زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با زبان برنامه نویسی سالیدیتی

آشنایی با زبان برنامه نویسی سالیدیتی

زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد و سپس توسط تیم اتریوم توسعه یافت .

زبان برنامه نویسی سالیدیتی

سالیدیتی (Solidity) یک زبان برنامه نویسی شی‌گرا (OOP) و سطح بالا است که از آن برای ایجاد قراردادهای هوشمندی که تراکنش‌ها را روی بلاک چین خودکار می کنند استفاده می‌شود.زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) برای اولین بار در سال 2014 ارائه شد و سپس توسط تیم اتریوم توسعه یافت. توسعه‌دهندگان زیادی از این زبان برنامه نویسی برای ایجاد برنامه‌های کابردی مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کنند.

کاربرد زبان سالیدیتی در ارز دیجیتال

از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی برای ایجاد قرارداد هوشمند روی بلاک چین اتریوم و فعالیت‌های مرتبط استفاده می‌شود. قرارداد هوشمند به زبان ساده یک پروتکل کامپیوتری است که روی انواع بلاک چین پیاده‌سازی می‌شود. در این نوع از قراردادها در صورت تحقق یک سری شرایط، دستورات خاصی که توسط برنامه‌نویس به آن‌ داده شده است، اجرا می‌شود. کلاس‌ها و کتابخانه‌های زیادی در سالیدیتی وجود دارد که می‌تواند به توسعه قرارداد هوشمند کمک کند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این زبان که برای بلاک چین اتریوم، امنیت و شفافیت به وجود آورده است.

قرارداد هوشمند در زبان سالیدیتی

یک قرارداد هوشمند در زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی توسط مجموعه‌ای از داده‌ها و یک قطعه کد تعریف می‌شود که داخل یک آدرس در شبکه اتریوم قرار گرفته است. تراکنش‌های داخل بلاک در بلاک چین توسط این قرارداد مدیریت می‌شوند. یک آدرس مشخص در قالب یک کلید رمزنگاری به هر بلاک اختصاص یافته است. این آدرس از طریق اعمال آدرس بلاک قبلی به وجود می‌آید. به همین دلیل بین بلاک‌های مجاور یک ارتباط ایجاد می‌شود که امکان ایجاد هرگونه تغییر در بلاک‌ها تنها از این روش ممکن است.

امکانات زبان برنامه نویسی سالیدیتی

  • رویدادها: رویدادها یا Event های مختلفی که برای نگارش دیتاهای مرتبط با قراردادهای Blockchain Log قرار می‌گیرند.
  • سطح دسترسی: دو نوع سطح دسترسی در این زبان تعبیه شده‌اند که عمدتاً با عناوین mortal و own شناخته می‌شوند.
  • تغییر رفتار تابع: با اصلاح و بازنویسی توابع در قراردادهای وارث، فرصت تغییر رفتار در توابع فراهم خواهد شد.
  • امکان Import فایل‌ها: می‌توان کدهای مربوط به فایل‌های مختلف را وارد محیط زبان برنامه‌نویسی Solidity کرد.
  • مدل داده‌ای ایستا: با توجه به شباهت‌ بسیار زیاد که این زبان با زبان‌های تخصصی دیگر مثل جاوا اسکریپت دارد، مدل داده‌ای در آن ایستا است.
نظر خود را درباره «آشنایی با زبان برنامه نویسی سالیدیتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با زبان برنامه نویسی سالیدیتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.