زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی زهرا اشراقی

بیوگرافی زهرا اشراقی

زهرا اشراقی دختر صدیقه خمینی است و صدیقه خمینی هم یکی از دخترهای امام خمینی می باشد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

زهرا اشراقی نوه امام خمینی است. وی همسر برادر سید محمدخاتمی رئیس جمهور سابق می باشد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی زهرا اشراقی را ببینید.

درباره زهرا اشراقی

زهرا اشراقی متولد اردیبهشت ماه 1342 در تهران است. وی فعال سیاسی می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه تهران است. زهرا اشراقی نوه دختری امام خمینی و همسر محمدرضا خاتمی برادر سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق می باشد.

زهرا اشراقی و مادرش صدیقه خمینی
زهرا اشراقی و مادرش صدیقه خمینی

زهرا اشراقی فرزند صدیقه خمینی "دختر امام" می باشد. پدرش شهاب ‌الدین اشراقی روحانی مذهبی بود که سال 1329 با مادرش صدیقه خمینی ازدواج کرد. زهرا اشراقی سه خواهر به نام های نفیسه، نعیمه و عاطفه و سه برادر به نام های علی، محمدتقی و مرتضی دارد.

زهرا اشراقی بعد از سیدحسن خمینی سیاسی ترین نوه امام خمینی است. در زمان تبعید امام خمینی وی با خانواده اش به نوفل‌ لوشاتو، فرانسه رفتند. مادرش پس از مدتی به ایران بازگشت اما او به همراه پدر و نعیمه اشراقی خواهرش و علی برادرش در فرانسه ماند. وی در این باره گفته یکی از شیرین ترین اتفاقات زندگی اش دوستی با دختران همسایه های فرانسوی بود که پدرش برای ارتباط بهتر معلم فرانسوی برایشان گرفته بود. آنها بعد از 2 ماه به همراه امام خمینی به کشور بازگشتند.

ازدواج

زهرا اشراقی و همسرش
زهرا اشراقی و همسرش

زهرا اشراقی سال 1361 وقتی 19 ساله بود با سیدمحمدرضا خاتمی که 23 ساله بود ازدواج کرد. ثمره این ازدواج یک پسر بنام علیرضا و یک دختر بنام فاطمه است.

در سال 1376 با روی کار آمدن برادر همسرش سید محمد خاتمی بعنوان رئیس جمهور، زهرا اشراقی در پست معاونت اجتماعی در اموز جوانان وزارت کشور منصوب شد. او در سازمان غیر انتفاعی حامیان زنان ایران نیز حضور داشته.

زهرا اشراقی و همسرش سیدمحمدرضا خاتمی در اکران فیلم نیم رخ ها
زهرا اشراقی و همسرش سیدمحمدرضا خاتمی در اکران فیلم نیم رخ ها

حاشیه

در 21 مهر 1392، انتشار متن مصاحبه الشرق الاوسط با زهرا اشراقی، با جنجال هایی همراه شد. وی در این مصاحبه گفته بود که دوست دارد تابوشکن باشد و ضمن ابراز علاقه نسبت به سریال حریم سلطان، از علاقه‌ مندی خود به صدای هایده و مهستی سخن گفت و اینکه به دلیل جنجال‌ های احتمالی نمی‌ تواند بگوید که گوگوش را هم دوست دارد. اما زهرا اشراقی درباره این مصاحبه گفت من در این مصاحبه به خبرنگار گفتم که اسمی از این خواننده ها نبرد چون آن را در حاشیه مصاحبه و به شوخی عنوان کردم اما این خبرنگار این مطالب را پررنگ کرد.

زهرا اشراقی در کنار پدربزرگش امام خمینی
زهرا اشراقی در کنار پدربزرگش امام خمینی
نظر خود را درباره «بیوگرافی زهرا اشراقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی زهرا اشراقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.