زمان مطالعه: 5 دقیقه
روش های سفر به تهران

روش های سفر به تهران

تهران پرجمعیت ترین شهر ایران و پایتخت این کشور می باشد. برای سفر به تهران می توان از راه های مختلف زمینی، ریلی و هوایی استفاده کرد.

شهر تهران با مساحتی حدود 730 کیلومتر مربع، بزرگترین پایتخت ایران است. این شهر علاوه بر اینکه میزبان نزدیک به نیمی از فعالان صنعتی کشور است، نقطه تمرکز ساختار اداری آن نیز محسوب می شود.از این رو تقریبا در تمامی فصول سال پذیرای جمع بسیاری از خواستاران بلیط هواپیما تهران با اهداف مختلف است. برای اطلاع از نحوه روش سفر به تهران در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

سفر به تهران با ماشین شخصی

مسیرهای سفر به تهران با ماشین شخصی
مسیرهای سفر به تهران با ماشین شخصی

سفر به تهران با ماشین شخصی یکی از شیوه‌های بسیار راحت برای مسافرت به پایتخت کشورمان است. خوشبختانه وجود آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌های منتهی به تهران باعث شده تا افراد بسیاری تصمیم بگیرند که با ماشین شخصی به تهران سفر کنند. پرترددترین مسیرهای جاده‌ای منتهی به تهران عبارتند از:

  • جاده مشهد تهران حدود 899 کیلومتر (9 ساعت و 53 دقیقه) - عبور از شهرهای نیشابور سبزوار شاهرود دامغان سمنان
  •  جاده چالوس تا تهران: 197 کیلومتر (3 ساعت و 48 دقیقه) - عبور از شهرهای مرزن‌آباد آسارا و کرج
  • جاده تبریز تا تهران: 627 کیلومتر (6 ساعت و 39 دقیقه) - عبور از شهرهای زنجان:
  1. مسیر 1: 252 کیلومتر (3 ساعت و 48 دقیقه) عبور از شهرهای شیرگاه و پل سفید فیروزکوه و بومهن
  2. مسیر 2: 235 کیلومتر (4 ساعت و 6 دقیقه) عبور از شهرهای بابکان آبعلی و رودهن
  3. مسیر 3: 293 کیلومتر (4 ساعت و 34 دقیقه) عبور از شهرهای شیرگاه، پل سفید، فیروزکوه، آبسرد ایوانکی شهر ری
  • جاده محمود آباد تا تهران: 200 کیلومتر (3 ساعت) - عبور از شهرهای آمل رودهن
  • جاده بندرعباس تا تهران:
  1. مسیر 1: 1276 کیلومتر (13 ساعت و 26 دقیقه) - عبور از شهرهای سیرجان و یزد اصفهان کاشان و قم
  2. مسیر 2: 1382 کیلومتر (15 ساعت) - عبور از شهرهای سیرجان هرات بوانات صفاشهر شهرضا اصفهان و کاشان و قم
  3. مسیر 3: 1506 کیلومتر (17 ساعت و 40 دقیقه) - عبور از شهرهای داراب فسا سروستان شیراز
  • آزادراه تهران مبارکه: 465 کیلومتر – عبور از شهرهای قم کاشان و نطنز ونجف‌آباد زرین‌شهر و مبارکه
  • جاده تهران بازرگان: 880 کیلومتر – عبور از شهرهای کرج قزوین تاکستان زنجان تبریز مرند وبازرگان
  • جاده تهران تاکستان: 158 کیلومتر – عبور از شهرهای شهریار و بوئین زهرا
  •  جاده تهران سیراف: 1208 کیلومتر - عبور از شهرهای اسلام‌شهر و ساوه و دلیجان شاهین‌شهر، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز فیروزآباد جم

فاصله شهر تهران با بعضی مراکز استان‌ها

  • تهران ارومیه: 765 کیلومتر
  • تهران اصفهان: 448 کیلومتر
  • تهران اردبیل: 590 کیلومتر
  • تهران سمنان: 226 کیلومتر
  • تهران شیراز: 932 کیلومتر
  • تهران قزوین: 153 کیلومتر
  • تهران بیرجند: 1135 کیلومتر
  • تهران بوشهر: 1042 کیلومتر
  • تهران کرج: 51 کیلومتر
  • تهران ایلام: 762 کیلومتر

سفر به تهران با اتوبوس

سفر به تهران با اتوبوس
سفر به تهران با اتوبوس

سفر به تهران با اتوبوس از روش‌های مرسوم و اقتصادی برای بازدید از شهر تهران است. تهران در حال حاضر چهار ترمینال موسوم به ترمینال جنوب ترمینال غرب ترمینال شرق و ترمینال بیهقی دارد.

  • ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب تهران در محدوده میدان آزادی واقع شده است. بیشتر تعاونی‌های اتوبوس‌رانی در این ترمینال نمایندگی دارند.و این ترمینال از تهران تا بیشتر شهرهای کشور به ویژه شهرهای غرب کشور و مسیر برعکس را خدمات می‌دهد. همچنین خودروهای سواری در قسمت ورودی ترمینال غرب مستقر هستند و شما را با قیمت بالا و سرعت بسیار تند به مقصد مورد نظرتان می‌رسانند. از امکانات ترمینال غرب تهران می‌توان به رستوران و غذاخوری و نمازخانه و مسجد سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

آدرس ضلع شمالی میدان آزادی
تلفن 021-44665355
  • ترمینال جنوب تهران

 ترمینال جنوب تهران قدیمی‌ترین پایانه مسافربری در تهران است.و دسترسی به آن از طریق مترو و بی‌آر‌تی امکان‌پذیر است. در این ترمینال بسیاری از تعاونی‌های مسافربری نمایندگی فعال دارند و همچنین خودرو‌های سواری مستقر هستند تا شما را به مقصدتان برسانند. اتوبوس‌هایی که از شهرهای مرکزی و جنوبی کشور به شهر تهران سفر می‌کنند بیشتر در این ترمینال توقف می کنند. از امکانات ترمینال جنوب تهران می‌توان به اتاق مادر و کودک و نمازخانه و جایگاه سوخت و کارواش و پارکینگ و خودپرداز اشاره کرد.

آدرس بزرگراه بعثت، روبه‌روی کارخانه روغن نباتی قو
تلفن 021-55185501
  • ترمینال شرق تهران

ترمینال شرق (پایانه مسافربری شرق) در سال 1360 با مساحت 5٫3 هکتار در كلان‌شهر تهران تاسیس شده و همچنان مشغول فعالیت است. در حال حاضر به 6 تعاونی در آن فعال هستند و روزانه 25 سفر در این پایانه انجام می شود. ترمینال شرق گوشه انتهایی تهران پارس است و خارج از آن سواری ها برای مقاصد مختلف وجود دارند. برای رفتن به ترمینال شرق با وسایل حمل نقل عمومی می توانید از بی آر تی تهران پارس استفاده کنید.

آدرس خیابان دماوند، سه راه تهرانپارس، پایانه مسافربری تهران پارس
تلفن 021-77864355
  • ترمینال شمال تهران

ترمینال بیهقی که به ترمینال آرژانتین شهرت دارد به مرکز شهر تهران نزدیک‌ است و می‌توان با خطوط بی‌ارتی تهرانپارس و انقلاب به آن رسید. این ترمینال به شهرهای مختلفی در شمال غرب مرکز و حتی جنوب غربی کشورمان اتوبوس دارد. از امکانات آن می‌توان به دستگاه خودپرداز.و نمازخانه و فروشگاه و پارکینگ اشاره کرد.

آدرس میدان آرژانتین، پارک‌سوار بیهقی
تلفن 021-88534384

 

سفر به تهران با هواپیما

سفر به تهران با هواپیما
سفر به تهران با هواپیما

فرودگاه مهر آباد که مرکز شهر تهران واقع شده است یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه های ایران و نیز مخصوص پروازهای داخلی و سفر حج است. همه پروازهای داخلی از شهرهای مختلف به مقصد کلانشهر تهران در فرودگاه مهرآباد به زمین می‎نشینند. این فرودگاه بزرگ 6 ترمینال فعال با امکانات مختلف دارد. و موقعیت مکانی مناسب این فرودگاه دسترسی به آن را از طریق مترو امکان‌پذیر ساخته است.
وجود فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از بهترین و مهمترین فرودگاه‌های تهران و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی باعث شده است تا خرید بلیط هواپیمای تهران یکی از پرتقاضاترین مسیرها در بین سفرهای داخلی باشد و به یکی از پرجستجوترین مسیر پروازی در بین مسافران تبدیل شود. 

سفر به تهران با قطار

سفر به تهران با قطار
سفر به تهران با قطار

ایستگاه را‌ه‌آهن تهران مرکز اصلی سفرهای ریلی از تهران به صدها مقصد مختلف در کشور ایران به‌صورت رفت‌وبرگشت است. سفر به تهران با قطار یکی از بهترین شیوه‌های ممکن برای بازدید از پایتخت ایران است. سفرهای ریلی جزو ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین روش‌های سفر به‌شمار می‌آیند و نیز کمتر اتفاق می‌افتد تاخیر داشته باشند.
اگر قصد دارید با قطار به شهر تهران سفر کنید این نکته را حتما باید بدانید که مقصد همه سفرهای ریلی به تهران از ایستگاه راه‌آهن تهران است که در خیابان ولیعصر ضلع جنوبی میدان راه‌آهن قرار دارد.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو در نزدیکی راه آهن تهران در فاصله حدودا 170 متری ورودی ایستگاه واقع شده است و دسترسی به آن با چند قدم پیاده‌روی امکان‌پذیر است. بیرون از ایستگاه و سمت میدان راه آهن پایانه اتوبوس‌های شهری و هم بی‌آرتی راه‌آهن - تجریش مستقر شده‌اند که شما را به نقاط مختلف کلانشهر تهران می‌رسانند.
تاکسیرانی راه‌آهن تهران هم بیرون از ایستگاه مستقر شده است و امکان دسترسی به نقاط مختلف شهر تهران را هم برایتان فراهم می‌کند.
از امکانات موجود در ایستگاه راه‌آهن می‌توان به خودپرداز، سوپرمارکت، فروشگاه مواد غذایی، نمازخانه، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و باجه‌های رزرو هتل و خرید بلیط قطار و تاکسیرانی اشاره کرد.

نظر خود را درباره «روش های سفر به تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش های سفر به تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.