زمان مطالعه: 6 دقیقه
لیفت شقیقه چیست؛ توضیحات در مورد انواع روش و چسب لیفت شقیقه

لیفت شقیقه چیست؛ توضیحات در مورد انواع روش و چسب لیفت شقیقه

هر کسی از این که جوان‌تر از سنی که دارد به نظر برسد، لذت می‌برد. اخیرا روش‌ها و جراحی‌های بسیاری در تخصص زیبایی ارائه شده است که جوان سازی را تسهیل کرده است.

اگر سن شما بالا رفته است و یا زندگی سخت و پراسترسی داشته‌اید و تاثیرات آن بر چهره‌ی شما به وضوح قابل مشاهده بوده است، می‌توانید به انواع روش‌های لیفت در بدن فکر کنید. یکی از اولین نشانه‌های افتادگی و پیر شدن صورت در چین و چروک‌های شقیقه هویداست. لیفت شقیقه روشی است که این مسئله را برطرف می‌کند.

اگر در اثر افزایش سن، در گوشه‌های چشم شما چین و چروک ایجاد شده است، با لیفت شقیقه می‌توانید حالت شقیقه‌های خود را به شکل قبل برگردانید. حتی اگر سن و سال کمی دارید و تمایل دارید چشم‌های شما کشیده‌تر به نظر برسد، می‌توانید با لیفت شقیقه گوشه‌های چشم‌ها را به سمت بالا بکشید و چشم‌هایی گربه‌ای شکل داشته باشید که در کنار این نوع لیفت میتوان لیفت چشم را هم انجام داد. 

لیفت شقیقه با جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. بدون شک روش جراحی دائمی است و نسبت به باقی روش‌ها دوام بیشتری دارد. در روش‌های غیر جراحی، با انواع مختلفی از انتخاب‌ها آشنا می‌شوید که برخی از آن‌ها نیمه‌موقتی و برخی دیگر موقتی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی تکنیک لیفت شقیقه، با ما همراه باشید.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه فرایندی است که در آن، پوست یا لایه‌های زیرین پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. در صورتی که گوشه‌های چشم بیمار دچار افتادگی و یا چین و چروک شده باشد یا چشم‌هایی با گوشه‌های به سمت پایین داشته باشد، می‌توان با لیفت شقیقه این مشکلات را به سادگی و با هزینه‌ی مناسب برطرف کرد. معمولا لیفت شقیقه برای افرادی مناسب است که افتادگی در بخش‌های دیگر چهره مثل پیشانی، ندارند. 

لیفت شقیقه به دو صورت جراحی و غیر جراحی انجام می‌گیرد. اثرات لیفت شقیقه، با توجه به روش انجام آن، می‌تواند دائمی و یا موقتی باشد. 

روش‌های انجام لیفت شقیقه

روش‌های مختلف لیفت شقیقه
روش‌های مختلف لیفت شقیقه

روش‌های مختلف لیفت شقیقه ماندگاری متفاوتی دارند. پزشک با توجه به میزان افتادگی و انتظارات شما بهترین روش لیفت شقیقه و چشم را پیشنهاد می‌دهد. لیفت با تزریق ژل با توجه به برند ژل استفاده شده بین 6 ماه تا یک سال دوام دارد. روش لیفت با نخ ماندگاری بیشتری دارد. اما به طور کلی روش‌های غیرجراحی لیفتینگ حدودا هر سال باید تمدید شوند.

لیفت شقیقه به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم؛

  • لیفت شقیقه با جراحی (temporal lift)
  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با چسب لیفت 
  • لیفت شقیقه با پلکسر

به جز تمپورال لیفت یا لیفت شقیقه با جراحی، باقی روش‌های لیفت شقیقه، بدون جراحی هستند.

  1. عمل لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه از میان سایر روش‌های لیفت شقیقه پایدارتر است و به نوعی دائمی محسوب می‌شود. در صورتی مجددا نیاز به لیفت پیدا می‌شود که فرد سبک زندگی مناسبی نداشته باشد و پوست او مجددا دچار افتادگی و پیری شود. در لیفت با جراحی، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. در این جراحی ممکن است 3 بخش متفاوت از شقیقه لیفت شود. اگر چین و چروک‌ها سطحی باشند، تنها پوست شقیقه بالا کشیده می‌شود. در صورتی که افتادگی بیشتر و شدیدتر باشد، لیفت می‌تواند برای لایه‌های عضله‌های میانی و یا عمقی انجام شود. 

