زمان مطالعه: 1 دقیقه
رکوردهای دست نیافتنی پروین روی نیمکت تیم ملی

رکوردهای دست نیافتنی پروین روی نیمکت تیم ملی

تیم ملی کشورمان از سال 1968 همواره در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا حضور داشته است و در تمامی این ادوار به عنوان یکی از مدعیان وارد مسابقات شده است.

 ایران در تمام این دوره‌ها از مرحله گروهی صعود کرده و یکی از هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی بوده است.

اما در سال 1992 ایران با علی پروین ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ خود در این مسابقات را به دست آورد. شاگردان پروین که دو سال قبل قهرمان بازی‌های آسیایی شده بودند، با امید پای به این رقابت‌ها گذاشتند اما تصمیمات عجیب کادر فنی، سبب شکست و حذف زودهنگام این تیم شد. پروین در اولین مسابقه مقابل کره شمالی از ترکیب احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، نادر محمدخانی، رضا حسن‌زاده، مهدی فنونی‌زاده، مهدی ابطحی، مجتبی محرمی، سیروس قایقران، مرتضی کرمانی مقدم، جمشید شاه‌محمدی و فرشاد پیوس استفاده کرد. این بازیکنان 90 دقیقه در میدان حضور داشتند و سرانجام با دو گل پیوس و قایقران، ایران را به برتری(2-0) رساندند.

5 مهر ماه 70، پایان دوران خوش علی پروین در تیم ملی | طرفداری

 دو روز بعد در مقابل امارات، پروین باز هم از این بازیکنان در ترکیب ایران استفاده کرد. شاگردان والری لوبانوفسکی باتجربه تمام راه‌های هجومی ایران را بسته بودند ولی ترکیب ایران در طول 90 دقیقه بازهم تغییر نکرد و سرانجام مسابقه بدون گل تمام شد تا پروین پس از مسابقه بگوید اماراتی‌ها 90 دقیقه دفاع کردند.

دو روز بعد در دیدار با ژاپن، نوبت به آخرین دیدار ایران رسید و بازهم، همان ترکیب اولیه مورد استفاده قرار گرفت و حتی وقتی در دقیقه 53، جمشید شاه‌محمدی از زمین اخراج شد، تغییری در ترکیب ایجاد نشد! سرانجام ژاپن در دقیقه 87 به گل برتری دست یافت و همین یک گل سبب حذف ایران شد.

به این ترتیب پروین تنها مربی ایران در جام ملت‌های آسیا لقب گرفت که تیمش حتی موفق به صعود از گروه خود نشد. ولی همچنین تنها مربی در بین تمام مربیان حاضر در تاریخ جام ملت‌هاست که در 270 دقیقه مرحله گروهی، از ترکیبی دست‌نخورده استفاده کرد!

 

/

 

 

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رکوردهای دست نیافتنی پروین روی نیمکت تیم ملی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رکوردهای دست نیافتنی پروین روی نیمکت تیم ملی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.