زمان مطالعه: 4 دقیقه
سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار به منظور همانگ سازی امور دانشجویان دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. برای ورود به آموزشیار مطالعه راهنمای استفاده از این سامانه ضروری است.

سامانه آموزشیار به دلیل نیاز دانشجویان به استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی و به صورت هماهنگ و سیستماتیک بین تمام واحد های دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. آسمونی در این بخش به معرفی سامانه دانشجویی آموزشیار می پردازد.

دانشگاه آزاد، یکی از موفق ترین و پرجمعیت ترین دانشگاه های کشور است که قطعا برای رسیدگی به امور دانشگاهی و ارائه تسهیلات برای دانشجویان خود نیازمند به یک سامانه جامع و هماهنگ می باشد. این دانشگاه از واحدهای زیادی تشکیل شده که هر کدام از این واحدها زیر نظر سامانه ای جداگانه ومختص به دانشگاه خود، تحت عنوان سامانه سیدا قرار می گرفت. سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به منظور مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در 29 مرداد ماه 99 راه اندازی شد.

سامانه آموزشیار به غیر از بخش ورود به پروتال شخصی دانشجو، شامل بخش های مختلفی از جمله سیستم پشتیبانی، آرشیو خبر ها، سایت آموزش، بخش اطلاعیه و قسمتی درباره اطلاعات تماس و آدرس سازمان مرکزی می شود.

معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

این سامانه به منظور ارائه و توزیع بهتر خدمات نوین آموزشی در جهت آسودگی و رفع نیازهای دانشجویان و اساتید محترم، به طور پیوسته بروزرسانی خواهد شد. دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می توانند از طریق سامانه ی آموزشیار اموری زیر را پیگیری نمایند:

  • برنامه های نیمسال تحصیلی
  • گروه های درسی ارائه شده در ترم جاری و آینده
  • ارزشیابی اساتید
  • ارائه شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی
  • انجام امور فارغ التحصیلان
  • انتخاب واحد و ثبت نام دروس
  • اعتراض به نمرات و پیگیری ها
  • ارائه برنامه کلاسی
  • مشاهده نمره ها
  • ثبت درخواست های مختلف از جمله درخواست وام دانشجویی و...

علاوه بر موارد فوق، ارائه دیگر خدمات آموزشی، از جمله ارسال درخواست دانشجویان مبنی بر ارسال گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، از دیگر ویژگی  های مهم سامانه آموزشیار است. همچنین، امکان برگزاری امتحانات تئوری و عملی به صورت هماهنگ در سبک های متنوع از مهم ترین دستاوردهای اجرایی در این سامانه به شمار می رود.

آموزش ورود به آموزشیار دانشگاه آزاد

با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان، اساتید و  پرسنل دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف برای طی کردن روند آموزشی، پژوهشی و مالی خود می بایست وارد سامانه جامع آموزشیار شده و امور مربوط به این دانشگاه را از طریق سامانه مذکور انجام دهند.

پس از ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی edu.iau.ac.ir با صفحه زیر رو به رو می شوید که جهت راهنمایی کاربران، چهار بخش “راهنمای دانشجویان”، ”راهنمای پرسنل”، “راهنمایاساتید” و “راهنمای دانشجویان جدید الورود” ارائه شده اند.

راهنمای آموزشیار

در قسمت راهنمای دانشجویان، اساتید و پرسنل و پرسنل سازمانی فایل هایی تحت عنوان “کد و نام استان ها”، “کد و نام واحد ها”، “کد و نام گروه های آموزشی” ارائه شده که جهت تسهیل امور شماعزیزان، در متن زیر قرار داده شده است.

  • ورود دانشجویان

پس از کلیک روی قسمت دانشجو کادر مربوط به “شماره دانشجویی” نشان داده می شود که نکته مهم در این بخش آن است که کادر باید به روش کد منطقه دانشگاهی و شماره دانشجویی پر شود و سپس گزینه “ورود” را بفشارید.

ورود به آموزشیار دانشجویان

سپس به صفحه جدیدی وارد می شوید که باید کادرهای مربوط به “نام کاربری” (کد واحد + شماره دانشجویی + edu@)، “کلمه عبور” (کد واحد + شماره دانشجویی) و “کد تصویر” را پر کرده و سپس دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید.

نکته: توجه کنید که برای تکمیل کادر نام کاربری دیگر نیازی به نوشتن edu@ نیست و وارد کردن (کدواحد + شماره دانشجویی) کافی می باشد.

اگر برای بار اول به سایت آموزشیار وارد شده اید، با صفحه فوق مواجه خواهید شد و شماره موبایلی که در سایت آموزشیار ذخیره شده بود نشان داده می شود. در صورتی که تمایل به ثبت شماره موبایل جدیدی دارید، می بایست آن را در کادر مربوطه وارد نموده و سپس گزینه ارسال کد را بفشارید. پس ازآن، “کد فعالسازی” به شماره موبایل سیو شده پیامک می گردد که بایستی بعد از وارد نمودن آن در کادر مربوطه، گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

 در صورت طی نمودن صحیح مراحل و ثبت کلمه عبور، می بایست بعد از آن گزینه “صفحه ورود” را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل فوق، به پروفایل شخصی خود وارد می شوید و می توانید از قسمت سمت راست صفحه، امکانات و خدمات موجود را مشاهده فرمایید.

مراحل فوق که توضیح داده شد، مختص به ورود دانشجویان به نرم افزار آموزشیار می باشد.

  • ورود اساتید

اساتید محترم جهت ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه، مراحلی مانند مراحل فوق را طی می نماینداما تنها تفاوتی که وجود دارد این است که بعد از تیک زدن و موافقت با قوانین، طبق راهنمای مجزایی که برای ورود به سایت ارائه شده است، اقدام به تکمیل کادر های “کلمه عبور” و “نام کاربری” خویش می نمایند.

ورود به آموزشیار اساتید

  • ورود پرسنل و همکاران

ورورد به سامانه آموزشیار برای پرسنل نیز مانند مراحل ورود به سامانه برای اساتید می باشد و تنها تفاوت آن این است که بعد از تیک زدن و موافقت با قوانین، مطابق با راهنمای مجزایی که برای ورود به سایت در تصویر زیر ارائه شده است، اقدام به تکمیل کادر های “کلمه عبور” و “نام کاربری” خویش مینمایند.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد خدمات دیگری نیز ارائه داده است که ثبت دروس، امکان برگزاری کلاس هااز طریق سایت به صورت استانی، تسهیل در فرآیند نقل و انتقال دانشجو بین واحدها، ارائه میزان شهریه دانشگاه آزاد، مدیریت واحد در مدل شبکه ای یکپارچه، حذف ترم تحصیلی دانشگاه آزاد، نظارت جامع بر آمار و یکپارچگی و ارتباط داده  ها از جمله ویژگی  های سامانه آموزشیار می باشند.

نظر خود را درباره «سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.