زمان مطالعه: 7 دقیقه
CR7 دست نیافتنی تر از همیشه؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو

CR7 دست نیافتنی تر از همیشه؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو

دو گل در برد(5-0) مقابل بوسنی، کریس را به آمار حیرت انگیز 127 گل در 203 مسابقه ملی رساند.

 

حمله CR7 به رکورد علی دایی ؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو
یورو 2016، جایی که رونالدو در چهارمین یوروی زندگی خود گلزنی کرد.

اولین بار که رونالدو برای تیم ملی پرتغال گلزنی کرد، حتی خوشحال هم نکرد. زیرا آن گل تاثیری به حال خودش و تیمش نداشت. دوازدهم ژوئن 2004 بود و دیدار افتتاحیه یورو بین پرتغال میزبان و یونان. دیداری که قرار بود خیلی آسان باشد، تا دقیقه 90 با دو گل به سود یونان پیش می رفت و ضربه سر رونالدو در وقت های تلف شده، تنها از اختلاف دو تیم کاست. اما حالا پس از گذشت دو دهه، همان گل به ظاهر بی ارزش هم به یکی از گلهایی بدل شده که لحظه به لحظه رونالدو را دست نیافتنی تر ساخته و فاصله اش را با رقبایی چون علی دایی بیشتر و بیشتر می کند. به همین بهانه مروری داریم بر گلهای ماندگار رونالدو در بازیهای ملی وی برای پرتغال...

30 ژوئن 2004؛ گلی که پرتغال را فینالیست یورو کرد

استادیو آلوالاده لیسبون تا دقیقه 26 شاهد نبرد بدون گل پرتغال و هلند در نیمه نهایی یورو بود. اما در این لحظه رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه هر کدام از تیمها یک گل در نیمه دوم به ثمر رساندند تا مسابقه(2-1) خاتمه یابد. به این ترتیب پرتغال فینالیس یورو شد و نایب قهرمان این مسابقات

4 سپتامبر 2004؛ آغاز گلزنی در مقدماتی جام جهانی

اسکونتو استادیوم شهر ریگا پایتخت لاتویا در مسابقات انتخابی جام جهانی 2006 میزبان تیم ملی پرتغال بود. در این مسابقه رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند تا هم زمینه ساز برتری(2-0) پرتغال شده و هم برای اولین بار در انتخابی جام جهانی گلزنی کند. او در 37 بازی که در انتخابی جام جهانی به میدان رفته 30 گل به ثمر رسانده است.

17 ژوئن 2006؛ پنالتی رونالدو درون دروازه میرزاپور

در روز اول مارچ 2006 در دیداری دوستانه که در آلمان برگزار شد، پرتغال(3-0) عربستان را شکست داد که گلهای اول و سوم این بازی را رونالدو زد تا برای اولین بار مقابل تیمی آسیایی گلزنی کند. چندی بعد و در دومین دیدار پرتغال در جام جهانی 2006، پرتغال در والداشتادیون فرانکفورت مقابل ایران قرار گرفت. در شرایطی که مسابقه با تک گل دکو به سود پرتغال در جریان بود، این تیم با خطای یحیی گل محمدی روی فیگو صاحب پنالتی شد و رونالدو در خلاف جهت ابراهیم میرزاپور توپ را گل کرد. این اولین گل رونالدو در جام جهانی بود. رقابت هایی که پرتغال عنوان چهارم جهان را از آن خود ساخت.

7 ژوئن 2008؛ صعود پرتغال و حذف چک

دو تیم پرتغال و چک پس از برد در اولین دیدار خود در مسابقات یورو 2008، در استاد د ژنو شهر ژنو مقابل هم قرار گرفتند. مسابقه دو تیم در نیمه اول (1-1) تمام شد اما رونالدو در دقیقه 63 گل صعود تیم خود را به ثمر رساند. این مسابقه سرانجام(3-1) خاتمه یافت تا پرتغال صدرنشین شده و چک حذف شود. چهار سال بعد و در اولین دیدار یک چهارم نهایی یورو 2012، کریستیانو رونالدو باز هم در برابر چک ها درخشید و در دقیقه 79 تک گل مسابقه را در استادیوم ملی ورشو به ثمر رساند تا پرتغال راهی نیمه نهایی یورو شود.

cristiano-ronaldo-most-important-national-goal
مسابقه با یونان، جایی که اولین گل ملی رونالدو به ثمر رسید.