نکته‌ای که در لیفت شقیقه از اهمیت بالایی برخوردار است، پرشک زبردست و ماهر است. اگر این جراحی را به دست کسی که تجربه‌ی کافی ندارد، بسپارید، ممکن است شقیقه‌های غیر قرینه داشته باشید. مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت شقیقه شامل موارد خاصی نمی‌شوند و به طور کلی این عمل از خطر پایینی برخوردار است. 

  1. لیفت شقیقه بدون جراحی

لیفت شقیقه ممکن است بدون جراحی نیز انجام شود که شامل سه روش مختلف است. 

لیفت شقیقه با نخ

در لیفت شقیقه با نخ از نخ‌های قابل جذب خاصی استفاده می‌شود. این نخ‌ها با یک سوزن خاص و ظریف وارد پوست شما می‌شوند و پزشک آن‌ها را در جهتی که می‌خواهد و به مقداری که می‌خواهد، می‌کشد تا لیفت شقیقه به شکل دلخواه انجام شود. 

نخ‌های استفاده شده در این فرایند، قابل جذب و ضد حساسیت هستند و مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد. همچنین این نخ‌ها طی دو تا سه سال جذب خواهند شد. بنابراین لیفت مجددا نیاز به ترمیم و تکرار خواهد داشت. برخی از این نخ‌ها برای مدت زمان کوتاه‌تری دوام می‌آورند و بعد از 6 ماه نیاز به ترمیم لیفت پیدا می‌کنید. 

چسب لیفت شقیقه

چسب لیفت یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های لیفت شقیقه است. در این روش، از چسبی نامرئی برای بالا  و عقب کشیدن پوست گوشه‌ی چشم استفاده می‌شود. این چسب بسیار عالی بوده و برای مصرف کننده ایجاد حساسیت نمی‌کند. البته که می‌توان از چسب بی‌رنگ را روی محل مخصوص آن متصل کرد و سپس روی چسب را آرایش کرد. با این کار، هیچ کس متوجه وجود چسب لیفت شقیقه نخواهد شد. 

چسب لیفت شقیقه به دو مدل تمام چسب و یا چسبی قلابی تقسیم می‌شود. مدل قلابی به موها گیره می‌شود و شقیقه را در جای لیفت‌شده‌ی خود نگه می‌دارد. مدل چسبی نیز، تنها توسط چسب‌ها نگه‌دارنده‌ی پوست شقیقه است. چسب لیفت صورت، بدون هیچ هزینه‌ی گزاف و دستکاری خاصی، پوست را لیفت می‌کند و شقیقه را عقب می‌کشد. از این روش می‌توان در خانه برای لیفت شقیقه استفاده کرد. 

همه‌ی روش‌ها لیفت دائمی و یا نیمه دائمی نیستند. برخی از آن‌ها موقتی هستند. یکی از روش‌ها موقتی لیفت شقیقه، استفاده از چسب لیفت شقیقه است. در این روش، یک چسب که نواری بی‌رنگ اما چسبی محکم است، برای کشیدن پوست به عقب و نگه‌داشتن آن در جای خود استفاده می‌شود. هنگامی که این چسب پوست را به عقب می‌کشد، افتادگی شقیقه برطرف می‌شود و چشم‌ها به عقب کشیده می‌شوند. اگر از لوازم آرایشی بر روی این چسب استفاده شود، چسب لیفت شقیقه طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید و نتیجه رضایت‌بخش‌تر خواهد‌بود.

مزایا و معایب لیفت شقیقه

معایب

  • کسانی که می‌خواهند لیفت شقیقه انجام دهند، بهتر است بدانند که ممکن است باعوارضی چون خونریزی بعد از جراحی، کبودی و حساسیت و درد ناحیه ‌ی شقیقه مواجه شوند. 
  • چسب‌های لیفت شقیقه ممکن است در بعضی ایجاد حساسیت و خارش و قرمزی بکند.
  • اگر استریلیزاسیون در لیفت شقیقه با نخ رعایت نشود، ممکن است که جای نخ‌ها در زیر پوست عفونت کند.

