیدا کرده و در بازی های مربوط به سبک خود را انجام دهید. در پایان تمامی بازی های معرفی شده را می توانید در سایت دانلود بازی کامپیوتر مدرن دانلود و با ترافیک نیم بها و همچنین به همراه نسخه دوبله فارسی آنها دانلود کرده و لذت ببرید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی سبک های مختلف بازی های رایانه ای + لینک دانلود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی سبک های مختلف بازی های رایانه ای + لینک دانلود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.