17 ژوئن 2012؛ حذف هلند و گلزنی در سومین یورو

تیم پرتغال مسابقات یورو 2012 را با باخت مقابل آلمان آغاز کرد تا پس از برد مقابل دانمارک، دیدار این تیم در برابر هلند یه دیداری حساس برای دو تیم بدل شود. هلند برای صعود حتما باید می برد و پرتغال نیز شرایطی مشابه داشت. در این مسابقه هلندی ها گل اول بازی را به ثمر رساندند اما در ادامه و در دقایق 28 و 74 رونالدو دو گل به ثمر رساند تا هم سبب برد(2-1) تیم خود شده و هم در سومین یوروی زندگی خود گلزنی کرده باشد.

6  سپتامبر 2013؛ هت تریک برای اولین بار

تیم پرتغال در انتخابی جام جهانی در ویندزور پارک شهر بلفاتسم میهمان ایرلند شمالی بود. در این مسابقه میزبان ابتدا با نتیجه(2-1) پیش افتاد اما  رونالدو با سه گل خود، نتیجه را(4-2) کرد و برد را از آن پرتغال ساخت. این اولین هت تریک رونالدو پس از 10 سال بازی در تیم ملی بود..

19 نوامبر 2013؛ هت تریک برای حذف یاران زلاتان

در دیدار پلی آف برای رسیدن به جام جهانی 2014 پیشاپیش مشخص بود که نبرد پرتغال و سوئد در رقابت رونالدو و زلاتان خلاصه می شود. در روز 15 نوامبر، رونالدو با به ثمر رساندن تک گل مسابقه، گل شماره 44 خود را در دیدارهای ملی به ثمر رساند. اما اوج درخشش او به 4 روز بعد بازمی گردد. در مسابقه برگشت در خاک سوئد، ابتدا رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند و بعد نوبت به دو گل زلاتان رسید. تماشاگران فرنتس آره نا شهر سولنا لحظه به لحظه به صعود امیدوارتر می شدند اما رونالدو ابتدا بازی را به تساوی کشاند و آن گاه نتیجه را (3-2) کرد. با 4 گل او پرتغال سوئد را از رسیدن به جام جهانی بازداشت.

26 ژوئن 2014؛ گلزنی در سومین جام جهانی پیاپی

در روز 21 ژوئن 2010، رونالدو مقابل کره شمالی ششمین گل تیم خود را به ثمر رساند تا پرتغال(7-0) پیروز شده و او نیز در دومین جام جهانی خود گلزنی کند. چهار سال بعد و در آخرین دیدار پرتغال در جام جهانی برزیل، این تیم در برابر غنا به میدان رفت در حالی که هر دو تیم برای صعود نیازمند بردی پرگل بودند. در این مسابقه و در دقیقه 80 در شرایطی که دو تیم(1-1) بودند رونالدو گل پیروزی را برای پرتغال به ثمر رساند. گلی که برای صعود کافی نبود اما سبب گلزنی کاپیتان پرتغال در یک تورنمنت معتبر دیگر هم شد.

13 ژوئن 2015؛ هت تریک در ایروان

در رقابت های انتخابی یورو، رونالدو در استادیوم وازگن سارگسیان یک هت تریک دیگر انجام داد و در شرایطی که مسابقه با یک گل به سود میزبان بود، 3 گل به ثمر رساند تا در پایان پرتغال به برتری(3-2) دست یابد. به این ترتیب ارمنستان در کنار سوئد، لاتویا و آندورا بیش از سایر کشورها قربانی گلهای رونالدو شد. رونالدو به هر یک از این تیمها 5 گل زده است!

حمله CR7 به رکورد علی دایی ؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو
یورو 2004 و بازی با روسیه؛ اولین تورنمنت مهم زندگی رونالدو

6 جولای 2016؛ حذف ولز در مسیر قهرمانی پرتغال

در رقابت های یورو 2016 رونالدو تا قبل از نیمه نهایی تنها دو گل به ثمر رسانده بود که این دو گل در مرحله گروهی مقابل مجارستان به ثمر رسید؛ دو گلی که بازی را(2-2) و (3-3) کرد. اما مهم ترین گل رونالدو، سومین گل وی در این مسابقات بود. در حالی که نیمه اول مسابقه با ولز بدون گل خاتمه یافته بود، رونالدو در دقیقه 50 اولین گل پرتغال را وارد دروازه ولز کرد تا با 9 گل زده، یکی از دو گلزن برتر تاریخ مسابقات یورو شود. سه دقیقه بعد نانی بازی را(2-0) کرد و پرتغال با این برد فینالیست شد و پس از برد مقابل فرانسه، قهرمان یورو.