مزایا

  • لیفت شقیقه یک لیفت ساده اما بسیار موثر در زیبایی چهره است. 
  • با لیفت شقیقه، حالت چشم‌ها نیز تغییر می‌کند و کشیده‌تر و درشت‌تر به نظر می‌رسد. 
  • هزینه‌ی انجام لیفت شقیقه با نخ و سایر روش‌های غیر جراحی بسیار مناسب و قابل توجه است. 
  • احتمال خطا در این لیفت کم است و معمولا در جراحی لیفت شقیقه و لیفت با نخ، به نسبت سایر لیفت‌ها، نتایج بهتری به دست آمده است. 

هزینه‌ی لیفت شقیقه

هزینه‌ی لیفت شقیقه کاملا به روشی که انتخاب می‌کنید و محلی که این فرایند انجام می‌شود، بستگی دارد. به طور کلی اگر بخواهید لیفت شقیقه را به وسیله‌ی جراحی لیفت انجام دهید، مبلغی بین 12 تا 15 میلیون تومان باید هزینه کنید. لیفت شقیقه با نخ به مراتب ارزان قیمت‌تر از جراحی آن است. هزینه‌ی چسب لیفت بسیار ناچیز و دارای قیمتی حدود 100 هزار تومان است. البته که قیمت‌ها و تعرفه‌ها در زمان‌های مختلف و در مکان‌های مختلف تفاوت می‌کند.

هزینه‌ی لیفت شقیقه با نخ 6 تا 10 میلیون تومان، کربوکسی تراپی در هر جلسه حدود 200 هزار تومان، RF فرکشنال در هر جلسه 550 تا 850 هزار تومان می‌باشد. هزینه‌ی روش‌های نام‌برده، بستگی به کلینیک مورد نظر دارد و متغیر است.

نکات مهم بعد از لیفت شقیقه

برای این که لیفت شقیقه برای مدت طولانی‌تری باقی بماند و در مدت زمان بلند‌تری نیاز به تمدید پیدا کند، باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید.

  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب بپرهیزید. حتی اگر لیفت شقیقه انجام نداده‌باشید، رعایت این نکته به سالم و جوان نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید از این مورد خودداری کنید، بهتر است از ضدآفتاب‌های بسیار قوی استفاده کنید و یا از کلاه نقاب‌دار کمک بگیرید.
  • سعی کنید در حمام از آب بسیار سرد و یا بسیار گرم برای استحمام استفاده نکنید. دمای متوسط می‌تواند به حفظ کشسانی پوست کمک ویژه بکند.
  • از کشیدن پوست هنگام آرایش کردن یا کرم ضدآفتاب زدن و شستن خودداری کنید.
  • سعی کنید همیشه هیدراته بمانید. این بدان معنی است که از آب کافی استفاده کنید.
  • میوه و سبزیجات به مقدار کافی بخورید.

نتیجه :

اگر در شقیقه‌های خود چین و چروک می‌بینید یا می‌‌خواهید فرم چشم‌های خود را تغییر داده و آن‌ها را درشت‌تر و به سمت بالا نشان‌دهید، می‌توانید از لیفت شقیقه کمک بگیرید.

به طور کلی با لیفت شقیقه علاوه بر این که این نوع لیفت را انجام داده اید نیز کمک میکنید تا اگر افتادگی در اطراف چشم شما وجود دارد حل شود به گونه ای که لیفت چشم هم انجام داده اید. همچنین با کمک چسب لیفت شقیقه نیز میتوانید این کار را انجام دهید که کاملا در مورد چسب لیفت شقیقه و همچنین انواه روش های لیفت شقیقه توضیحات کامل و کاربردی داده شد کخ بتوانید بعد از خواندن این مطلب برای انجام لیفت شقیقه تصمیم خود را بگیرید و اگر نیاز به این پیدا کردید که در مورد انواع مختلف لیفت بیشتر بدانید به مجله سلامت دکترتو مراجعه کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیفت شقیقه چیست؛ توضیحات در مورد انواع روش و چسب لیفت شقیقه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیفت شقیقه چیست؛ توضیحات در مورد انواع روش و چسب لیفت شقیقه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.