زمان مطالعه: 2 دقیقه
سافاری یا وحش گشت در دل طبیعت

سافاری یا وحش گشت در دل طبیعت

سافاری یک نوع سفر است اما با سایر سفرهای معمولی تفاوتی دارد که در این پست با آن آشنا می شویم.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

سافاری یا سفاری (به انگلیسی Safari) به معنای سفر گردشگری، دشت گردی و بیابان گردی است که هدف از این سفر مهیج، دیدن طبیعت و جانوران می باشد. در فرهنگ فارسی معنی سافاری را، "وحش گشت" نامیده اند. در ادامه مطلب آسمونی با سافاری بیشتر آشنا می شویم.

سافاری چیست؟

در سافاری، افراد می توانند توسط ماشین های مخصوص سافاری، در کویر یا طبیعت گردش کنند. تورهای سافاری آفریقا از همه بیشتر شناخته شده هستند. بازدیدکنندگان می توانند در ماشین های مخصوص وارد مناطق حفاظت شده ای بروند و از حیوانات عظیم الجثه و وحشی (شیر، ببر، بوفالو، اسب دریایی، کرگدن، زرافه و ...) دیدن کنند. تانزانیا یکی از کشورهایی است که مردم از سرتاسر جهان برای تور سافاری به آنجا می آیند زیرا دارای حیوانات کمیاب و عظیم الجثه بسیاری است.
تور سافاری در گذشته با هدف شکار حیوانات طبیعت انجام می شده اما خوشبختانه امروزه این روش منسوخ شده و حتی غیرقانونی است و افراد فقط به دیدن طبیعت و حیوانات می روند.

سافاری در تانزانیا
سافاری در تانزانیا
  • سافاری در کویر

سافاری کویر نوعی تور آفرود است. در سافاری کویر، افراد ماجراجو می توانند با استفاده از ماشین مخصوص سافاری با سرعت بالایی از روی تپه های شنی حرکت کنند. البته این خودروها راننده مخصوص خود را دارد و  افراد اجازه رانندگی ندارند. هیجان و لذتی که افراد در هنگام رانندگی در پستی و بلندی های کویر بدون محدودیت سرعت تجربه می کنند با رانندگی معمولی در شهر یا حتی پیست های اتومبیل رانی کاملاً متفاوت است.

  • سافاری وحشت چیست؟

سافاری وحشت یکی دیگر از انواع سافاری است اما ارتباطی با طبیعت ندارد. افرادی که به دنبال ژانر ترس و دلهره آور هستند به سمت این نوع سافاری می روند اما محل آن در شهر است نه در دل طبیعت. از سافاری وحشت می توان به اتاق فرار اشاره کرد.

سافاری در ایران

سافاری در ایران (سافاری در کویر)
سافاری در ایران (سافاری در کویر)

سافاری در ایران قدمت زیادی ندارد و تقریباً نوعی صنعت نوپا است. بنابراین افراد ماجراجو در ایران به مناطق بکر کویری می روند و این گونه سفرهای مهیج را تجربه می کنند. هدف سافاری لمس طبیعت، زندگی کمپینگ، تجربه سختی ها و هیجان در طبیعت است که در زندگی شهری چنین چیزهایی را نمی توان تجربه کرد.

  • معروف ترین کویرهای سافاری در ایران

  1. سافاری در کویر ابوزید آباد (حوالی کاشان اصفهان)
  2. سافاری در کویر ریگ زرین (حوالی بیابان های نائین اصفهان)
  3. سافاری در کویر کاراکال (پیرامون کویر یزد)
  4. سافاری در کویر ورزنه (کویر شهر ورزنه اصفهان)
  5. سافاری در کویر مصر (یکی از زیباترین کویرهای اصفهان)
  6. سافاری در کویر مرنجاب (حوالی استان اصفهان)

ماشین سافاری

ماشین سافاری کویر
ماشین سافاری کویر

برای سافاری معمولاً، ماشین های دو دیفرانسیلی کاربرد دارند. برای سافاری در ایران معمولاً از پاترول سافاری استفاده می کنند. اما در برخی موارد از خود حیوانات مانند شتر و اسب بجای خودرو هم می توان استفاده کرد.

نظر خود را درباره «سافاری یا وحش گشت در دل طبیعت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سافاری یا وحش گشت در دل طبیعت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.