درج نظر
مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه زهرا شجاعی

زندگینامه زهرا شجاعی

زهرا شجاعی یکی از سیاستمداران اصلاح طلب بود که در دولت خاتمی ریاست مرکز امور مشارکت زنان را بر عهده داشت.

زهرا شجاعی سیاستمدار اصلاح طلب و استاد دانشگاه بود. او در بهمن ماه ۱۴۰۰ به نشانه اعتراض از نابرابری مجری برنامه جهان آرای شبکه افق، این برنامه را ترک کرد.

سیدمحمد خاتمی در مراسم سومین روز درگذشت زهرا شجاعی

زهرا شجاعی ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. روز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در سومین روز درگذشت زهرا شجاعی سیاستمداران زیادی حضور یافتند. در ادامه با آسمونی باشید و زندگی‌نامه زهرا شجاعی را ببینید.

درباره زهرا شجاعی

زهرا شجاعی سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. وی سیاستمدار اصلاح‌ طلب بود. او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. زهرا شجاعی در دولت سیدمحمد خاتمی ریاست مرکز امور مشارکت زنان را بر عهده داشت. ایشان در دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا هم تدریس کرده و مدتی نیز مشاور وزیر کشور بود. زهرا شجاعی به‌ عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۱۴۰۰ هم ثبت‌ نام کرده بود. همسر وی حجت‌ الاسلام مرادعلی توانا استاد دانشگاه الزهرا و محقق در زمینه تاریخ معاصر است. او سال ۱۳۵۶ ازدواج کرده بود و دو دختر دارد.

سوابق کاری زهرا شجاعی

  • رئیس مرکز مشارکت امور زنان
  • مشاور وزیر کشور
  • مشاور وزیر آموزش و پرورش
  • رئیس کمیسیون امور بانوان
  • عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان

زهرا شجاعی در برنامه جهان آرا

یکی از حواشی زندگی زهرا شجاعی ترک برنامه جهان آرا است. بهمن ماه ۱۴۰۰ زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان در دولت یازدهم که پس از حاشیه‌های برنامه جهان‌ آرای شبکه افق درباره وضعیت زنان در دولت‌های گذشته به این برنامه تلویزیونی دعوت شده بودند به نشانه اعتراض و نابرابری مجری، برنامه جهان آرا را ترک کردند. در قسمت های قبلی برنامه جهان آرا، انتقاداتی از عملکرد دولتهای اصلاحات و اعتدال در حوزه زنان و خانواده روی آنتن شبکه افق رفته بود و زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی برای دفاع از عملکرد خود به این برنامه دعوت شده بودند؛ اما مهمان تلفنی برنامه پس از صحبت های طولانی خود و توهین های مکرر و بی توجهی مجری برنامه باعث شد که زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی وسط برنامه‌ زنده شبکه افق به اعتراض استودیو را ترک کنند.

تصاویر زهرا شجاعی

زهرا شجاعی
زهرا شجاعی
زهرا شجاعی سیاستمدار اصلاح طلب
زهرا شجاعی سیاستمدار اصلاح طلب
زهرا شجاعی در برنامه جهان آرا شبکه افق
زهرا شجاعی در برنامه جهان آرا شبکه افق
ثبت نام زهرا شجاعی در انتخابات ریاست جمهوری 1400
ثبت نام زهرا شجاعی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه زهرا شجاعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه زهرا شجاعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.