زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکوردهای دست نیافتنی سامی الجابر در الهلال و عربستان

رکوردهای دست نیافتنی سامی الجابر در الهلال و عربستان

سامی الجابر فوتبالیست عربستان، در بین بازیکنان آسیایی دارای یک رکورد کم نظیر است؛ حضور در چهار جام جهانی.

حتی حالا که الهلال عربستان برای چهارمین بار قهرمان فوتبال آسیا شده و عنوان پرافتخارترین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان را از آن خود کرده است، رکوردهایی وجود دارند که هیچ یک از ستارگان کنونی الهلال به آن دست پیدا نکرده اند. نه بافه تیمبی گومیس و نه موسی مارگا. از جمله این رکوردها می توان به 23 گلی اشاره کرد که سامی الجابر در رقابتهای قهرمانی آسیا برای الهلال وارد دروازه رقبا کرده است. در بین بازیکنان عربستانی، یاسرالقحطانی با 18 گل زده نزدیک ترین رقیب سامی الجابر است و در بین اروپایی های الهلال، گومیس با 16 گل زده، هنوز فرصت زیادی دارد تا به سوپرسامی برسد.

سامی الجابر در روز 11 دسامبر 1972 در ریاض به دنیا آمد. مهاجم 177 سانتی متری فوتبال عربستان و باشگاه الهلال که اعراب به او لقب سوپرسامی داده بودند، 19 سال در الهلال بازی کرد و هرگز پیراهن هیچ تیم عربستانی دیگر را به تن نکرد. سامی از سال 1988 تا 2007 در 305 مسابقه برای الهلال، 180 گل برای این تیم به ثمر رساند. شاید یکی از بدشانسی های این بازیکن قانون فوتبال عربستان بود که تا مدت ها اجازه نمی داد سعودی ها در تیم های اروپایی بازی کنند. بعدها در سال 2000 جابر فرصت یافت که برای مدتی کوتاه به صورت قرضی راهی ولوورهمپتون انگلیس شود اما دوران کوتاه بازی وی در لیگ برتر با 4 بازی در  این تیم خاتمه یافت.

الجابر یک بار در سال 2000 با الهلال قهرمان باشگاههای آسیا شد. تا قبل از آن رقابتها الهلال تنها یک بار فاتح باشگاههای آسیا شده بود. اما در سال 2000 و در فرمت قدیمی رقابتها، الهلال میزبان مرحله گروهی و نهایی رقابتها شد. این تیم بعد از دو برد مقابل السد قطر پای به دور گروهی گذاشت و آن گاه با برتری مقابل ایرتیش قزاقستان و الشرطه عراق و تساوی با پرسپولیس به دور نهایی صعود کرد. جایی که دو برد در برابر سوون سامسونگ کره جنوبی و جوبیلو ایواتا ژاپن در انتظار الهلال بود تا سامی الجابر با این تیم فاتح آسیا شود.

در آن زمان جام دیگری نیز در آسیا برگزار می شد؛ جام برندگان جام آسیا که الجابر در سالهای 1997 و 2002 این جام را نیز بالای سر برد و با فتح سوپرکاپ 1997 آسیا افتخارات باشگاهی خود را تکمیل کرد.

در رده ملی مهاجم عربستان فرصت حضور در 4 جام جهانی را به دست آورد و 3 بار در جام های 1994( مقابل مراکش)، در سال 1998( مقابل آفریقای جنوبی) و در سال 2006( در برابر تونس) موفق به گلزنی شد؛ وی همچنین 7 بار فاتح لیگ عربستان و در سال 1996 نیز قهرمان جام ملت های آسیا شد. الجابر در سال 2009 کمک مربی الهلال شد و در فصل 13-2012 کمک مربی اوسر فرانسه شد. او در سال 2014 سرمربی الهلال شد و پس از آن نیز مربیگری الوحده و الشباب را بر عهده گرفت.

 

نظر خود را درباره «رکوردهای دست نیافتنی سامی الجابر در الهلال و عربستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رکوردهای دست نیافتنی سامی الجابر در الهلال و عربستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.