7 اکتبر 2016؛ اولین چهار گله در یک مسابقه

تیم پرتغال در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018، در آویرو میزبان تیم آندورا بود و رونالدو در این بازی گلهای اول، دوم، چهارم و پنجم تیمش را به ثمر رساند تا پرتغال(6-0) پیروز شود. کریس قبلا سابقه هت تریک برای تیمش را چندین بار داشت اما این اولین بار بود که در یک بازی ملی چهار گل به ثمر می رساند.اتفاقی که در 10 سپتامبر 2019 در برد (5-1) مقابل لیتوانی مجددا تکرار شد.

21 ژوئن 2017؛ گلزنی در هشتمین تورنمنت ملی 

رونالدو در اولین تجربه پرتغال در جام کنفدراسیون ها تنها 58 دقیقه بازی کرد و تیمش مقابل مکزیک(2-2) متوقف شد. اما در روز 21 ژوئن در مسابقه با روسیه میزبان کریس خیلی زود و در دقیقه 8 دروازه میزبان را گشود تا پس از گلزنی در سه دوره جام جهانی و 4 دوره یورو، در جام کنفدراسیون ها هم گلزنی کرده باشد. با این گل پرتغال(1-0) برد و سه روز بعد برتری(4-0) مقابل نیوزیلند، صعود پرتغال به نیمه نهایی را رقم زد. رونالدو در این بازی هم در دقیقه 33، هفتاد و پنجمین گل ملی خود را به ثمر رساند.  

 

8 سپتامبر 2020: رسیدن به صدمین گل 

در برتری (2-0) پرتغال مقابل سوئد در خاک سوئد و در رقابتهای سطح اول لیگ ملتهای اروپا، رونالدو دو بار موفق به گلزنی شد و به این ترتیب صدمین و صد و یکمین گل ملی خود را نیز به ثمر رساند. شمارش معکوس برای شکسته شدن رکورد علی دایی آغاز شده بود. 

23 ژوئن 2021: رکورد دایی و کفش طلای اروپا

رونالدو در تساوی(2-2) مقابل فرانسه، دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه این تیم را گشود تا هم صاحب 109 گل ملی شود و هم پنجمین گل خود را در رقابتهای یورو 2020 به ثمر برساند.

به این ترتیب تماشاگران حاضر در ورزشگاه پوشکاش آره نا شهر بوداپست، تاریخی ترین لحظات زندگی رونالدو در تیم ملی پرتغال را از نزدیک دیدند. رونالدو با 5 گلی که در این تورنمنت به ثمر رساند، هم با 14 گل زده بهترین گلزن تاریخ یورو لقب گرفت، هم در پنج یورو گلزنی کرد و هم جایزه بهترین گلزن تورنمنت را از آن خود ساخت. 

رونالدو پس از آن هم دروازه ایرلند، قطر، لوگزامبورگ و سوییس را گشود و صاحب 117 گل ملی شد. 

24 نوامبر 2022: گلزنی در پنجمین جام جهانی

در برد(3-2) پرتغال در برابر غنا در استادیوم 974 دوحه، رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند تا تنها بازیکن تاریخ باشد که در پنج جام جهانی موفق به گلزنی می شود.

16 اکتبر 2023: بیست سال گلزنی

دو گل در برد(5-0) مقابل بوسنی، کریس را به آمار حیرت انگیز 127 گل در 203 مسابقه ملی رساند. حالا او رکورد عجیب دیگری هم دارد. گلزنی در 20 سال تقویم برای تیم ملی پرتغال!

اختصاصی ورزشی آسمونی   

نظر خود را درباره «CR7 دست نیافتنی تر از همیشه؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره CR7 دست نیافتنی تر از همیشه؛ مهم ترین گلهای ملی رونالدو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.